seat leon valovika+ muutkin sähkölaitteet

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jenssen
-
Viestit: 10
Liittynyt: 5.1.2014 1:23

seat leon valovika+ muutkin sähkölaitteet

ViestiKirjoittaja jenssen » 5.1.2014 1:35

eli eli, kyseessa Seat Leon vm.00 1.9 tdi johon ilmeni joku ihmeen sähkö vika, valot, puhallin, vilkut, pyyhkijät eli suoraan snottuna mikään hallinta laite ei toimi.

syksylla alkoi jo temppuilemaan mutta kaikki sai aina pelaamaan kun pyöritteli ja koputteli valo katkaisijaa mutta nyt ei sekään enään auta, purin valo katkaisijan ja siellä yks semmonen tinki joka nousee ja laskee kun katkaisijaa pyöritetään niin oli vähän lämmennyt, mutta ei se ilmeisesti haittaa koska kun katkaisijaa ei työnnä kokonaan sen rungon sisään ja valoja kääntää päälle koko pyörivästä muovista niin kaikki toimii. eilen tuli uusi valo katkaisija ja toimii sillä uudellakin yhtä huonosti.

lueskeltuani foorumia aloin epäillä virta lukon pohjaa, voikohan sitä mitenkään testata?

ja syksyllä laukes laturi, niin samalla kait pimeni laturin merkki valo, senkin tutkittuani huomasin sen olevan mallia led, ja vaihto kait ainostaan merkki liikkeessa hintaa mansikoita ja tammen terhoja, ois kiva saada sekin kuntoon koska laturin heräte kulkee sen kautta niin nyt joutuu aina manuaalisesti joka starttauksella käydä herättämässä laturi kone pellin alla.

toivottavasti ei oo liian epäselvästi selitetty :D

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 5.1.2014 1:57

Vastaava kokemus laturin merkkivalon kuoleutumisesta 1M Toledossa, josta oli laturin herätejohto poikki akun pohjalevyn alta.

Laturi heräsi kyseisen ongelman takia vasta n. 2000rpm moottorin kierroksilla eloon.

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 5.1.2014 7:32

Kuulostaa vastaavalta vialta, jonka tuosta T5-portterista juuri korjasin. Starttauksen aikana virtalukon pohja kytkee "x-releen" (load reduction relay tjsp.) avustamana osan sähkölaitteista pois päältä. Toinen noista siis todennäköisesti rikki, portterissa se oli rele. Oireina oli juuri valojen, sisäpuhaltimen ym. jääminen toimimattomiksi startin jälkeen. Palautuivat sitten minuutin tai parin odottelulla toimintaan. Sähköt lienevät tuolta osin suunnilleen vastaavat Toledossa.

jmm
-
Viestit: 98
Liittynyt: 6.2.2010 23:23

ViestiKirjoittaja jmm » 6.1.2014 0:03

Mulla oli leonissa seisonnan jälkeen rele nro.100 kondensoinut vettä sisäänsä ja kosketushäikkää. Kannattaa vilkasta. Pääsee käsiksi kun ottaa sulaketaulun irti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 49 vierailijaa