Passat 1.9 -01 Pwd, alipainepumppu vai jarrutehostin rikki?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

R_tuning
-
Viestit: 76
Liittynyt: 22.10.2007 21:30

Passat 1.9 -01 Pwd, alipainepumppu vai jarrutehostin rikki?

ViestiKirjoittaja R_tuning » 31.1.2014 16:02

Ongelmana on että jarruista on hävinnyt kokonaan tehostus. Alipainepumpun letkunlähtö ja letku tarkistettu, ei vuotoja. Tiivistin tuon lähdön vielä tiivistemassalla varmuuden vuoksi kun nuo on kaiketi usein siitä vuotanut. Tehostimen päästä on irroitaa letkun niin tuottaa alipainetta sen verran että jää ihoon kiinni ainakin helposti, mutta riittääkö se? Ei ole mittaria millä voisi mitata mutta riittäisi jos joku osoita kertoa kuinka paljon tuon pitäisi tuottaa imua noin "näppituntumalla".

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 31.1.2014 17:52

Serkun passatissa lakkasi turbon ja EGR:n ohjaus ennen kuin alkoi jarrussa tuntumaan..
Alipainepumppu meni siitä.

R_tuning
-
Viestit: 76
Liittynyt: 22.10.2007 21:30

ViestiKirjoittaja R_tuning » 1.2.2014 13:13

Sellainen tuli tuossa tänään huomattu että jos pitää paikallansa kierroksia esim. 3000 ja sitten painaa jarrun pohjan niin kierrokset tippuu lähes tyhjäkäynnille. Jotain moottorinohjaukseen liittyvää vai voiko tuo alipainepumppu aiheuttaa tuon? Ajossa toimii hyvin.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 1.2.2014 14:55

Ihan normaalia, kun jarrua ja kaasua painaa yhtä aikaa niin kierrokset putoavat 1200 nurkille.

Mikey?
-
Viestit: 262
Liittynyt: 26.5.2010 11:21

ViestiKirjoittaja Mikey? » 1.2.2014 15:30

Komppaan edellisiä....

Jarrua ja kaasua jos painaa yhtäaikaa, niin auto pudottaa kierrokset alas turvatoimenpiteenä. Tarkoituksena lienee estää jenkeissä joskus tapahtuneita onnettomuuksia.

Vie auto lämpimään talliin. Joskus tehostimissa on ollut kosteutta ja pakkasella sitten on toiminta loppunut. Alipainevuoto itselläkin näkyi välittömästi ahtopaineensäädössä ja sitä kautta auton menona vikatilaan.

Joupir84
-
Viestit: 17
Liittynyt: 4.12.2013 21:26

ViestiKirjoittaja Joupir84 » 1.2.2014 22:07

Just viikkopari sitten yks tuttu valitti samaa. Korjaamolla selvil että jarrutehostimeen päässy vesi ja jäätyny. Oli nii ruostunu että uusiks meni. Käyttöautolla 500e. Virossa alle satasen.

Joupir84
-
Viestit: 17
Liittynyt: 4.12.2013 21:26

ViestiKirjoittaja Joupir84 » 1.2.2014 22:07

Just viikkopari sitten yks tuttu valitti samaa. Korjaamolla selvil että jarrutehostimeen päässy vesi ja jäätyny. Oli nii ruostunu että uusiks meni. Käyttöautolla 500e. Virossa alle satasen.

Joupir84
-
Viestit: 17
Liittynyt: 4.12.2013 21:26

ViestiKirjoittaja Joupir84 » 1.2.2014 22:08

Just viikkopari sitten yks tuttu valitti samaa. Korjaamolla selvil että jarrutehostimeen päässy vesi ja jäätyny. Oli nii ruostunu että uusiks meni. Käyttöautolla 500e. Virossa alle satasen.

R_tuning
-
Viestit: 76
Liittynyt: 22.10.2007 21:30

ViestiKirjoittaja R_tuning » 7.2.2014 15:42

Alipainepumppu vaihdettu, mutta turhaan. Tai no käyntiääni parani huomattavasti nätimmäksi, mutta jarrut pysyi samana. Joten ei muuta kuin tehostinta vaihtoon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 37 vierailijaa