golffi 85kw vetää rajusti dieseliä??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

portteripolonen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 10.10.2013 5:53

golffi 85kw vetää rajusti dieseliä??

ViestiKirjoittaja portteripolonen » 2.12.2013 17:01

Keitto siis kelpaa ettei tankilla pääse 600kilsaa. Sellainen vika on vaan lisänä et välillä kun antaa huolella runtua,niin menee johokin varo tilaan ja pudottaa tehot mut kulkee muuten? Käytin auto com testerissä niin valitti jatkuvana vikana jotai maadoitus ongelmaa imusarjalla. Tai jotain et purkaa maihin. Ideoita sais tulla.. Kiitos

portteripolonen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 10.10.2013 5:53

ViestiKirjoittaja portteripolonen » 2.12.2013 17:30

Eikä syty mitään merkkivaloja silloin kun menee tehottomaksi. Pakokaasu haisee "kitkerältä" pakkasta tällä hetkee noin 14 astetta! :) ihan kun menis dieseli putkeen suoraan,kun niin katkuaakin.. ? kyseessä siis 2001 malli ja PD
Sit ajellessa kuuluu melkein joka kerta sellainen releen napse jostain keskeltä koetaulua.. välillä napsaa useammin ja välillä ei kuuluu taas ollenkaan..? tänään rouvalla oli napsahdellut useammin niin oli sammunut liikenneympyrään jos sit taas heräsi normaalisti kun käytti virrat pois ja käyntiin.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 2.12.2013 17:36

Onko autossa jotain viriä, EVRY-modia tms. tehopalikkaa?

Highline TDi
-
Viestit: 102
Liittynyt: 4.1.2004 21:53

ViestiKirjoittaja Highline TDi » 2.12.2013 17:43

Olisko naksumiseen ja sammumiseen nmr. 109 rele? Kulutuksen nousuun voi olla jumittunut turbo ja vikatilaan meno??

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 2.12.2013 19:03

Mikähän mahtoi olla tarkka vikakoodi? sen avulla vois päästä asiassa etenpäin... Muuten taitaa taas menä pelkäksi arpomiseksi...

Jos siellä tuo päärele pätkisi niin se taitaa sammuttaa auton aina siihen paikkaan..
Ootko kiinnittänyt tuon naksumisen osalta huomiota seuraako se kierroslukua ja koneen lämpöä jollain tavoin vai onko aivan satunnaista?
Esim omassa tdi:ssä kylmällä konella naksahtaa rele aina kun menee yli 2500rpm ja samoin kun laskee alle.. hieman kun lämpenee niin loppuu... Ilmeisesti tässä on kyse "vesihehkujen" normaalista toiminnasta, ne avittaa moottorin (ja sisätilan) lämpenemistä sähköllä. Siinä on jonkinlainen seuranta laturin kuormitukseen tms. ja ne toimii kahdessa vaiheessa...

portteripolonen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 10.10.2013 5:53

ViestiKirjoittaja portteripolonen » 2.12.2013 21:05

En ole evry potikkaa löytänyt ainakaan. 109 relettä itsekkin rupesin epäilemään mut sit taas toi polttoaineen syönti ei täsmää sen suhteen. Tarkkaa en nyt muista sitä koodia mut otan selville huomenna sen. testaan aamusta tämän kierrosten mukaan naksumisen ja raportoin tänne. itselläni ainakin portteri napsuu just jossain 2500 tonnin kieppeillä.. niinku vissiin kuuluukin.. mut golffi napsaa kyl erikoisen paljon välistä ja keitto kelpaa.. Jumittunu turbo luulisi vaikuttavan taas tehon puutteeseen jota taas tässä ei oo kun vitosta tyrkkää ohittaessa hetkessä menee ohi kasikympin vauhdista (6-lovinen lodju) vain silloin kun menee vikatilaan on voimasta puute.tämä kenen testerissä käytin niin ei ole hänen autonkorjaus uralla sattunut vastaavaa koodia, ja ei osannut sanoo mitään konekkaan siitä, niin sanoi selvittävän sen "guruilta".

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 2.12.2013 21:29

Onkohan tuohon koskaan vaihdettu lämpötila-anturia? Se kun voisi selittää kulutusta jos ECU saa väärää tietoa moottorin lämpötilasta... eikä siitä taida välttämättä jäädä edes vikakoodia..
Ja mittaristohan voi silti näyttää ihan normmalisti lämpöjä, se kun mittaa eri piiristä kuin ECU..
Testerillä/VCDS:llä tuo olisi helppo tarkistaa...

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 2.12.2013 23:38

Kaikki nämä yhdessä tai osin erikseen aiheuttaa suuremman polttoaineenkulutuksen: nokka ja- tai pumppusuuttimet väärin säädetty tai merkittävää kulumaa nokassa/nostajissa, N75 tai ahdin rikki (tämä ainakin on varmasti ilmeinen ongelma ja jopa mahdollinen pääsyy), EGR-viat tai todella tukkoset imukanavat EGR:n takia, termostaattivika (ja ei, termari ei välttämättä ole ehjä vaikka lämmöt mittaristossa nousisikin 90 asteeseen), mahdolliset ahtovuodot.

Kulutuksen nousun autossasi aiheuttaa siis todennäköisesti kaikki tai osa näistä edellämainituista seikoista. Koko hoito selviää asiantuntevassa huollossa tai harrastajalla, ovat kyllä aika helppoja asioita diagnosoida ja korjata.

Kertomaasi vikakoodia ei ole olemassakaan, tärkeimpiä asioita diagnosoinnissa on tietää vikakoodi tismalleen, eikä vähän sinnepäin.

portteripolonen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 10.10.2013 5:53

ViestiKirjoittaja portteripolonen » 3.12.2013 9:18

AUTO COMin



VIKAKOODIT
DTC
17965 -Ahtopaineen ohjaus; positiivinen poikkeama - katkonainen

19561 -Muuttuvapituuksinen imusarja,vaihtokytkentäventtiili; oikosulku maahan tai avoin virtapiiri - katkonainen

samisalami
-
Viestit: 133
Liittynyt: 27.2.2012 10:37

ViestiKirjoittaja samisalami » 3.12.2013 18:30

ylempi kertoo yliahtamisesta, eli juuri tuo säädön hoitava n75 venttiili, tai alipainepuolessa venttiilille tai siltä ahtimelle alipainekellolle ongelmia, tai sitten se yksi yleinen ongelma, muuttuvageometrinen ahdin karstasta jumissa, voi toki olla tuo alipainekellokin olla sökö. Kun ahtaa yli, menee vikatilaan ja kulkee kuin SDI.

Jälkimmäinen on joku läppä/venttiili imusarjalla, tuolla joko piuhat poikki, venttiiliviallinen, tai sitten jos alipaine liittyy tuohonkin mitenkään niin alipainepuolella ongelmia?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 557/005463

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 105/012549

Tässä lontoon murteella jälkimmäisestä viasta. Tulipa muuten mieleen että tuon systeemin liittimelle menevästä kahdesta johdosta on itselläkin kerran toinen ollut jo kuori rikki ja osa karvoista poikki, huomasin muun rempan yhteydessä.

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=28793

portteripolonen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 10.10.2013 5:53

ViestiKirjoittaja portteripolonen » 4.12.2013 18:12

Ensimmäinen vika paikannettu, vaihtokytkentäventtiilin johdoista toinen oli täysin poikki.. nyt tarviis käydä koeajolla,mut ikkuna putosi kuskin ovesta ja näillä pakkasilla viiti pitkiä lenkkejä ajella.. :) johtoja seurailemalla totesin N75 ja tämä venttiili tekevät jotain yhteistyötä keskenään ja testeri kertokoon sen sit et rupesiko N75 myös pelaamaan normisti. Sitä releen napsahtamista ei kyllä kuulunut siinä 2500 rpm kieppeillä paikallaan kierrättämällä ja muutakaan napsamista parin kilsan koeajon jälkeen kuulunut.

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 4.12.2013 20:57

Sammutinläpän solenoidiventtiili (N239) ja N75 ottavat vain virran saman sulakkeen kautta. Muunlaisessa "yhteistyössä" nuo venttiilit eivät keskenään ole.

portteripolonen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 10.10.2013 5:53

ViestiKirjoittaja portteripolonen » 6.12.2013 11:02

Onko kenelläkään hajua,mistä johtuu,kun tietokone näyttää kulutusta tyhjäkäynilläkin reilu 11 litraa satkulle ? Ja nousee koko ajan hissukseen mitä pidempään vaan käy??

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 6.12.2013 15:46

ettei olis 1.1l/h ? Ja totta helvetissä se kulutuslukema per 100km nousee koko ajan ylöspäin kun polttoainetta kuluu mutta auto ei liiku metriäkään.

portteripolonen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 10.10.2013 5:53

ViestiKirjoittaja portteripolonen » 6.12.2013 19:02

Korjaan 11.8 hetkellinen kulutus tyhjäkäynnillä.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 6.12.2013 21:23

Vähäinen olisi kulutus jos lukema pitäisi paikkaansa. Todellisuudessahan ajotietokoneen ilmoittaman hetkellisen kulutuslukeman pitäisi olla 99,9 litraa / 100km kun auto on paikallaan tyhjäkäynnillä ( ja todellisuudessa lukema on ääretön ).

wb
-
Viestit: 174
Liittynyt: 27.7.2003 10:46

ViestiKirjoittaja wb » 6.12.2013 23:30

Ei mtn. ajatusvirhe.

samisalami
-
Viestit: 133
Liittynyt: 27.2.2012 10:37

ViestiKirjoittaja samisalami » 7.12.2013 7:54

Tuo jälkimmäinen voi hyvinkin olla karstoittumis ongelmakin, jos läppä ei pääse tekemään oikeaa liikettä niin siitä herja.
Yleisesti tuon ahto ongelman huomaa siitä että kun tekee reippaan kiihdytyksen vaikkapa 100km/h niin tuolla 80 jälkeen yleensä tuntuu selvä kohta kun tehot häviää, on mahdollisesti myöhempikin kohta mutta tuossa se aina itselläni teki sen kun ahtoi liikaa.


Tuo ajotietokoneen näyttämä tosiaan ainakin vuosituhannen vaihteen tietämilllä passateissa ja goloveissa näyttää lukemaa typerästi, eli nousee sinne 99.9l/100km viimeistään viiveellä tyhjäkäynnillä. En ole vielä oikein ymmärtänyt miksi, kun skodillak taas näyttää kulutuksen tyhjäkäynnillä litraa per tunti.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 7.12.2013 11:45

Ihan loogistahan tuo. Jos katsoo KESKIKULUTUSTA niin tietysti se on ääretön koska polttoainetta kuluu mutta auto ei liiku minnekään. Jos katsoo hetkellistä kulutusta niin siinä se näyttö vaihtaa sitten litroihin per tunti auton ollessa paikoillaan.

portteripolonen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 10.10.2013 5:53

ViestiKirjoittaja portteripolonen » 10.12.2013 16:04

Golffi on nyt saanut uuden termarin, n75 ja letkuja uusittu niin taitaa pelata kuin pitääkin.. Kiitosta jokaiselle säädylle joka vinkkejä jakoi :) seuraavaksi keskityn portterin syöttöpumpun vaihtoon kun edellinen katkaisi käyttöakselinsa vauhdista. Kuulemma harvinainen tapaus :)

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 18.12.2013 22:42

mulla alkanu ATJ passatti kuluttaa melkein 7 litraa
kulutus on noussu koko ajan siitä kun auton ostin (noin 2kk sitten)

ainut vikakoodi oli polttoaineen lämpötila anturi jonka vaihdoin
mottori lämmot normaalit tietokoneelta katottunua joten tuskin on anturi vika?!

vedot ei häviä ei mene vikatilaan

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 19.12.2013 6:30

onko nokan ajotus kohdillaan ja millaset korjausarvot suuttimilla?

Voi myös olla perinteinen jarrusatulan jumituskin tai laakeri menossa paskaksi.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 20.12.2013 21:12

Meillä menee myös tuota polttoainetta aikalailla, 7,5 taitaa nyt olla keskikulutus. Työmatkalla (55km) tuota kulutusta, pitempään jos vielä ajelee niin tippuu 6,5l. Välillä menee tuolla työmatkalla yli kasinkin.
Ei vikakoodeja, ahdin hiljattain vaihdettu, kulutus oli tuo ennen sitäkin. Termari myös vaihdettu. Ahdot on sitä mitä pitääkin, vcds:llä ja myös mekaanisella mittarilla katsottuna.
Maf-arvo seuraa pyyntiä ajossa, ei tosin nouse sinne 1000:een mihin kaiketi pitäisi täyskaasulla? Maf tyhjäkäynnillä 450, ohjearvo taisi olla 250-300.
Maffia täytyy seuraavaksi kokeilla.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 21.12.2013 9:11

EGR tulpattuna MAF on tyhjäkäynnillä tuota 450 luokkaa. Jos AJM:ssä nousee 950 nurkille täyskaasulla, niin on kunnossa. MAF:in vikaantuminen alkaa tuntua voiman puutteena.

portteripolonen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 10.10.2013 5:53

ViestiKirjoittaja portteripolonen » 28.12.2013 15:25

Golffin kulutus korjausten jälkeen näytön mukaan 6,4litraa ja vielä käyn takajarrut läpi kun laahaa. kai siin ollaan jo lähellä sitä oikeeta kulutusta.? kyseessä 6 lovinen lodju ja työmatka ajossa 83km suunta..

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 29.12.2013 13:38

Kyllä kai vajaavetosen tdi-kolffin pitäis viidellä kulkea matkassa? Millaset renkaat autossa on, jotkut 225 nastat?

portteripolonen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 10.10.2013 5:53

ViestiKirjoittaja portteripolonen » 29.12.2013 14:45

Kitkat omilla pelleillä.. 195leveet muistaakseni.. Takajarrut jää lahaa niin epäilen jotta siinä ainakin yksi selvä syy..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa