Emännän audissa alkanut startti 'kuolemaan' kovemmilla pakkasilla ja olisi siihen tarkoitus hankkia vaihtostartti. Netin varaosa puljuja selatessa törmäilin kahteen eri vaihtoehtoon. Nyt jos joku osaisi opastaa oikean jäljille niin säästyisi yhdeltä maassa makoilulta.
Auto siis vm.-01 1.9tdi 85kW PD 5-vaihteinen vajaavetoinen.
Vaihtoehdot:
BOSCH 0 986 020 370
http://m.mister-auto.fi/fi/kynnistinmoo ... 20370.html
BOSCH 0 986 016 240
http://m.mister-auto.fi/fi/kynnistinmoo ... 20240.html
audi a4 b5 1.9tdi startti?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Vanhassa ei välttämättä ole kuin vanhat kankeat rasvat. 410tkm ajettu todennäköisesti alkuperäinen startti. Solenoidi naksuu ja avaimesta kääntäessä valot himmenee, mutta ei pyöritä. Akussa on voimaa ja vika ilmenee vain kovemmilla pakkasilla -15 niin epäilen hyvinkin vahvasti jäätymistä. Mahtaako tuo vaan olla muuten kuinka tiensä päässä?
Tuossa parinsadan hujakoillahan nuo starttien hinnat pyörivät, jos ovat vaihto-osia (tehdaskunnostettuja vanhoja startteja).
Niinkuin tuollakin sivulla lukee:
Jos tuohon hintaan saisi ilman vaihtolaitetta uuden, niin sitten heräisi kyllä epäilys.
Mutta itse asiaan: Jos mahdollista, niin pura startti startti irti ja pura & puhdista se huolellisesti joka puolelta.
Uutta rasvaa kehiin ja testiä, jos herkistyy näin, niin sillähän siitä sitten selviää. Itsellä ei tietoa että millaista rasvaa tuohon kannattaa käyttää? Ei varmaan ainakaan perus vaseliinia, jos haluaa että se pakkasilla vielä pyörii. Ehkä jotain grafiittipohjaista?
Niinkuin tuollakin sivulla lukee:
* Valmistaja on määrännyt osalle pantin: Tämä tarkoittaa, että lisäämme tuotteen hintaan pantin, jonka määrä on 124.00 € veroineen. Vanha, käytetty osa on palautettava meille, minkä jälkeen palautamme koko panttisumman.
Jos tuohon hintaan saisi ilman vaihtolaitetta uuden, niin sitten heräisi kyllä epäilys.
Mutta itse asiaan: Jos mahdollista, niin pura startti startti irti ja pura & puhdista se huolellisesti joka puolelta.
Uutta rasvaa kehiin ja testiä, jos herkistyy näin, niin sillähän siitä sitten selviää. Itsellä ei tietoa että millaista rasvaa tuohon kannattaa käyttää? Ei varmaan ainakaan perus vaseliinia, jos haluaa että se pakkasilla vielä pyörii. Ehkä jotain grafiittipohjaista?
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
115e on nyt alkuviikolle tulossa boschin vaihtostartti. Toinen vaihtoehto oli hinnaltaan tuplat, mutta vaikutti vähän kun osaluetteloita selattiin paikallisella huoltamolla että olisko tuo toinen 6vaihteisen kanssa käyvä kun oli 96kW moottorin yhteydessä kahdessa listassa ja kolmanteen oli laitettu molemmat kun rekkarilla teki osahaun?
Alkuviikolla nähdään. Jos näyttää siltä että 200e köyhtyy niin melkein puran vanhan ja yritän puhdistusta. Omalla tuurilla vaan viikon päästä puhdistuksesta laukeaa solenoidi niin saa sitten ainakin vaihtaa :D
Alkuviikolla nähdään. Jos näyttää siltä että 200e köyhtyy niin melkein puran vanhan ja yritän puhdistusta. Omalla tuurilla vaan viikon päästä puhdistuksesta laukeaa solenoidi niin saa sitten ainakin vaihtaa :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa