T4 2,5 rynkyttää. Määränsäädin vika?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

T4 2,5 rynkyttää. Määränsäädin vika?

ViestiKirjoittaja Baltic » 18.2.2014 9:39

ACV kone alkoi yhtäkkiä käymään huonosti tyhjää ja hehku vilkkuu. Johan se reilu 10v pelaskin hienosti.
Koodi tulee nollauksesta heti takaisin, vaikka kone ei edes käynnissä. Ajossa toimii OK.

1268 quantity adjuster (N146)
18-10 upper limit-intermittent

Tuossa on PSI saippuarasia+säätöpotikka evry katkaisijan takana.
Evry tuntuis toimivan, mutta onkohan tuo PSI jotenkin "jäänyt päälle"?
Sinnehän menee ahtopaine letkulla, eli varmaankin painekytkin.
Pumpun töpseli on tietenkin koneen alla ja sinne ei nyt loskavedessä
mahdollista vääntäytyä. Pitäiskö kylmästi katkaista PSI poksille menevät johdot (4kpl).
Ne olis helposti käsillä konetilassa.
PSI kaiketi huijaa määränsäädintä, kuten evry (=2johtoa).
Mutta mitä ne 2 muuta karvaa tekee?

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 18.2.2014 10:32

Minne ne "kaks muuta karvaa" menee? Voisko tuo boxi tarvita käyttöjännitteen jotain varten? Jos tarvitsee, niin yleensä se on kai jonkuntyyppiselle viivekytkimelle käynnistystä varten ja virran lähde on jossain mihin se jännite tulee vasta virta-avaimesta kytkettäessä. Mut jos tässä boxissa on jo paineanturi sisäänrakennettuna niin en tiedä sitten.. toinen mikä tuli mieleen, niin voishan ne ilmamassamittarillekin mennä, joka pitäis olla helppo tarkastaa.

Mut jos vika ei poistukaan boxin poistamisella, niin onhan siinä riski, että boxi+evry on maadoittanut signaalia liikaa (turvarajana kaiketi tuo omassakin oleva 300ohm etuvastus) ja määränsäädin on vaurioitunut. Ja en ole koskaan purkanut tai tutustunut määränsäätimen toimintaan, joten ihan arvailupohjalta siis mennään.

Edit: joku muistanee varmaan sen aiheen, jossa tais olla samat oireet sekä ohjeet määräsäätimen purkamiseen ja puhdistukseen.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 18.2.2014 10:49

PSI:lle ne kaikki johdot tulee pumpun liittimeltä. Ei mene esim. +12vdc erikseen.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 18.2.2014 19:24

Mulla meni kerran käytännössä maihin sen vastuksen kanssa ne johdot täyskaasulla. Heitti kaikki vedot pois hetkiseksi, mutta mitään ei särkyny. Tosin r4 tdissä. En ole kokeillu että meneekö tarpeeksi pienellä vastulsella vikatilaan, mutta nokko pienellä vastuksella kyllä rynkyttää tyhjäkäyntiä. Voisko se boksi olla sökö? Nykäse pois ja kokeile?

Sitä määränsäädintä en lähtis purkaan ennen ku saat vikakoodin pois, ku tuo vikakoodi kuitenki hyvinki vois tulla siitä että sen boksi kautta menee nyt tosi pieni vastus niitten karvojen väliin.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 18.2.2014 21:20

Mulla oli enemnänkin sääntö kuin poikkeus että psi motorsportin lootan kanssa tuli nuo vikakoodit, ei niistä mitään haittaa ollut. Tämä malli oli myös mikä haisteli ahtopaineita mutta sitten oli oma liittimensä joka tuli pumpunliittimeen väliin josta kiersi piuhat boksiin.

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 28.2.2014 6:55

Joo, PSI-poksi syyllinen. Nysse on pois välistä, niin toimii OK. Aavistuksen hengetön ajotuntuma noin niinku vakiona...

Mutta pikatutkimuksella tuosta johtosarjasta, niin PSI ei toimi EVRY tyyliin ollenkaan.
Siinä 2 ja 3 johtojen välissä ei ole mitään! Mitä muuta huijattavaa tuossa pumpussa on?? Täytyy laittaa tänne kaavio, kun ehdin tutkia tarkemmin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa