Tervehdys
Alkuperäisen webaston vesipumppu ei hyrise testerillä ohjaamalla, onko se rikki vai kuuluuko sen pyöriä jos ei ole jälkiohjausta? Lämmitin kyllä pelaa kun auto on käynnissä mutta jos jälkiohjausta laittaa niin mietin että joutuuko sen uusimaan vai alkaako donglen jälkeen toimia..
auto passat -06 ja thermo top venturi lämmitin
Passat TDI alkuperäisen webaston vesipumppu
Valvoja: ffp jäsenet
Tänään vaihdoin uuden kierrätyspumpun ja todellakin vanha oli rikki, testerillä pystyi ohjaamaan ja webasto pysyi päällä auto seisoksissa joten se puoli on ok. Aikaisemmin webasto ei pysynyt päällä tyhjäkäynnillä, nyt pysyy eli suunniteltu tuo järjestelmä niin että vesipumppu on mukana. Vaihto onnistui 20 minuutissa ilman etupuskurin irrotusta, tinasin vesipumpun johdot, muuten olisi joutunut koko laitteen irroittaan koska vanhassa pumpussa ei ole liitintä pumpussa itsessään. Uudessa oli liitos myös pumpun kupeessa.
^kyllä se järjestelmä on suunniteltu siten että se webaston kiertovesipumppu toimiessaan siirtää nestettä ihan riittävästi lisälämmityksen tarpeisiin (noin 500l/h). varmaan ollu sulla se vanha pumppu jumissa tai töhönää täynnä ja näin ollen häirinnyt nestekiertoa tyhjäkäynnillä. toki ku venturista kyse niin kaikki on mahollista...:)
Joo, eli siis tarkotin sitä että moottorin vesipumppu ei jaksa pyörittää tarpeeksi nestettä. Vanha pumppu oli paskana kuten todettu, sen avasinkin jälkeenpäin. Olisi voinut luulla että moottorin vesipumppu olis riittänyt käynnissä ollessa mutta eipä riittänyt, selvisipä miksi toi weba ei pysynyt tulilla auton käydessä paikallaan mutta ajossa kyllä.
Jospa tuolla hetken menis.
Jospa tuolla hetken menis.
Se löytyy webaston etupuolelta, saa vaihdettua helposti jos raottaa hieman sisälokarin alaosaa. Se sisälokari kun kääntyy sinne puskurin alle etuosasta. Hyvän näkyvyyden pumppuun saa kun ottaa etupuskurista apparin puoleisen ritilän irti. Sen kautta saa pumpun liittimenkin auki webastosta, pienellä näpräämisellä.
Hyvä, kiitos.
Tuossa kun vielä diagnosoin ongelmaa, niin webasto käy siis auton ollessa sammuksissa sen 15-20 sekuntia. Huomasinpa, että paisuntasäiliössä käy pientä liikettä silloin eli vesikiertopumppu ei kai ihan kuollut ole vai voiko sen aiheuttaa ylilämmennyt jäähdytysneste webastossa ja samasta syystä se sammuu?
Mikään muu ei kai thermo top v:n kanssa nestettä kierrätä kuin jälkiasenteinen kierrätyspumppu?
Tuossa kun vielä diagnosoin ongelmaa, niin webasto käy siis auton ollessa sammuksissa sen 15-20 sekuntia. Huomasinpa, että paisuntasäiliössä käy pientä liikettä silloin eli vesikiertopumppu ei kai ihan kuollut ole vai voiko sen aiheuttaa ylilämmennyt jäähdytysneste webastossa ja samasta syystä se sammuu?
Mikään muu ei kai thermo top v:n kanssa nestettä kierrätä kuin jälkiasenteinen kierrätyspumppu?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa