Moikka.
Mulla 06 Golf 2.0 GTD automaatilla 125kW koneella ja sit tulee sarja aloittelijan kysymyksiä.
1. Missä sijaitsee Map sensori kyseisessä koneessa.
2. Onko koneessa myös tuo Maf sensorikin.
3. Vikakoodeja tullut ainakin P0238 että ahtimen ahtopaine liian suuri.
4. Auttaako ton Maffin putsaus jos on ja johtosarjojen uusiminen.
Kitoksia kovasti jos joku joutaa kommentoimaan.
Map ja Maf anturit.
Valvoja: ffp jäsenet
Map ja Maf anturit.
Viimeksi muokannut kuusema, 26.12.2013 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On maf ja map. Mass Air Flow anturi on imuputkessa eli lmansuodattimen ja turbon välissä. Tarkotus mitata moottoriin menevän ilman määrää. Oman kokemuksen mukaan maffia ei putsata vaan ostetaan uus ja tuon ikäsen vaggilaisen maffin johtosarjassa tuskin on vikaa.
Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin map anturissa ei olis vikaa vaan mielumminki turbon ohjauksessa jossain solenoidissa, niiden alipaineletkuissa tai itse turbossa. Toivotttavasti joku, jolla on sama kalusto ja vika ku sulla, auttas tässä kohtaa.
Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin map anturissa ei olis vikaa vaan mielumminki turbon ohjauksessa jossain solenoidissa, niiden alipaineletkuissa tai itse turbossa. Toivotttavasti joku, jolla on sama kalusto ja vika ku sulla, auttas tässä kohtaa.
Miten vaikuttaa jos ajelen maf-anturin piuha irti kovinki kauan.
Map-anturi antaa sen P0238 koodin joten vika varmaankin anturissa itsessään tai piuhoissa ja kojetaulussa palaa moottorivalo ja hehkulangan kuva vilkkuu ja turbo pois päältä oikia nuhapumppu mutta jos Maf-anturin piuha irti niin turbo pelaa täysillä ja autokin kiihtyy mutta niin kuin edellä kysyin mitä vaikuttaa tuon piuhan irti olo?
Map-anturi antaa sen P0238 koodin joten vika varmaankin anturissa itsessään tai piuhoissa ja kojetaulussa palaa moottorivalo ja hehkulangan kuva vilkkuu ja turbo pois päältä oikia nuhapumppu mutta jos Maf-anturin piuha irti niin turbo pelaa täysillä ja autokin kiihtyy mutta niin kuin edellä kysyin mitä vaikuttaa tuon piuhan irti olo?
Kuten pertti jo vihjaisikin, tuo vikakoodi tuskin johtuu map-anturista tai sen johdotuksista, vaan siitä ettei ahtopaineen säätö toimi kunnolla. MAF:in johto irti rajoittaa yleensä tehoa, ja EGR ei toimi oikein. Uudemmissa TDI:ssä (karkeasti B-alkuiset moottorikoodit) vaikutus vähän erilainen kuin perinteisissä.
VCDS:n kanssa tutkimaan syytä, pelkkä vikakoodi ei kerro koko totuutta.
Apua selvittelyyn esim. täältä: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197&start=200
VCDS:n kanssa tutkimaan syytä, pelkkä vikakoodi ei kerro koko totuutta.
Apua selvittelyyn esim. täältä: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197&start=200
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa