AGR moottorin hehkutulppien vaihto?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

AGR moottorin hehkutulppien vaihto?

ViestiKirjoittaja Mizaa » 24.11.2013 11:50

millainen homma, ku kaikki aina puhuu että pitäis vaihtaa mutta kuulostaa työmaalta..eli tekeekö ns pihalla 10 asteen pakkasessa kuten tulppien vaihdon?

Laatokka
-
Viestit: 12
Liittynyt: 16.11.2013 21:15

ViestiKirjoittaja Laatokka » 24.11.2013 12:12

Tdi-koneissa erittäin helppoa, noin 5 minuutin homma. Vanhoissa etukammiokoneissa ahdas vaihtaa 1- ja 2-pyttyjen hehkut.

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 24.11.2013 12:25

Aiheeseen liittyen, mittasin eilen omat hehkut samanmallisesta koneesta, arvot oli ohmeissa n. 1,0 kaikissa tulpissa. Tuo arvo taitaa tarkoittaa että ne on kunnossa?

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 24.11.2013 15:39

ahaa, kiva tietää..joo itellä saa ilman roikkaa 10 asteen pakkasesta..sahata niinku vanahaa haagerttia käymään..:D

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 25.11.2013 13:57

Ehjän hehkun vastus on jotain 1 ohmin luokkaa (tai alle)... rikkinäinen sitten jotain PALJON enemmän, eli yhteys poikki... Vähän riippuu mittarista millaisia arvoja näyttää, mutta ei tuossa tarvi "pilkun paikkaa" katsellakaan, pelkkä suuruusluokka riittää :)

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 25.11.2013 15:39


Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 8.1.2014 21:45

tuli tuossa mieleen ku hehkuja mittailtiin eikä sinne tullu ees virtaa..ja lämpö mittari ei nouset vartin verran että onko se juuri tosi ettei hehkut mee päälle jos lämpötila anturi on viallinen..eli joku luulee moottorin olevan lämmin kylmänäkin..

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 8.1.2014 21:45

tuli tuossa mieleen ku hehkuja mittailtiin, eikä sinne tullu ees virtaa..ja lämpömittari ei nouse ku vartin verran..vaikka testeri näyttää moottorilämmöiksi 90 astetta, että onko se juuri tosi ettei hehkut mee päälle jos lämpötila anturi on viallinen..eli joku luulee moottorin olevan lämmin kylmänäkin..


ja 3 hehkua oli aika pimeenä..

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 8.1.2014 22:09

Tosihan se on. Jos ajattelet vaikka niin että ecu ohjaa niitä hehkuja ja päättelee lämmön lämpötila-anturista. Tosin en ole kyllä ennen tavannu tilannetta, että näyttää jotain lämpöä kylmällä moottorilla. Vaiha nyt ne hehkut. Tarvit kymppimillin pitkän hylsyn, jatkon ja räikän ja aikaa sen viis minuuttia.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 8.1.2014 23:42

hehkut on vaihettu..ja moottorin lämpöjen ollessa 90 astetta testerin mukaan..mittari näyttää onko se nyt 75 tms..ei silloin ku moottori on kylmä esim ajamatta 12 tuntia..

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 9.1.2014 16:59

Seuraavaksi sitte se lämpötila-anturi vaihtoon. Löytyy laatikon puolelta moottorin takapuolelta kannesta. Kannattaa se muovisokka kans hommata millä on kiinni. Ei välttämättä lähde ehjänä pois. Itelle kävi motonetistä ostettaessa niin ettei ollu tiivistettä, olipa hyvä että vilkasin heti tiskiltä niin sai ukko kaivaa tiivisteenki. Eli seki pitää olla uus.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 9.1.2014 17:23

juu anturi ja tiiviste hommattu..pakkasta vajaa 10 astetta ja ainakin nyt heräsi tulille kuin nolla kelillä..eli huomattavasti paremmin.. jostain syystä lämpimänä joutuu vielä sahaan..voiko lie tuo anturi mitenkään vaikuttaa lämpimänä käynnistykseen..se jää nähtäväksi.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 9.1.2014 17:23

juu anturi ja tiiviste hommattu..pakkasta vajaa 10 astetta ja ainakin nyt heräsi tulille kuin nolla kelillä..eli huomattavasti paremmin.. jostain syystä lämpimänä joutuu vielä sahaan..voiko lie tuo anturi mitenkään vaikuttaa lämpimänä käynnistykseen..se jää nähtäväksi.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 9.1.2014 17:23

juu anturi ja tiiviste hommattu..pakkasta vajaa 10 astetta ja ainakin nyt heräsi tulille kuin nolla kelillä..eli huomattavasti paremmin.. jostain syystä lämpimänä joutuu vielä sahaan..voiko lie tuo anturi mitenkään vaikuttaa lämpimänä käynnistykseen..se jää nähtäväksi.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 9.1.2014 17:50

Pumpun ajoituksen tarkistus VCDS:llä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa