Afn evry ja bleed- venttiili
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 27.5.2013 5:21
Afn evry ja bleed- venttiili
Eli siis afn-koneiseen -97 passattiin väsäilin ihan mielenkiinnosta tuota evryä, ja huomasin että siinä 8- pinnisessä liittimessä 2- ja 3-pinnien välinen vastus on luokkaa 6 ohmia, kun taas 4- ja 7- pinnen välinen vastus on 1700-2000 ohmia, ilmeisesti kasvaa koneen jähtyessä. Onko kuitenkin niin, että ne #2 ja #3 on ne oikeat? Niin, ja jos/kun tuon evryn saa pelaamaan, on ajatuksena ollut bleedata ahtoja. Tässä mun kulkineessa ahtoputkesta lähtee ohut letku eculle, mutta ahtoputkessa on myös jokin antura hieman ennen imusarjaa. Onko tässä siis map tuossa erikseen vai tuolla ecussa?
Viimeksi muokannut rompeettori, 4.1.2014 4:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 27.5.2013 5:21
Kyllähän tuo evry alkoi pelaamaan, yllättävän paljon se tuo lisätehoja. Evry pois päältä 0-100 kuluu n. 12 sekuntia, evry päällä alle kymmenen sekuntia. Ahtopaine ilman evryä 1,0 ja evry päällä 1,1 baaria, siinäkin pieni ero. Vastukseksi ruuvasin 350 ohmia, käy tyhjäkäyntiäkin ihan nätisti. Pienemmällä vastuksen arvolla alkaa jo kytkin ravistamaan.
Juu eli siis bleed- venttiilin voisi laittaa siihen letkuun, mulla tosin on jo siinä letkussa ahtopainemittarille haaroitus. Jos bleedin siihen laittaa, niin on varmaan ahtopainemittarille tehtävä uusi nippa ahtoputkeen, luulisi että mittari alkaisi näyttää väärää lukemaa jos samasta letkusta bleedille laittaa haaran?
Juu eli siis bleed- venttiilin voisi laittaa siihen letkuun, mulla tosin on jo siinä letkussa ahtopainemittarille haaroitus. Jos bleedin siihen laittaa, niin on varmaan ahtopainemittarille tehtävä uusi nippa ahtoputkeen, luulisi että mittari alkaisi näyttää väärää lukemaa jos samasta letkusta bleedille laittaa haaran?
Ahu,ssa aikoinaan bleedasin ahtoja evryn kera jonnekin vikatilan rajalle (alle 1.6 bar)
Tuntui, että siillä ei merkittävää hyötyä kyllä ollut. Evry virkisti vaunua kummasti, mutta ahtojen kanssa kikkailulla taisi olla enempi psykologinen vaikutus. Ahtimen kestoon ei kai juurikaan vaikuttanut/ 425 000 km oli mittarissa, kun pihasta lähti ja reilut sata tonnia noilla säädöillä päästelin. Turbo oli alkuperäinen.
Tuntui, että siillä ei merkittävää hyötyä kyllä ollut. Evry virkisti vaunua kummasti, mutta ahtojen kanssa kikkailulla taisi olla enempi psykologinen vaikutus. Ahtimen kestoon ei kai juurikaan vaikuttanut/ 425 000 km oli mittarissa, kun pihasta lähti ja reilut sata tonnia noilla säädöillä päästelin. Turbo oli alkuperäinen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa