Hävis illalla tehot ja vikavalo jäi päälle. Aamulla ei enää jaksa käydä. Lukasin vikakoodit ja nuo siellä on. Herjat liittyy massa-anturiin ja turbo under boost.
Otin massa-anturin pois. Sen titysti vois mitata, mutta onko sille ohjetta, eli mitä arvoja niistä kolmesta pinnistä pitäs tulla?
Muita vinkkejä, että mitä ruppee purkamaan.
1, 6 TDI CR vikakoodit P0101 ja P 0299
Valvoja: ffp jäsenet
Vein sitten Skeidan pajalle, kun en enää sunnuntaina keksiny, että mitä pitäs tehdä.
Massamittarin vaihto ei auttanu. Turbon siipien kara liikkuu. Mittasivat polttoaineen paineen ja siellä onkin joku häikkä. Kaveri arveli, että olis painepumppu sökö. Pumppu maksaa 1300 + työt. Onko se nuin huono, että ei ekstä kun 4 vuotta ja 160 tonnia?
Ja mitä sanoo suuttimet sitten?
Lähtee tuo VAG.n tekele tästä talosta tämän jälkeen kyllä. PRKL!
Massamittarin vaihto ei auttanu. Turbon siipien kara liikkuu. Mittasivat polttoaineen paineen ja siellä onkin joku häikkä. Kaveri arveli, että olis painepumppu sökö. Pumppu maksaa 1300 + työt. Onko se nuin huono, että ei ekstä kun 4 vuotta ja 160 tonnia?
Ja mitä sanoo suuttimet sitten?
Lähtee tuo VAG.n tekele tästä talosta tämän jälkeen kyllä. PRKL!
Egr-putken kun otti irti imusarjan kyljestä, niin käy. Vein Skeidan aamulla paikalliseen SKoda-pajaan oman vikadiagnoosin kera. Ei ihme, että kompuutterista ei tullu vikakoodia, kun EGR:n läppää käyttävän toimilaitteen muovinen "kiertokanki" oli poikki ja läppä tietysti täysin auki. Toimilaite siinä liikehti ja lähetti kompuutterille signaalia, että olen tehnyt työni.
Huomenna ne ruppee vaihtamaan sitä EGR-mötikkää, jossa on jäähdytinkin mukana. Aika mielenkiintosesta raosta sekin työ tehdään. Olispa ittellä nosturi niin ottas tuon irti, purkas ja putsais ja tekis uuden kiertokangen metallista. Pakko nyt kuitenkin maksaa tuosta turhakkeesta. Pittää pyytää se vanha mukkaan. Korjaan sen ja myyn sitten jollekkin, joka tarttee.
Jospa se olikin tässä se vika - ainakin toivon niin.
Anyways; Skoda lähtee talosta ja VAG:gineella ajot loppuu tässä talossa. Siirrytään pensa-autoon ja kakkosautona oleva MB 250 TD vuodelta 89 saa yhä vaan kiitosta. Vasta 520 tonnia mittarissa ja kyyti loistavaa, toimii hyvin, on pakkasella lämmin. Ainoa miinus on puutteelinen turvavarustus.
Huomenna ne ruppee vaihtamaan sitä EGR-mötikkää, jossa on jäähdytinkin mukana. Aika mielenkiintosesta raosta sekin työ tehdään. Olispa ittellä nosturi niin ottas tuon irti, purkas ja putsais ja tekis uuden kiertokangen metallista. Pakko nyt kuitenkin maksaa tuosta turhakkeesta. Pittää pyytää se vanha mukkaan. Korjaan sen ja myyn sitten jollekkin, joka tarttee.
Jospa se olikin tässä se vika - ainakin toivon niin.
Anyways; Skoda lähtee talosta ja VAG:gineella ajot loppuu tässä talossa. Siirrytään pensa-autoon ja kakkosautona oleva MB 250 TD vuodelta 89 saa yhä vaan kiitosta. Vasta 520 tonnia mittarissa ja kyyti loistavaa, toimii hyvin, on pakkasella lämmin. Ainoa miinus on puutteelinen turvavarustus.
Eihän ne siellä Skeida-kaupassa kerinny tekkeen EGR:n vaihtoa sitten kuitenkaan ennen joulua. Prkl! Jos homma ei etene nyt perjantaina, niin kait se auto on otettava sieltä pois ja ruvettava tekkeen ihan itte tai sitten ostan siihen softapäivityksen, jolla EGR ja DPF eliminoidaan. DPF:n tyhjennys onnistuu kotitallissakin.
Skoda siis tuli liopulta kuntoon, mutta olipahan varsinainen farssi. Piti oikein maahantuojalta kysyä, että onko tämän merkkihuollon kanssa kaikki OK, kun nuilla vikakoodeilla ehdotetaan cr-pumpun vaihtoa ja muutenkin kommunikointi alkaen puhelimeen vastaamisesta oli heikkoa.. Meinasin sillon hakea auton pois, mutta siitä olikin jo purettu osat lattialle ja vetoaksleikin oli irti. Järin sitten sinne projektin loppuun saattamiseksi. Taas paloi toista viikkoa. Mekaaninen työ oli sitten ihan OK, mutta pojilla meni sitten ihmetellessä, että miten saisi sen DPF-valon sammutettua, kun se vaan mollotti siellä vaikka loukku oli pestykin jollakin liemellä.
Vika oli siis EGR.-ventiilissä.
Uskaltaako tuolla enää ajaa?
Vika oli siis EGR.-ventiilissä.
Uskaltaako tuolla enää ajaa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa