octavia 77kw 1,9tdi turbovikaa..

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

octavia 77kw 1,9tdi turbovikaa..

ViestiKirjoittaja villev » 18.12.2013 19:50

Elikkä homman nimi on sellanen että, skodassani on nyt kolmas turbo jo menossa
ja taas ujeltaa.. auto on vm. -06 BKC koneella ja sillä on ajettu nyt 380tkm ja viimeisin turbo (garret) laitettiin 360tkm kohdalla tämän vuoden heinäkuussa, eli siis aikalailla hetki sitten.

Sitä ennen oli turbo (KKK) uusittu 335tkm kohdalla.... mikä tässä nyt oikein rikkoo turboja?

öljynpaineet on mitattu ja on kunnossa, myöskin öljypohja on käytetty irti ja katsottu onko sihti tukossa, no ei ollut.... ja auto on vakio lukuunottamatta jälkiasenteisia aluvanteita :)

Huoltovälit on ollu skodan ohjelman mukaiset 30tkm, mielestäni liikaa mutta kun ei ole siihen päässy vaikuttamaan kun vasta auton hankin.

onko jollain jotain neuvoa mistä kannattaisi alkaa vikaa, esim. tukosta paikantamaan??
vai voiko olla niin huono säkä että 2 viimeisintä turboa on ollu jo tehdaskorjauksen jäljiltä huonoja? Takuuseen ei kuulemma enää uutta saa :(

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 18.12.2013 21:26

Siis mikä vika niihin lopulta on tullut vai oletko vaihtanut vain sen takia kun ujeltaa?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 18.12.2013 21:49

Eihän niitä muuttuvasiipisiä turboja ole mikään turbovalmistaja sallinut edes korjattavan.

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 18.12.2013 21:51

En osaa sanoa mikä vika niihin on lopulta tullut kun en ole itse vielä vaihtanut ensimmäistäkään. Hankin auton vasta n. viikko sitten.

Mutta ilmeisesti tuon ujelluksen takia ne on juurikin vaihdettu. Täytyy koittaa joku päivä että onko turboon tullut päittäisvälystä tms.

Elättelen toivoa että vika olis alunperinkin johtuva vain esim. pakoputken pantakiinnityksen vuodosta tai jostain muusta "vuodosta" mutta pelkään pahinta että voiteluongelmaa on...

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 18.12.2013 21:53

Niin en sitte tiedä miten muka korjaavat kun on pakosarjan kanssa yhtä puuta....

Olen kanssa luullut että niitä ei tehdaskorjata koskaan.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 19.12.2013 9:20

havaittu mm. kyseisessä konetyypissä pakoventtiilin ohjurin kulumisesta johtuva öljyvuoto, joka osaltaan muuraa muuttuvageometristä tekniikkaa. Ei ole ensimmäinen, eikä tule olemaan myöskään viimeinen.

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 19.12.2013 14:57

Soitin tuossa huoltopajaan missä turbot on vaihdettu niin edellisessä turbossa oli pakopuolen siivestä lähtenyt pala jos ujellus johtui...

Liekkö nyt sama ongelma taas... Eli voisko johtua tuosta venttiilin ohjuvuodosta?

Ei varmaan halpa homma oo niitäkään vaihdattaa :( ja siihen päälle vielä uus turbo.

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 19.12.2013 16:29

MarcusS:

Tarkoitatko venttiilin ohjarikumeja vai oikein niitä koneistettuja ohjareita?

mistä tämä tieto on peräisin?? omakohtaisia kokemuksia tms?

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 20.12.2013 9:13

Ohjurit kuluu väljäksi. Kumithan kannattaa samalla vaihtaa, kun teetättää venttiilityöt.
Alalla työskentelevänä ja autokorjaamoiden & kansimiesten kanssa keskustelleena, tämä tuntuu olevan yleinen vaiva. Onhan tuon nähnyt omin silminkin useita kertoja, kun ahtimia vaihdetaan näihin. Oire erottuu märkänä öljyvanana pakokanavassa.
Yleisesti ottaen, kyseisen moottorityypin KKK-ahtimeen ei tule ongelmaa, jos ympäristö on kunnossa. Nokan laakereista toinen puoli on yleensä aina kulunut perusaineeseen saakka.

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 21.12.2013 11:28

Juu no jää kyllä tuo remontti tekemättä.. Taitaa ottaa niin monta tonnia remontti ettei perse kestä.

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 21.12.2013 11:53

Ei oo varmaankaan pelkästään tämän konetyypin
ongelma tämä? Taitaa pumppareissa olla yleinenki vaiva.

Ajellaan menemään vaan :)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 25.12.2013 21:20

Yksi potentiaalinen turbon rikkoja voi olla myös viallinen tai vääränlainen MAP-anturi, jolloin ECU saa todellista pienemmän ahtopainetiedon aiheuttaen näin yliahtamista. Ahtopaineen tarkistus perinteisin keinoin tällaisessa tapauksessa on suositeltavaa, koska vcds ei tämäntyyppisen ongelman kohdalla kerro todellista ahtopainetta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa