1.9 tdi agr suuri kulutus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

hallipatsui
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.12.2013 22:42

1.9 tdi agr suuri kulutus

ViestiKirjoittaja hallipatsui » 24.12.2013 22:45

Ostin tuossa vw golf 4motion agr koneella. Matka-ajossa kulutus on 7 litraa, minusta aivan liikaa. Auto taitaa kulkea niinkuin 90hp 1500kg painavan auton kuuluukin. On tullut ennen ajeltua laatu autoilla, joten ei tälläisiä ongelmia ole ollut...

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 25.12.2013 0:15

Onko sulla 5 vai 6 vaihteinen? Itsellä 5 vaihteinen neliveto samanlaisella moottorilla (lastutettu tosin) ja sekalaisessa ajossa menee aikalailla siihen 7 litraan. Matkassa 6 litraan. 100km/h paremmalla puolella alkaa kuitenkin keskikulutus nousemaan. Motarilla 120km/h lasissa keskikulutus näyttää ~7 litraa ja kierrokset hieman alle 3000rpm. Mitä lujempaa ajaa sitä isompi kulutus, loogisesti. Ja ei ole vakkaria.

Jos vikaa haetaan niin ei tuu muuta mieleen ku ilmamassamittari joka laittais seokset pieleen.

hallipatsui
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.12.2013 22:42

ViestiKirjoittaja hallipatsui » 25.12.2013 0:21

5 vaihteinen on joo. Menee kyllä matka-ajossa 80 alueella sama 7 litraa... Sitten sellaisessa sekalaisessa huitelee 9 litran tuntumassa.

Tomi K
-
Viestit: 68
Liittynyt: 19.12.2005 17:53

ViestiKirjoittaja Tomi K » 25.12.2013 10:00

Samanlainen paketti itsellä. Vie kesällä seka-ajossa vähän alle 6 ja talvella 7 pintaan. Onhan perusasiat kunnossa ( jarrut ei laahaa, renkaissa tarpeeksi ilmaa, ilmansuodatin puhdas)? Jos nuo ok, niin toimiiko lämpöanturi oikein? Onhan ajoitus kohdallaan?

MIKE73
-
Viestit: 24
Liittynyt: 19.12.2008 18:49

ViestiKirjoittaja MIKE73 » 25.12.2013 10:19

Käsijarruvaijeri voi jumia ja siten takajarrut laahata. Näkee helposti auton alta, palauttaako käsijarruvipu stoppariin jarrusatulassa.

hallipatsui
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.12.2013 22:42

ViestiKirjoittaja hallipatsui » 25.12.2013 15:18

Niin ja mitään vikakoodia ei tule. Kävin äsken mittaamassa maffin arvoja. Nelosella n.2000rpm ylöspäin kaasupohjassa näyttää ensin 65 g/s nousee siitä sitten kierroksien mukaan. Paljonko pitäisi olla ja miten pitäisi mitata?

Paul84
-
Viestit: 55
Liittynyt: 27.1.2005 15:26

liikaa vie

ViestiKirjoittaja Paul84 » 25.12.2013 16:05

minulla sama auto samalla moottorilla. talvella on nyt vienyt 6,7 enimmillään. kesällä pääsi matkassa 5,8. talvella matka ajossa vienyt 6 litraa. autossa on vakkari.

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 25.12.2013 17:17

Oon miettiny tuota vakkarihommaa, että kuinka paljon vaikuttaa matka-ajossa kulutukseen. Motarilla kun ajaa, niin voi ainakin omassa autossa huomata, että hetkellinen kulutus nousee, mutta nopeus ei sen kummemmin kasva. Nostaa vähän kaasulta jalkaa ja nopeus pysyy samana, mutta hetkellinen kulutus lähtee laskuun.

Ei mitään hajua mitä maffin arvojen pitää olla. Käsijarrun jumittamisen kyllä pitäisi huomata hajusta, itsellä jumitti vasen puoli ja poltti palan ja sen jälkeen levy naarmuille.

Tällä hetkellä ajotietokone näyttää 25h 30min, 933km, keskinopeus ~36km/h ja 7,6l/100km. Sisältää suurimmaksi osaksi arkipäivittäisen työmatkan 10km motaria ja 10km kaupunkiajoa aamuruuhkassa sekä viikonlopun pienet kaupunkirallit ja muutamat lumisateen parkkipaikkapyörittelyt.

MIKE73
-
Viestit: 24
Liittynyt: 19.12.2008 18:49

ViestiKirjoittaja MIKE73 » 25.12.2013 21:14

Voisko olla laitettu evry mode ja sillä kulutus nousee ?

hallipatsui
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.12.2013 22:42

ViestiKirjoittaja hallipatsui » 25.12.2013 21:15

Ei ainakaan savua ja ollut 65 vuotiaalla miehellä ennen. Tuskin.

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 25.12.2013 23:19

Lueskelin egr:stä ja ilmeisesti tukossa olevana se lisäisi kulutusta. Tosin sen pitäisi kulkupuoltakin huonontaa. Se kyllä sopisi hyvin tähän ongelmaa, kun ei mitään vikakoodeja ole ja en usko että 65-vuotias mies on autolla kovin karstoja polttavasti ajanut.

hallipatsui
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.12.2013 22:42

ViestiKirjoittaja hallipatsui » 25.12.2013 23:35

Niin tosiaan tänään katsoin ilmanputsarin ja egr:än. Ilmanputsari oli aika puhdas ja egrärrä tietysti oli vähän likainen, mutta en usko sen vaikuttavan toimintaan. Pois en sitä vielä ottanut. Onko egr:än ja sen alhaalle päin lähtevän putken välissä joku tiiviste?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 26.12.2013 15:29

Paperitiiviste, joka tulee ehjänä pois eikä tarvi vaihtaa. Se egr ei niinkään huoleta vaan imusarja. Se vois olla tukossa ja jarruttaa menoa ja sitäkautta nostaa kulutusta. Ainoa tapa putsailla on ottaa imusarja pois ja pestä se kunnolla puhtaaksi.

hallipatsui
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.12.2013 22:42

ViestiKirjoittaja hallipatsui » 26.12.2013 15:57

Koitettiin vagcomin kanssa ajaa. Maffi arvot ovat oikeat ja myös ahdot joten tuskin ahtovuotoja... Mutta tuossa kun ajettiin vakionopeudensäätimellä, vähän aikaa hetkellinen kulutusmittari näytti autossa 5.5l/100km eli ilmeisesti sitä mitä pitäisikin. Yhtäkkiä kulutus nousi taas melkein 8 mittarin mukaan ja myös vagcomin l/h mittari nousi. Mistähän tälläinen saattaisi johtua. Auton kulkuun tämä heilahdus ei taas vaikuttanut mitenkään.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 26.12.2013 18:15

Oliko reitillä korkeuseroja?

hallipatsui
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.12.2013 22:42

ViestiKirjoittaja hallipatsui » 26.12.2013 19:38

Ei. Aivan suoralla ja tasaisella tiellä yhtäkkiä nousee kulutus.

Reindeer
-
Viestit: 40
Liittynyt: 10.7.2005 18:08

ViestiKirjoittaja Reindeer » 30.12.2013 11:35

Varmaan kannattaisi myös tankaten mitata se oikea kulutus ja katsoa onko kyse vain ajotietokoneen höpinöistä.

Itse testasin joskus 80/100 kmh alueella 50 km matkan edestakaisin ja sain vakkarilla ajettuna litran eroa ajotietokoneen ilmoittamana, tankaten en ole sentään noin tarkkaan testannut.

Oma AVB ilmoittaa tasaiseen tankillisen kulutukseksi 6.3 litraa. Matka-ajossa pitäisi olla alle viiden ja jos testaankin niin että 80 kmh alueella lämpimällä koneella nollaan ja ajan ilman ohituksia vaikka 20 km 80 kmh mittarinopeudella niin kyllä se jää alle viiden.

hallipatsui
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.12.2013 22:42

ViestiKirjoittaja hallipatsui » 30.12.2013 13:40

Olen juuri tässä sitä aikomassa mitata kunhan tulisi vain tarpeeksi kilometrejä että olisi suht tarkka lukema

hallipatsui
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.12.2013 22:42

ViestiKirjoittaja hallipatsui » 30.12.2013 22:04

Tuli tänään sitten ajeltua ja tankkasin auton n.400km ajettuna 50/50 matkaa ja kaupunki ajoa.
Ajotietokone näytti tälle matkalle 7.6l/100km ja laskettu 6.6l/100km. Eli ajotietokone näyttää n.1l liikaa.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 31.12.2013 20:25

omassa 1,9 agr:ssä aikoinaan mittailin maffin arvoja. 3 vaihteella kaasupohjassa näytti 750mg/h kun maffi oli kunnossa.
kannatta pysyä siinä laatumerkissä, ainakin itse teen seuraavaksi niin.

marko586
-
Viestit: 95
Liittynyt: 9.10.2003 23:28

ViestiKirjoittaja marko586 » 31.12.2013 22:03

tuossa omassa borassa meni vakiona maffi arvot kyllä heittämällä yli 1000mg, pyyntöki tais olla muistaakseni joko 750 tai 850mg

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 3.1.2014 9:45

Täytyy saada usean tuhannen kilometrin tankit, ennekuin luotettava tieto. Mielellään yksi kokonainen vuosi, että saa siihen kesän ja talven myös.
Itse mittaan aina ekan vuoden kulutuksen, kun auto on vaihtunut. 1, 6 TDI Skodalle se oli 5,3 l / 100 km. Pakkasjaksolla mitattiin jopa 7 litran tankkauksia ja kesällä 4 litraa.
Tehtaan dokumentti puhui 4,7;n litran yhdistetystä....


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 49 vierailijaa