1.9 TDi BKE kytkinsetin ihmettelyä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

1.9 TDi BKE kytkinsetin ihmettelyä

ViestiKirjoittaja Muikku » 2.2.2014 13:11

Heippa tietäjät, tässä pitäisi tilata kytkinsetti tuollaiseen -05 B7 (5 vaihteinen manuaali laatikko) A4:seen 1.9 BKE moottorilla (hieman isompi ahdin laitettu, ei lastutettu?). Näyttäisi tuplamassa vauhtiksen + kytkinsetin saavan halvimmillaan n. 350£ kun laittaa tuolla omalla moottorikoodilla haun, mutta monissa seteissä lukee passaavan myös moottorikoodeihin BKE AWX AJM AVF. Haettaessa esim. AWX, löytyykin jo 299 halvimmalla esim. ebaystä.

Täältä esimerkiksi sopivuuksia

Kysymys on lähinnä siitä, että mitä tuossa tilauksessa pitäisi huomioida, boorituksia, levyjen kokoja / mittoja, painelaakerista jotakin, muuta? Vai voidaanko sokeasti luottaa tuohon sopivuustaulukkoon muuallakin?


Joitakin mittoja etsitty sachsin luettelosta:
Diameter [mm]: 228
Number of Teeth: 23
Hub Profile: 21,8x24,2-23N

Kiinteä pyöräkin olisi vaihtoehto, ei taida näillä tehoilla vielä olla merkitystä mihinkään? Paljonko pitää olla vääntöjä, että kiinteä rupeaa täristämään diisselissä?

Varmaankin halvin on siis hakusessa ja vauhtiksen takia vaihdetaan koko setti.

Kiitos vastauksista

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 6.2.2014 21:13

http://www.ebay.co.uk/itm/VW-PASSAT-1-9 ... 0365358669
Tuossa alkaisi olla hinta kohdallaan, mutta tosiaan, mitä mittoja / muuta pitää ottaa huomioon?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 11.2.2014 8:24

Eikös noihin 5 vaihteisiin (BKE, AWX) sovi sama kaksoismassa setti. Sen saa vauhtipyörineen aika edullisesti netistä, mutta varaosaliikkeet haluaa Sachsin setistä semmoisen 900€.

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 11.2.2014 9:41

Tarkoituksena tosiaan vaihtaa normaali kiinteä vauhtis tuplamassan tilalle, kun ei juurikaan vakiota tehokkaampi ole.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.2.2014 10:06

Ei kai se kiinteä pyörä juuri kaksoismassaa enempää "täristä", vaikka olisi kuinka paljon vääntöä. Tai no täristää kyllä, jos väkisin koitat väännättää liian pienillä kierroksilla. Tämä on se, millä sen kaksoismassakin saa rikottua.

Äkkiseltään itsellä olisi mielikuva, että mitä enemmän vääntöä, sitä vähemmän auto täristää / juristaa voimansiirron puolelta, mikäli kaikki on ehjää.

Omaan 2.0 16V TDI moottoriin tilasin juuri hetki sitten kiinteän vauhtipyörän & Sachs kytkinpaketin kaikkine hiluineen (vähän vakiota jämäkämpi asetelma, jousitettu levy, LUK työsylinteri/laakeri, pultit jne) 535 eurolla. Tuskin 1.9 TDI:hin ainakaan kalliimpi on.

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 11.2.2014 18:08

Tuo linkitetty ebayn setti on tosiaan 205 £ eli vajaa 250 €. Tämän takia kyselenkin mitäs näistä pitäsi tietää (strategisia mittoja tms) josta tietää sopivuuden?

Auto ei ole oma, joten ajotyylistä en voi kummemmin kommentoida. Käsittääkseni kuitenkin alkuperäinen kytkin ja vauhtis, metrejä on yli 300 tkm.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 12.2.2014 7:16

Toi ebay linkki tarjoaa 3C passatin sarjaa joka ei sovi huonostikkaan.3C passatissa on kone poikittain ja tuossa a4ssa pitkittäin.

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 13.2.2014 17:09

Näinpä juuri, kuvittelin 3C:ssä olevan koneen pitkittäin kuten vanhemmissa passateissa. Kiitos tästä herätyksestä :)

Täytyypi laittaa semmonen tilaukseen missä tuo BKE lukee niin tulee varmasti oikia.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 15.2.2014 8:59

Jaahas, nyt on kaksoismassa vaihdettu kiinteään ja täytyy kyllä todeta, että melko äänekästä rallatusta pitää vaihdelaatikko tyhjäkäynnillä.

Autolla en ole ajamaan vielä kerennyt, eli kytkintuntumasta ja ajomukavuudesta ei ole kokemusta. Vauhtipyöränä 8,7kg kiinteä, kytkin jousitetulla levyllä.

Moottori nytkyttää tyhjäkäynnillä nyt aiempaa selkeämmin, joten ajotuksen säätö edessä. Varmaan vähän käynti tasenee ja rallatuskin toivottavasti hiljenee.

Vanha kaksoismassa oli kyllä aivan vainaa, tyhjää liikettä kiertosuunnassa varmaan 15 astetta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa