Koitin kaikin mahdollisin hakusanoin löytää aiheesta tietoa, mutta koska en suoraa vastausta löytänyt, avaan oman ketjun...
Tuollaiseen BKC moottoriin tekisi mieli laittaa moottorin esilämmitin. Webasto on, kellolaite on ja se toimii ihan yhtä hyvin mitä täälläkin palstalla on näitä kokemuksia saanut lukea. Olenkin suunnitellut ydinvoimalla toimivan lämmittimen asennusta.
Kun menen ideani kanssa autotarvikeliikkeeseen, tarjotaan siellä tuota surullisen kuuluisaa säteilylämmitintä ainoana vaihtoehtona. Letulämmitin ei myyntipuheiden mukaan tule kysymykseen, koska moottori / jäähdytysjärjestelmä on sellainen, ettei siellä vesi vapaasti kierrä ja tästä syystä lämmittimen vastus kuumenee liikaa ja lopulta palaa ..skaksi. Tai jos sen saa vielä toimimaankin, on ongelma starteissa, koska lämmitin hämää moottorin lämpötila-antureita.
Tälläkin palstalla oli kuitenkin viitteitä siihen, että letkulämmittimelle löytyy paikka, missä se vieläpä on käyttökelpoinen. Osaakohan jokun nyt kokemuksella kertoa, että onko myyntimies Mynttinen oikeassa vai pitääkö esittää jonkun muun auton omistajaa kun kävelee tiskille, että saa BKC moottoriinsa letkulämmittimen? Ja mihin väliin se sitten tulee asentaa, että saa illalla mennä hyvillä mielin nukkumaan ja vääntää aamupakkasella auton käyntiin hymyillen ja "hähhätelllen" Mynttiselle?
1,9 TDI / BKC Letkulämmittimen asennus
Valvoja: ffp jäsenet
Katoitko tämän? http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=187568&highlight=
Mutta jos sulla on webasto ja pelkäät akun puolesta, niin asenna ennemmin vaikka Defan kiintee akkulaturi http://www.polarautovaruste.com/shop/pr ... ueJShAyCUk
Mutta jos sulla on webasto ja pelkäät akun puolesta, niin asenna ennemmin vaikka Defan kiintee akkulaturi http://www.polarautovaruste.com/shop/pr ... ueJShAyCUk
Kyllä mä tuotakin vähän selailin, mutta mietin, että onko vesikierto sama tuossa BKD moottorissa kuin BKC:ssäkin?
Webastossa ei akku huoleta (CTEK pitää siitä huolen), mutta se on nyt kerran huollettu (vaihettu krematorio / hehku), mutta taashan tuo tuntuu kipuilevan, eikä jaksa pakkaskeleillä syttyä.
Webastossa ei akku huoleta (CTEK pitää siitä huolen), mutta se on nyt kerran huollettu (vaihettu krematorio / hehku), mutta taashan tuo tuntuu kipuilevan, eikä jaksa pakkaskeleillä syttyä.
Kun menen ideani kanssa autotarvikeliikkeeseen, tarjotaan siellä tuota surullisen kuuluisaa säteilylämmitintä ainoana vaihtoehtona. Letulämmitin ei myyntipuheiden mukaan tule kysymykseen, koska moottori / jäähdytysjärjestelmä on sellainen, ettei siellä vesi vapaasti kierrä ja tästä syystä lämmittimen vastus kuumenee liikaa ja lopulta palaa ..skaksi. Tai jos sen saa vielä toimimaankin, on ongelma starteissa, koska lämmitin hämää moottorin lämpötila-antureita.
Paskapuhettahan tuo on.
Emännän BKC-koneisessa Passatissa ollu letkulämppäri nyt reilu vuoden eikä ole vastus palanu, eikä myöskään ole ollut starttaus ongelmia.
Asennuspaikka on sama kuin esim. ASZ(PD130)-koneisessa IV-Golffis.
Koitin hakea Defan sivuilta sopivuutta pelkällä moottoritunnuksella ja kolmeen BKC mootttoriseen autoon suositeltiin letkulämmitintä ja loppuihin säteilijää.
Esim 1,9 TDI Golffiin säteilijää, mutta 1,9 TDI Golf 4 Motioniin letkulämppäriä.
Kysyin asiaa piruuttani Defalta (=Kahalta).
Vastaus kuului:
Suositeltu lämmitinratkaisu on ollut kontaktilämmitin pääasiassa maahantuonnin ja osittain markkinoiden pyynnöstä.
Kontaktilämmitin ei kuitenkaan käy nelivetomalliin johtuen voimansiirron komponenteista. Tämä on erilaiseen suositukseen nelivetomallissa.
Kysyin vielä, että voiko etuvetoon asentaa letkulämmittimen, koska siitä ohjeen mukainen asennuspaikka löytyy ja sain odotetun vastauksen:
Suositusta letkulämmittimelletähän kyseiseen etuvetomalliin ei ole ja tällöin emme ota vastuuta lämmittimen toimivuudesta ko. sovelluksessa.
Letkulämmitin nyt ostettu ja odottaa asennusta hyllyssä...
Esim 1,9 TDI Golffiin säteilijää, mutta 1,9 TDI Golf 4 Motioniin letkulämppäriä.
Kysyin asiaa piruuttani Defalta (=Kahalta).
Vastaus kuului:
Suositeltu lämmitinratkaisu on ollut kontaktilämmitin pääasiassa maahantuonnin ja osittain markkinoiden pyynnöstä.
Kontaktilämmitin ei kuitenkaan käy nelivetomalliin johtuen voimansiirron komponenteista. Tämä on erilaiseen suositukseen nelivetomallissa.
Kysyin vielä, että voiko etuvetoon asentaa letkulämmittimen, koska siitä ohjeen mukainen asennuspaikka löytyy ja sain odotetun vastauksen:
Suositusta letkulämmittimelletähän kyseiseen etuvetomalliin ei ole ja tällöin emme ota vastuuta lämmittimen toimivuudesta ko. sovelluksessa.
Letkulämmitin nyt ostettu ja odottaa asennusta hyllyssä...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa