Afn evry ja bleed- venttiili

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rompeettori
-
Viestit: 11
Liittynyt: 27.5.2013 5:21

Afn evry ja bleed- venttiili

ViestiKirjoittaja rompeettori » 3.1.2014 22:23

Eli siis afn-koneiseen -97 passattiin väsäilin ihan mielenkiinnosta tuota evryä, ja huomasin että siinä 8- pinnisessä liittimessä 2- ja 3-pinnien välinen vastus on luokkaa 6 ohmia, kun taas 4- ja 7- pinnen välinen vastus on 1700-2000 ohmia, ilmeisesti kasvaa koneen jähtyessä. Onko kuitenkin niin, että ne #2 ja #3 on ne oikeat? Niin, ja jos/kun tuon evryn saa pelaamaan, on ajatuksena ollut bleedata ahtoja. Tässä mun kulkineessa ahtoputkesta lähtee ohut letku eculle, mutta ahtoputkessa on myös jokin antura hieman ennen imusarjaa. Onko tässä siis map tuossa erikseen vai tuolla ecussa?
Viimeksi muokannut rompeettori, 4.1.2014 4:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

janiman
-
Viestit: 51
Liittynyt: 15.12.2006 10:34

ViestiKirjoittaja janiman » 3.1.2014 23:24

Ecussa

rompeettori
-
Viestit: 11
Liittynyt: 27.5.2013 5:21

ViestiKirjoittaja rompeettori » 4.1.2014 4:29

Kyllähän tuo evry alkoi pelaamaan, yllättävän paljon se tuo lisätehoja. Evry pois päältä 0-100 kuluu n. 12 sekuntia, evry päällä alle kymmenen sekuntia. Ahtopaine ilman evryä 1,0 ja evry päällä 1,1 baaria, siinäkin pieni ero. Vastukseksi ruuvasin 350 ohmia, käy tyhjäkäyntiäkin ihan nätisti. Pienemmällä vastuksen arvolla alkaa jo kytkin ravistamaan.

Juu eli siis bleed- venttiilin voisi laittaa siihen letkuun, mulla tosin on jo siinä letkussa ahtopainemittarille haaroitus. Jos bleedin siihen laittaa, niin on varmaan ahtopainemittarille tehtävä uusi nippa ahtoputkeen, luulisi että mittari alkaisi näyttää väärää lukemaa jos samasta letkusta bleedille laittaa haaran?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 4.1.2014 21:32

Juurikin näin, eli bleedatusta letkusta ei kannata mittarille haaroittaa. Mittarille oma letku ahtoputkesta. Ahtoputken anturi on ahtoilman lämpötilan mittausta varten näissä koneissa missä menee letku eculle.
Bleedauksen kanssa malttia, sillä saa aika äkkiä turbon rikottua jos ahnehtii.

HEHT
-
Viestit: 167
Liittynyt: 30.8.2010 21:03

ViestiKirjoittaja HEHT » 9.1.2014 17:30

tai sitten vaan 3bar map anturia kiinni. täytynee olla tohon ecu map malliseen kolvattavaa mallia. nostanee ahtoja 0,2-0,3bar ja tasaa piikkiä.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 11.1.2014 11:47

Ahu,ssa aikoinaan bleedasin ahtoja evryn kera jonnekin vikatilan rajalle (alle 1.6 bar)
Tuntui, että siillä ei merkittävää hyötyä kyllä ollut. Evry virkisti vaunua kummasti, mutta ahtojen kanssa kikkailulla taisi olla enempi psykologinen vaikutus. Ahtimen kestoon ei kai juurikaan vaikuttanut/ 425 000 km oli mittarissa, kun pihasta lähti ja reilut sata tonnia noilla säädöillä päästelin. Turbo oli alkuperäinen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa