Elikkä homman nimi on sellanen että, skodassani on nyt kolmas turbo jo menossa
ja taas ujeltaa.. auto on vm. -06 BKC koneella ja sillä on ajettu nyt 380tkm ja viimeisin turbo (garret) laitettiin 360tkm kohdalla tämän vuoden heinäkuussa, eli siis aikalailla hetki sitten.
Sitä ennen oli turbo (KKK) uusittu 335tkm kohdalla.... mikä tässä nyt oikein rikkoo turboja?
öljynpaineet on mitattu ja on kunnossa, myöskin öljypohja on käytetty irti ja katsottu onko sihti tukossa, no ei ollut.... ja auto on vakio lukuunottamatta jälkiasenteisia aluvanteita :)
Huoltovälit on ollu skodan ohjelman mukaiset 30tkm, mielestäni liikaa mutta kun ei ole siihen päässy vaikuttamaan kun vasta auton hankin.
onko jollain jotain neuvoa mistä kannattaisi alkaa vikaa, esim. tukosta paikantamaan??
vai voiko olla niin huono säkä että 2 viimeisintä turboa on ollu jo tehdaskorjauksen jäljiltä huonoja? Takuuseen ei kuulemma enää uutta saa :(
octavia 77kw 1,9tdi turbovikaa..
Valvoja: ffp jäsenet
En osaa sanoa mikä vika niihin on lopulta tullut kun en ole itse vielä vaihtanut ensimmäistäkään. Hankin auton vasta n. viikko sitten.
Mutta ilmeisesti tuon ujelluksen takia ne on juurikin vaihdettu. Täytyy koittaa joku päivä että onko turboon tullut päittäisvälystä tms.
Elättelen toivoa että vika olis alunperinkin johtuva vain esim. pakoputken pantakiinnityksen vuodosta tai jostain muusta "vuodosta" mutta pelkään pahinta että voiteluongelmaa on...
Mutta ilmeisesti tuon ujelluksen takia ne on juurikin vaihdettu. Täytyy koittaa joku päivä että onko turboon tullut päittäisvälystä tms.
Elättelen toivoa että vika olis alunperinkin johtuva vain esim. pakoputken pantakiinnityksen vuodosta tai jostain muusta "vuodosta" mutta pelkään pahinta että voiteluongelmaa on...
Soitin tuossa huoltopajaan missä turbot on vaihdettu niin edellisessä turbossa oli pakopuolen siivestä lähtenyt pala jos ujellus johtui...
Liekkö nyt sama ongelma taas... Eli voisko johtua tuosta venttiilin ohjuvuodosta?
Ei varmaan halpa homma oo niitäkään vaihdattaa :( ja siihen päälle vielä uus turbo.
Liekkö nyt sama ongelma taas... Eli voisko johtua tuosta venttiilin ohjuvuodosta?
Ei varmaan halpa homma oo niitäkään vaihdattaa :( ja siihen päälle vielä uus turbo.
Ohjurit kuluu väljäksi. Kumithan kannattaa samalla vaihtaa, kun teetättää venttiilityöt.
Alalla työskentelevänä ja autokorjaamoiden & kansimiesten kanssa keskustelleena, tämä tuntuu olevan yleinen vaiva. Onhan tuon nähnyt omin silminkin useita kertoja, kun ahtimia vaihdetaan näihin. Oire erottuu märkänä öljyvanana pakokanavassa.
Yleisesti ottaen, kyseisen moottorityypin KKK-ahtimeen ei tule ongelmaa, jos ympäristö on kunnossa. Nokan laakereista toinen puoli on yleensä aina kulunut perusaineeseen saakka.
Alalla työskentelevänä ja autokorjaamoiden & kansimiesten kanssa keskustelleena, tämä tuntuu olevan yleinen vaiva. Onhan tuon nähnyt omin silminkin useita kertoja, kun ahtimia vaihdetaan näihin. Oire erottuu märkänä öljyvanana pakokanavassa.
Yleisesti ottaen, kyseisen moottorityypin KKK-ahtimeen ei tule ongelmaa, jos ympäristö on kunnossa. Nokan laakereista toinen puoli on yleensä aina kulunut perusaineeseen saakka.
Yksi potentiaalinen turbon rikkoja voi olla myös viallinen tai vääränlainen MAP-anturi, jolloin ECU saa todellista pienemmän ahtopainetiedon aiheuttaen näin yliahtamista. Ahtopaineen tarkistus perinteisin keinoin tällaisessa tapauksessa on suositeltavaa, koska vcds ei tämäntyyppisen ongelman kohdalla kerro todellista ahtopainetta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa