VW 3 1.9TDI Kytkinongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

makkyy_
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 4.2.2014 22:23

VW 3 1.9TDI Kytkinongelma

ViestiKirjoittaja makkyy_ » 4.2.2014 22:29

Elikkä kyseessä on -96 kolmoskorinen diisseli golffi.

Ajoin eilen kotio päin, laitoin kytkimen pohjaan ja sinne jäi lattiaa vasten. Kädell / jalalla sen saa nostettua ylös, mutta kytkin ei toimi. Vaikka se ei jää pohjaan niin ei kytkin mene ns "päälle". Katoin että kytkinvipu kuitenkin liikkuu edestakaisin kytkin poljinta painellessa.

Olisiko vinkkejä voisiko vika olla kuitenkan jossain vaijerissa, näkyvästi ettei tarvisi alkaa laatikkoa ja kytkin irroittamaan. Toinen epäillys mikä heräsi oli painelaakerin rikkoutuminen, mutta aiheuttaako se tämänmoisia oireita?

Kiitoksia jo etukäteen neuvoista!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.2.2014 22:51

Jos tossa on samanlainen laatikko kun bensakoneisessa, niin vikapaikkoja on kytkimen vipu laatikon päätylevyn sisällä ja kytkinasetelman keskellä paininlevy.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=940015#940015

RCpassat
-
Viestit: 15
Liittynyt: 31.3.2013 13:16

ViestiKirjoittaja RCpassat » 5.2.2014 2:32

Tuttu tunne bensa ventossa pika ohjeet
-auto tunkilla kallelleen vaihelaatikon puoli ylös puol metrii ettei öljyt tuu pihalle
-pyörä pois
-vaihellaatikon pääty pöydälle
-pääty pelti pois 43€uusi marmorilta
-porataan haljennut kynkkä poikki vasta puolen halkeamaa
-asetetaan 14€ maksava kynkkä 7 kertaa väärään asentoon
-romut kasaan ja karkuun ......

Ventossa oli tälläinen ongelma kerran marmorin mies sano vaan että tuttu tunne ja useemman on kuulemma edellisessä elämässä vaihtanu

Ps.onnea automaattikiristimen kanssa taisteluun

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 5.2.2014 10:02

Jos oikeasti TDI koneella, niin siellä on 02A laatikko eli edelliset kirjoittelut voi unohtaa.

Kummatkin sylinterit tarkastukseen.

makkyy_
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 4.2.2014 22:23

ViestiKirjoittaja makkyy_ » 5.2.2014 14:07

Okeei. Aattelin jokatapauksessa vaihtaa kytkinasetelman, joten puran laatikon ja kytkimen. Sillähän se vika nyt ainaki selviää, eikä tässä tosiaan ole kuin aikaa kun nuo poliisisedät ottavat taas kortin poies.

Oisko muutamaa vinkkiä laatikon irroittamiseen, pitääkö kone nostaa pois vai tulee alakautta hienosti. En ole ennen etuvetosesta laatikkoa irrotellua, takavetoisesta sitäkin enemmän kylläkin. Vinkit ovat tarpeen, mutta tekemällä ja kokeilemallahan sitä parhaiten oppii :)

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 5.2.2014 14:09

Ei kannata laatikkoa ensimmäiseki alkaa irroittamaan. Pää- ja työsylinteri tarkistukseen, jos 02A laatikolla. 020 laatikon tapauksessa nuo yllä mainitut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 23 vierailijaa