1, 6 TDI CR vikakoodit P0101 ja P 0299

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

1, 6 TDI CR vikakoodit P0101 ja P 0299

ViestiKirjoittaja kvaan » 7.12.2013 13:26

Hävis illalla tehot ja vikavalo jäi päälle. Aamulla ei enää jaksa käydä. Lukasin vikakoodit ja nuo siellä on. Herjat liittyy massa-anturiin ja turbo under boost.
Otin massa-anturin pois. Sen titysti vois mitata, mutta onko sille ohjetta, eli mitä arvoja niistä kolmesta pinnistä pitäs tulla?

Muita vinkkejä, että mitä ruppee purkamaan.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 8.12.2013 13:57

Ilmamassa-anturi se taitaa olla se vian lähde, mitä foorumeiden tekstejä selanneena ymmärrän. Putsasin sen anturin CRC:n anturin putsausaineella, mutta ei vaikutusta. Kone pysyy käynnissä, kun on anturin johto pois.
Saako tuota anturia muualta, kuin marmoritiskiltä?

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 9.12.2013 19:17

Vein sitten Skeidan pajalle, kun en enää sunnuntaina keksiny, että mitä pitäs tehdä.
Massamittarin vaihto ei auttanu. Turbon siipien kara liikkuu. Mittasivat polttoaineen paineen ja siellä onkin joku häikkä. Kaveri arveli, että olis painepumppu sökö. Pumppu maksaa 1300 + työt. Onko se nuin huono, että ei ekstä kun 4 vuotta ja 160 tonnia?
Ja mitä sanoo suuttimet sitten?
Lähtee tuo VAG.n tekele tästä talosta tämän jälkeen kyllä. PRKL!

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 9.12.2013 22:33

pistin YV:tä asiasta, löytyis ehjä käytetty pumppu

R4MOTION
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.4.2013 19:38

Tmi Autohuolto Ari-Pekka Rautio

ViestiKirjoittaja R4MOTION » 11.12.2013 6:24


kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 15.12.2013 21:44

Nyt on pumppu vaihdettu. Ei vaikutusta! Vikakoodit nollattu.
Käy hienosti tyhjäkäyntiä ja nostaa nylkyttämällä kierrokset paikallaan tappiin ja käy siinä hyvin. Limp moodissa siis ollaan. Mikä peeveli siellä on ?
Anyways: huomenna aamulla autosähkögurulle ja sen jälkeen diesel-gurulle.

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 16.12.2013 20:49

Oma veikkaus olisi viallinen EGR. Otappa se egr-putki auki kaasuläpän päästä ja käy kokeilemassa.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 19.12.2013 22:30

Egr-putken kun otti irti imusarjan kyljestä, niin käy. Vein Skeidan aamulla paikalliseen SKoda-pajaan oman vikadiagnoosin kera. Ei ihme, että kompuutterista ei tullu vikakoodia, kun EGR:n läppää käyttävän toimilaitteen muovinen "kiertokanki" oli poikki ja läppä tietysti täysin auki. Toimilaite siinä liikehti ja lähetti kompuutterille signaalia, että olen tehnyt työni.
Huomenna ne ruppee vaihtamaan sitä EGR-mötikkää, jossa on jäähdytinkin mukana. Aika mielenkiintosesta raosta sekin työ tehdään. Olispa ittellä nosturi niin ottas tuon irti, purkas ja putsais ja tekis uuden kiertokangen metallista. Pakko nyt kuitenkin maksaa tuosta turhakkeesta. Pittää pyytää se vanha mukkaan. Korjaan sen ja myyn sitten jollekkin, joka tarttee.
Jospa se olikin tässä se vika - ainakin toivon niin.
Anyways; Skoda lähtee talosta ja VAG:gineella ajot loppuu tässä talossa. Siirrytään pensa-autoon ja kakkosautona oleva MB 250 TD vuodelta 89 saa yhä vaan kiitosta. Vasta 520 tonnia mittarissa ja kyyti loistavaa, toimii hyvin, on pakkasella lämmin. Ainoa miinus on puutteelinen turvavarustus.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 25.12.2013 10:06

Eihän ne siellä Skeida-kaupassa kerinny tekkeen EGR:n vaihtoa sitten kuitenkaan ennen joulua. Prkl! Jos homma ei etene nyt perjantaina, niin kait se auto on otettava sieltä pois ja ruvettava tekkeen ihan itte tai sitten ostan siihen softapäivityksen, jolla EGR ja DPF eliminoidaan. DPF:n tyhjennys onnistuu kotitallissakin.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 13.1.2014 9:36

Skoda siis tuli liopulta kuntoon, mutta olipahan varsinainen farssi. Piti oikein maahantuojalta kysyä, että onko tämän merkkihuollon kanssa kaikki OK, kun nuilla vikakoodeilla ehdotetaan cr-pumpun vaihtoa ja muutenkin kommunikointi alkaen puhelimeen vastaamisesta oli heikkoa.. Meinasin sillon hakea auton pois, mutta siitä olikin jo purettu osat lattialle ja vetoaksleikin oli irti. Järin sitten sinne projektin loppuun saattamiseksi. Taas paloi toista viikkoa. Mekaaninen työ oli sitten ihan OK, mutta pojilla meni sitten ihmetellessä, että miten saisi sen DPF-valon sammutettua, kun se vaan mollotti siellä vaikka loukku oli pestykin jollakin liemellä.

Vika oli siis EGR.-ventiilissä.

Uskaltaako tuolla enää ajaa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa