golffi 85kw vetää rajusti dieseliä??
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 48
- Liittynyt: 10.10.2013 5:53
golffi 85kw vetää rajusti dieseliä??
Keitto siis kelpaa ettei tankilla pääse 600kilsaa. Sellainen vika on vaan lisänä et välillä kun antaa huolella runtua,niin menee johokin varo tilaan ja pudottaa tehot mut kulkee muuten? Käytin auto com testerissä niin valitti jatkuvana vikana jotai maadoitus ongelmaa imusarjalla. Tai jotain et purkaa maihin. Ideoita sais tulla.. Kiitos
-
- -
- Viestit: 48
- Liittynyt: 10.10.2013 5:53
Eikä syty mitään merkkivaloja silloin kun menee tehottomaksi. Pakokaasu haisee "kitkerältä" pakkasta tällä hetkee noin 14 astetta! :) ihan kun menis dieseli putkeen suoraan,kun niin katkuaakin.. ? kyseessä siis 2001 malli ja PD
Sit ajellessa kuuluu melkein joka kerta sellainen releen napse jostain keskeltä koetaulua.. välillä napsaa useammin ja välillä ei kuuluu taas ollenkaan..? tänään rouvalla oli napsahdellut useammin niin oli sammunut liikenneympyrään jos sit taas heräsi normaalisti kun käytti virrat pois ja käyntiin.
Sit ajellessa kuuluu melkein joka kerta sellainen releen napse jostain keskeltä koetaulua.. välillä napsaa useammin ja välillä ei kuuluu taas ollenkaan..? tänään rouvalla oli napsahdellut useammin niin oli sammunut liikenneympyrään jos sit taas heräsi normaalisti kun käytti virrat pois ja käyntiin.
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 4.1.2004 21:53
Mikähän mahtoi olla tarkka vikakoodi? sen avulla vois päästä asiassa etenpäin... Muuten taitaa taas menä pelkäksi arpomiseksi...
Jos siellä tuo päärele pätkisi niin se taitaa sammuttaa auton aina siihen paikkaan..
Ootko kiinnittänyt tuon naksumisen osalta huomiota seuraako se kierroslukua ja koneen lämpöä jollain tavoin vai onko aivan satunnaista?
Esim omassa tdi:ssä kylmällä konella naksahtaa rele aina kun menee yli 2500rpm ja samoin kun laskee alle.. hieman kun lämpenee niin loppuu... Ilmeisesti tässä on kyse "vesihehkujen" normaalista toiminnasta, ne avittaa moottorin (ja sisätilan) lämpenemistä sähköllä. Siinä on jonkinlainen seuranta laturin kuormitukseen tms. ja ne toimii kahdessa vaiheessa...
Jos siellä tuo päärele pätkisi niin se taitaa sammuttaa auton aina siihen paikkaan..
Ootko kiinnittänyt tuon naksumisen osalta huomiota seuraako se kierroslukua ja koneen lämpöä jollain tavoin vai onko aivan satunnaista?
Esim omassa tdi:ssä kylmällä konella naksahtaa rele aina kun menee yli 2500rpm ja samoin kun laskee alle.. hieman kun lämpenee niin loppuu... Ilmeisesti tässä on kyse "vesihehkujen" normaalista toiminnasta, ne avittaa moottorin (ja sisätilan) lämpenemistä sähköllä. Siinä on jonkinlainen seuranta laturin kuormitukseen tms. ja ne toimii kahdessa vaiheessa...
-
- -
- Viestit: 48
- Liittynyt: 10.10.2013 5:53
En ole evry potikkaa löytänyt ainakaan. 109 relettä itsekkin rupesin epäilemään mut sit taas toi polttoaineen syönti ei täsmää sen suhteen. Tarkkaa en nyt muista sitä koodia mut otan selville huomenna sen. testaan aamusta tämän kierrosten mukaan naksumisen ja raportoin tänne. itselläni ainakin portteri napsuu just jossain 2500 tonnin kieppeillä.. niinku vissiin kuuluukin.. mut golffi napsaa kyl erikoisen paljon välistä ja keitto kelpaa.. Jumittunu turbo luulisi vaikuttavan taas tehon puutteeseen jota taas tässä ei oo kun vitosta tyrkkää ohittaessa hetkessä menee ohi kasikympin vauhdista (6-lovinen lodju) vain silloin kun menee vikatilaan on voimasta puute.tämä kenen testerissä käytin niin ei ole hänen autonkorjaus uralla sattunut vastaavaa koodia, ja ei osannut sanoo mitään konekkaan siitä, niin sanoi selvittävän sen "guruilta".
Onkohan tuohon koskaan vaihdettu lämpötila-anturia? Se kun voisi selittää kulutusta jos ECU saa väärää tietoa moottorin lämpötilasta... eikä siitä taida välttämättä jäädä edes vikakoodia..
Ja mittaristohan voi silti näyttää ihan normmalisti lämpöjä, se kun mittaa eri piiristä kuin ECU..
Testerillä/VCDS:llä tuo olisi helppo tarkistaa...
Ja mittaristohan voi silti näyttää ihan normmalisti lämpöjä, se kun mittaa eri piiristä kuin ECU..
Testerillä/VCDS:llä tuo olisi helppo tarkistaa...
Kaikki nämä yhdessä tai osin erikseen aiheuttaa suuremman polttoaineenkulutuksen: nokka ja- tai pumppusuuttimet väärin säädetty tai merkittävää kulumaa nokassa/nostajissa, N75 tai ahdin rikki (tämä ainakin on varmasti ilmeinen ongelma ja jopa mahdollinen pääsyy), EGR-viat tai todella tukkoset imukanavat EGR:n takia, termostaattivika (ja ei, termari ei välttämättä ole ehjä vaikka lämmöt mittaristossa nousisikin 90 asteeseen), mahdolliset ahtovuodot.
Kulutuksen nousun autossasi aiheuttaa siis todennäköisesti kaikki tai osa näistä edellämainituista seikoista. Koko hoito selviää asiantuntevassa huollossa tai harrastajalla, ovat kyllä aika helppoja asioita diagnosoida ja korjata.
Kertomaasi vikakoodia ei ole olemassakaan, tärkeimpiä asioita diagnosoinnissa on tietää vikakoodi tismalleen, eikä vähän sinnepäin.
Kulutuksen nousun autossasi aiheuttaa siis todennäköisesti kaikki tai osa näistä edellämainituista seikoista. Koko hoito selviää asiantuntevassa huollossa tai harrastajalla, ovat kyllä aika helppoja asioita diagnosoida ja korjata.
Kertomaasi vikakoodia ei ole olemassakaan, tärkeimpiä asioita diagnosoinnissa on tietää vikakoodi tismalleen, eikä vähän sinnepäin.
-
- -
- Viestit: 48
- Liittynyt: 10.10.2013 5:53
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
ylempi kertoo yliahtamisesta, eli juuri tuo säädön hoitava n75 venttiili, tai alipainepuolessa venttiilille tai siltä ahtimelle alipainekellolle ongelmia, tai sitten se yksi yleinen ongelma, muuttuvageometrinen ahdin karstasta jumissa, voi toki olla tuo alipainekellokin olla sökö. Kun ahtaa yli, menee vikatilaan ja kulkee kuin SDI.
Jälkimmäinen on joku läppä/venttiili imusarjalla, tuolla joko piuhat poikki, venttiiliviallinen, tai sitten jos alipaine liittyy tuohonkin mitenkään niin alipainepuolella ongelmia?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 557/005463
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 105/012549
Tässä lontoon murteella jälkimmäisestä viasta. Tulipa muuten mieleen että tuon systeemin liittimelle menevästä kahdesta johdosta on itselläkin kerran toinen ollut jo kuori rikki ja osa karvoista poikki, huomasin muun rempan yhteydessä.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=28793
Jälkimmäinen on joku läppä/venttiili imusarjalla, tuolla joko piuhat poikki, venttiiliviallinen, tai sitten jos alipaine liittyy tuohonkin mitenkään niin alipainepuolella ongelmia?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 557/005463
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 105/012549
Tässä lontoon murteella jälkimmäisestä viasta. Tulipa muuten mieleen että tuon systeemin liittimelle menevästä kahdesta johdosta on itselläkin kerran toinen ollut jo kuori rikki ja osa karvoista poikki, huomasin muun rempan yhteydessä.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=28793
-
- -
- Viestit: 48
- Liittynyt: 10.10.2013 5:53
Ensimmäinen vika paikannettu, vaihtokytkentäventtiilin johdoista toinen oli täysin poikki.. nyt tarviis käydä koeajolla,mut ikkuna putosi kuskin ovesta ja näillä pakkasilla viiti pitkiä lenkkejä ajella.. :) johtoja seurailemalla totesin N75 ja tämä venttiili tekevät jotain yhteistyötä keskenään ja testeri kertokoon sen sit et rupesiko N75 myös pelaamaan normisti. Sitä releen napsahtamista ei kyllä kuulunut siinä 2500 rpm kieppeillä paikallaan kierrättämällä ja muutakaan napsamista parin kilsan koeajon jälkeen kuulunut.
-
- -
- Viestit: 48
- Liittynyt: 10.10.2013 5:53
-
- -
- Viestit: 48
- Liittynyt: 10.10.2013 5:53
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Tuo jälkimmäinen voi hyvinkin olla karstoittumis ongelmakin, jos läppä ei pääse tekemään oikeaa liikettä niin siitä herja.
Yleisesti tuon ahto ongelman huomaa siitä että kun tekee reippaan kiihdytyksen vaikkapa 100km/h niin tuolla 80 jälkeen yleensä tuntuu selvä kohta kun tehot häviää, on mahdollisesti myöhempikin kohta mutta tuossa se aina itselläni teki sen kun ahtoi liikaa.
Tuo ajotietokoneen näyttämä tosiaan ainakin vuosituhannen vaihteen tietämilllä passateissa ja goloveissa näyttää lukemaa typerästi, eli nousee sinne 99.9l/100km viimeistään viiveellä tyhjäkäynnillä. En ole vielä oikein ymmärtänyt miksi, kun skodillak taas näyttää kulutuksen tyhjäkäynnillä litraa per tunti.
Yleisesti tuon ahto ongelman huomaa siitä että kun tekee reippaan kiihdytyksen vaikkapa 100km/h niin tuolla 80 jälkeen yleensä tuntuu selvä kohta kun tehot häviää, on mahdollisesti myöhempikin kohta mutta tuossa se aina itselläni teki sen kun ahtoi liikaa.
Tuo ajotietokoneen näyttämä tosiaan ainakin vuosituhannen vaihteen tietämilllä passateissa ja goloveissa näyttää lukemaa typerästi, eli nousee sinne 99.9l/100km viimeistään viiveellä tyhjäkäynnillä. En ole vielä oikein ymmärtänyt miksi, kun skodillak taas näyttää kulutuksen tyhjäkäynnillä litraa per tunti.
-
- -
- Viestit: 48
- Liittynyt: 10.10.2013 5:53
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
Meillä menee myös tuota polttoainetta aikalailla, 7,5 taitaa nyt olla keskikulutus. Työmatkalla (55km) tuota kulutusta, pitempään jos vielä ajelee niin tippuu 6,5l. Välillä menee tuolla työmatkalla yli kasinkin.
Ei vikakoodeja, ahdin hiljattain vaihdettu, kulutus oli tuo ennen sitäkin. Termari myös vaihdettu. Ahdot on sitä mitä pitääkin, vcds:llä ja myös mekaanisella mittarilla katsottuna.
Maf-arvo seuraa pyyntiä ajossa, ei tosin nouse sinne 1000:een mihin kaiketi pitäisi täyskaasulla? Maf tyhjäkäynnillä 450, ohjearvo taisi olla 250-300.
Maffia täytyy seuraavaksi kokeilla.
Ei vikakoodeja, ahdin hiljattain vaihdettu, kulutus oli tuo ennen sitäkin. Termari myös vaihdettu. Ahdot on sitä mitä pitääkin, vcds:llä ja myös mekaanisella mittarilla katsottuna.
Maf-arvo seuraa pyyntiä ajossa, ei tosin nouse sinne 1000:een mihin kaiketi pitäisi täyskaasulla? Maf tyhjäkäynnillä 450, ohjearvo taisi olla 250-300.
Maffia täytyy seuraavaksi kokeilla.
-
- -
- Viestit: 48
- Liittynyt: 10.10.2013 5:53
-
- -
- Viestit: 48
- Liittynyt: 10.10.2013 5:53
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa