Mikä vnt-ahdin 1.9tdi agr koneeseen?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

Mikä vnt-ahdin 1.9tdi agr koneeseen?

ViestiKirjoittaja Mizaa » 18.11.2013 8:46

juu eli, mikä vnt ahdin 1.9 tdi agr koneeseen, joka toimii suoraan ja tuotto riittää 200hv saakka?


ps: Jos on jollakin edullinen sopiva hyllyssä saa ehdottaa.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 18.11.2013 11:39

Ei sellaista ole, koska AGR on hukkaportillisella ahtimella... joudut tekemään muutoksia ahtimen ohjauspuolelle (vaihtoon N75 ja ohjausletkut muuttaa alipaineelle), lisäksi ohjelmamuutos VNT:n ohjaukseen...

Suht helposti paikoilleen sopii 1749VB (ARL vakioahdin) joka tulee kiinteällä pakosarjalla ja taitaa ainakin lähelle tehotavoitetta riittää, pakoputken alkuosan joudut myös vaihtaa/muutta yms pientä...

Toki muitakin vaihtoehtoja sinne voi sovittaa, mutta enempi tai vähempi joutuu rakentelemaan joka tapauksessa

Mitäs muita muutoksia on tarkoitus tehdä että tuollaisesta ahtimesta olisi jotain hyötyäkin?

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 18.11.2013 13:26

autossa on jo joku väsänny evryn, se vaihtuu ohjelmaan..LTR..sit putkisto, keulacooleri yms löytyy jo..

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 18.11.2013 13:39

Kai kuitenkin kunnon suuttimet on ostoslistalla? nuo AGRn vakiot kun ei kovin pitkälle yli sadan hepan riitä millään ilveellä, sinne liki pariin sataan tarvii jo oikeasti hyvät suuttimet... Ja kytkimen taidat kans joutua vaihtaa pitävämpään kun vähän voimaa alkaa löytymään :)

Eli:
-Suttimet
-Ahdin
-Ohjelma
-Kytkin
tuossa ne "välttämättömät" virit taitaa olla... parempi cooleri ei toki haitaksi ainakaan ole, ja jotain hyötyä lie nokka-akselistakin on saatavissa muttei se välttämätön vielä ole..

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 18.11.2013 14:44

Mulla olis yksi uusi, ja uuden 170hp KIA:n VNT-ahdin sovitettuna AHU:n pakosarjaan. Tuotto 1.9TDI:ssä on sinne 200hv paikkeille ja on ns. kolmannen sukupolven vnt, eli merkittävästi viime vuosituhannen 1749-sarjalaisia parempi.

Pitäisi olla aika bolt-on esimerkiksi Golf4:n ja Octaviaan, Cordobaan ei käy kun tulee niin lähelle runkopalkkia. Suuttimiakin on jäänyt hyllyyn joutavia...

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 10.12.2013 3:00

eli, jos nyt laitan esim alr koneen 1749vb tms ahtimen ja ohjelman..ni pystyykö se ohjelma muokattuna ohjaamaa vnt siipiä?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 10.12.2013 17:07

Kyllä pystyy, kun lisäksi vaihdat N75:n alipainemalliseen, ja letkutat sen oikein. Tästä jo tuossa aiemmin olikin mainittu.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 11.1.2014 18:53

onko kellään tietoa kyseisestä ahtimesta: garrett gtb1752v olisi tuollainen tiedossa..mihis asti riittää tuotto jne?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa