aaz kannentiivisteen paksuus?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jonizh
-
Viestit: 8
Liittynyt: 31.3.2013 15:35

aaz kannentiivisteen paksuus?

ViestiKirjoittaja jonizh » 12.1.2014 20:20

Monireikäisiä kannentiivisteitä teillä on ollut noissa 1.9td aaz koneissa?
tuossa tallin nurkasta aloin kasaamaan yhtä aaz pataa josta ei vanhasta kannentiivisteestä ole mitään havaintoa enää missä on joten vaikea todeta onko varmuudella 1,2 vai 3 reikäinen.

sellainen muistikuva kumminkin on että pahvi olisi ollut 1 reikäinen toisin kuin auto josta tuo ehjä kansi on otettu siinä oli 3 reikäinen.

joten kumpaan suosittelette päätymään?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.1.2014 20:28

Ei auta kysyjää, mutta kun liippaa niin läheltä niin kysytään että mistä noi erot johtuu?

jonizh
-
Viestit: 8
Liittynyt: 31.3.2013 15:35

ViestiKirjoittaja jonizh » 12.1.2014 20:44

joo tosiaan mistä mahtaa johtua että tismalleen samassa koneessa on eripaksuisia kansipahveja? toki puristus suhde tällöin muuttuu mutta miksi käytetty Vakio vermeissä monia eri kokoja?
mikäli ^ tarkoitit samaa :D

Sane
-
Viestit: 89
Liittynyt: 13.10.2011 6:47

ViestiKirjoittaja Sane » 12.1.2014 21:08

Reijät määräytyvät männän ylityksestä, tai kannen oikaisukerroista. Mittaamalla selviää mikä tiiviste passaa. Koneistamolla tietävät mitat.

jonizh
-
Viestit: 8
Liittynyt: 31.3.2013 15:35

ViestiKirjoittaja jonizh » 12.1.2014 22:44

niin paljon jäi häiritsee tuo reikämäärä että pakko oli tallin perältä romuläjästä tuo vanha kansi pahvi etsiä ja löytyhän se.
eli yksireikäinen pahvi oli tuossa kiinni vanhalla kannella, uuden kannen luovuttajassa taasen oli 3 reikäinen paikallaan.
kansissa ei korkeus eroa ollut mitä tuossa venttiileitä hioessa mittailin joten pitäsikö mennä tuolla yksireikäisellä pahvi koolla joka tuossa koneessa ennestään jo oli paikallaan toimiessaan.

miten on todellisuudessa kriiittinen tuo pahvin paksuus vai lyönkö kaks reikäsen kiinni niin sattuu puolväliin :D.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.1.2014 22:50

Paksuudet on seuraavasti jos kiinnostaa:
1,45 mm O
1,53 mm OO
1,61 mm OOO

jonizh
-
Viestit: 8
Liittynyt: 31.3.2013 15:35

ViestiKirjoittaja jonizh » 12.1.2014 23:05

paksuudet kyllä olikin jo tiedossa varaosia selattaessa, valinnassa vaan nyt mielipiteitä kaivattiin millä mennään, koneistamoon en koneen kanssa lähe käymään, se o varma :D

Sane
-
Viestit: 89
Liittynyt: 13.10.2011 6:47

ViestiKirjoittaja Sane » 13.1.2014 9:45

Mittaa männän ylitys yläkuolukohdassa. Eli kuinka paljon männän laki tulee lohkon yläpinnasta yli. Ei lohkoa kannata kuskata mihinkään, mittaa tuon korkeuen ja soitat koneistamolle.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 13.1.2014 12:18

Ei se kannen oikaisu siihen tiivisteeseen vaikuta, männän ylitys vaan.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.1.2014 15:53

"miten on todellisuudessa kriiittinen tuo pahvin paksuus vai lyönkö kaks reikäsen kiinni niin sattuu puolväliin :D."

Laita paksuin, ei siitä mitään haittaakaan ole, omiini olen sen aina laittanut.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.1.2014 16:01

Miksi niissä on eri ylityksiä?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 13.1.2014 16:08

Valmistustoleranssien takia.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.1.2014 16:37

Yllättävän isot toleranssit jos tiivisteiden ero on 0,16 mm. :O

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 13.1.2014 17:09

Esim. TDI:n kiertokankienkin paino vaihtelee vähintään 60g toleranssilla, joten eipä tuo 0,16mm ero kannentiivisteissä ole edes kovin suuri. Tuolta löytyy viimeisestä viestistä kannentiivisteen paksuutta vastaavat männänylitykset.

Jos lohko on ollut aiemmin 1-reikäisellä kannentiivisteellä, laita 1-reikäinen tiiviste. Varmistukseksi voi mitatakin, jos arveluttaa.

Edit. epäselvyyden vuoksi linkissä on näköjään eri paksuuksilla olevat kannentiivisteet, kuin aiemmin mainitut.

jonizh
-
Viestit: 8
Liittynyt: 31.3.2013 15:35

ViestiKirjoittaja jonizh » 13.1.2014 18:32

jeps eli lohkossa oli 1 reikänen kannentiiviste ennen joten sillä kasataan nyttenkin, tämä selvä. kiitoksia vaan mielipiteistä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa