Elikkä kyseessä on -96 kolmoskorinen diisseli golffi.
Ajoin eilen kotio päin, laitoin kytkimen pohjaan ja sinne jäi lattiaa vasten. Kädell / jalalla sen saa nostettua ylös, mutta kytkin ei toimi. Vaikka se ei jää pohjaan niin ei kytkin mene ns "päälle". Katoin että kytkinvipu kuitenkin liikkuu edestakaisin kytkin poljinta painellessa.
Olisiko vinkkejä voisiko vika olla kuitenkan jossain vaijerissa, näkyvästi ettei tarvisi alkaa laatikkoa ja kytkin irroittamaan. Toinen epäillys mikä heräsi oli painelaakerin rikkoutuminen, mutta aiheuttaako se tämänmoisia oireita?
Kiitoksia jo etukäteen neuvoista!
VW 3 1.9TDI Kytkinongelma
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos tossa on samanlainen laatikko kun bensakoneisessa, niin vikapaikkoja on kytkimen vipu laatikon päätylevyn sisällä ja kytkinasetelman keskellä paininlevy.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=940015#940015
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=940015#940015
Tuttu tunne bensa ventossa pika ohjeet
-auto tunkilla kallelleen vaihelaatikon puoli ylös puol metrii ettei öljyt tuu pihalle
-pyörä pois
-vaihellaatikon pääty pöydälle
-pääty pelti pois 43€uusi marmorilta
-porataan haljennut kynkkä poikki vasta puolen halkeamaa
-asetetaan 14€ maksava kynkkä 7 kertaa väärään asentoon
-romut kasaan ja karkuun ......
Ventossa oli tälläinen ongelma kerran marmorin mies sano vaan että tuttu tunne ja useemman on kuulemma edellisessä elämässä vaihtanu
Ps.onnea automaattikiristimen kanssa taisteluun
-auto tunkilla kallelleen vaihelaatikon puoli ylös puol metrii ettei öljyt tuu pihalle
-pyörä pois
-vaihellaatikon pääty pöydälle
-pääty pelti pois 43€uusi marmorilta
-porataan haljennut kynkkä poikki vasta puolen halkeamaa
-asetetaan 14€ maksava kynkkä 7 kertaa väärään asentoon
-romut kasaan ja karkuun ......
Ventossa oli tälläinen ongelma kerran marmorin mies sano vaan että tuttu tunne ja useemman on kuulemma edellisessä elämässä vaihtanu
Ps.onnea automaattikiristimen kanssa taisteluun
Okeei. Aattelin jokatapauksessa vaihtaa kytkinasetelman, joten puran laatikon ja kytkimen. Sillähän se vika nyt ainaki selviää, eikä tässä tosiaan ole kuin aikaa kun nuo poliisisedät ottavat taas kortin poies.
Oisko muutamaa vinkkiä laatikon irroittamiseen, pitääkö kone nostaa pois vai tulee alakautta hienosti. En ole ennen etuvetosesta laatikkoa irrotellua, takavetoisesta sitäkin enemmän kylläkin. Vinkit ovat tarpeen, mutta tekemällä ja kokeilemallahan sitä parhaiten oppii :)
Oisko muutamaa vinkkiä laatikon irroittamiseen, pitääkö kone nostaa pois vai tulee alakautta hienosti. En ole ennen etuvetosesta laatikkoa irrotellua, takavetoisesta sitäkin enemmän kylläkin. Vinkit ovat tarpeen, mutta tekemällä ja kokeilemallahan sitä parhaiten oppii :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 23 vierailijaa