Map ja Maf anturit.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kuusema
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 15.6.2013 13:55

Map ja Maf anturit.

ViestiKirjoittaja kuusema » 26.12.2013 14:24

Moikka.
Mulla 06 Golf 2.0 GTD automaatilla 125kW koneella ja sit tulee sarja aloittelijan kysymyksiä.
1. Missä sijaitsee Map sensori kyseisessä koneessa.
2. Onko koneessa myös tuo Maf sensorikin.
3. Vikakoodeja tullut ainakin P0238 että ahtimen ahtopaine liian suuri.
4. Auttaako ton Maffin putsaus jos on ja johtosarjojen uusiminen.

Kitoksia kovasti jos joku joutaa kommentoimaan.
Viimeksi muokannut kuusema, 26.12.2013 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 26.12.2013 15:21

On maf ja map. Mass Air Flow anturi on imuputkessa eli lmansuodattimen ja turbon välissä. Tarkotus mitata moottoriin menevän ilman määrää. Oman kokemuksen mukaan maffia ei putsata vaan ostetaan uus ja tuon ikäsen vaggilaisen maffin johtosarjassa tuskin on vikaa.

Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin map anturissa ei olis vikaa vaan mielumminki turbon ohjauksessa jossain solenoidissa, niiden alipaineletkuissa tai itse turbossa. Toivotttavasti joku, jolla on sama kalusto ja vika ku sulla, auttas tässä kohtaa.

kuusema
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 15.6.2013 13:55

ViestiKirjoittaja kuusema » 26.12.2013 15:58

Miten vaikuttaa jos ajelen maf-anturin piuha irti kovinki kauan.
Map-anturi antaa sen P0238 koodin joten vika varmaankin anturissa itsessään tai piuhoissa ja kojetaulussa palaa moottorivalo ja hehkulangan kuva vilkkuu ja turbo pois päältä oikia nuhapumppu mutta jos Maf-anturin piuha irti niin turbo pelaa täysillä ja autokin kiihtyy mutta niin kuin edellä kysyin mitä vaikuttaa tuon piuhan irti olo?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 26.12.2013 18:28

Kuten pertti jo vihjaisikin, tuo vikakoodi tuskin johtuu map-anturista tai sen johdotuksista, vaan siitä ettei ahtopaineen säätö toimi kunnolla. MAF:in johto irti rajoittaa yleensä tehoa, ja EGR ei toimi oikein. Uudemmissa TDI:ssä (karkeasti B-alkuiset moottorikoodit) vaikutus vähän erilainen kuin perinteisissä.

VCDS:n kanssa tutkimaan syytä, pelkkä vikakoodi ei kerro koko totuutta.
Apua selvittelyyn esim. täältä: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197&start=200

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 26.12.2013 19:27

Juuttuvasiipisessä turbossa jos ahtopaine liian suuri, niin lähes poikkeuksetta turbon siivet jumittaa.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 26.12.2013 19:29

Juuttuvasiipisessä turbossa jos ahtopaine liian suuri, niin lähes poikkeuksetta turbon siivet jumittaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa