Liqui Moly dieselin imupuolen puhdistusaine

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tounari
-
Viestit: 115
Liittynyt: 12.6.2011 6:02

Liqui Moly dieselin imupuolen puhdistusaine

ViestiKirjoittaja Tounari » 12.10.2013 18:49

Heitin tänään Touraniin sisään oheisen aineen:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... nt&land=DE

Linkissä olevan videon mukaan aine suihkutetaan imusarjaan parin sekunnin pätkissä ahtoletku irti noin kierroksilla 2000. Operaatio kesti parikymmentä minuuttia ja sen aikana 217 tkm ajetun pumpparin käynti muuttui täysin. Ennen ruiskuttelua imusarjasta tulevasta ahtoputkesta yski ja köhi, mutta ruiskuttelun jälkeen tuntui tasainen sykkinä.

Kone käy nyt pehmeämmin eikä tehot ainakaan vähentyneet. Ensi viikolla selviää tarkemmin kun tehdään pitkää matkaa ja heitän vielä Wynn's DPF cleanerin tankkiin. DPF cleaneri on ainakin aiemmin poistanut limp moden melkein vuodeksi kerrallaan.

Tounari
-
Viestit: 115
Liittynyt: 12.6.2011 6:02

ViestiKirjoittaja Tounari » 13.10.2013 14:25

Kokemuksia seuraavan päivän ajosta:

- Välittömästi operaation jälkeen ahtopaineet piikittelivät. Ahtopainemittarin neula heilahteli herkästi ylös ja ilman kaasua rullatessakin paineet olivat luokkaa 0.3 bar. Turbon kellon vipu liikkui herkästi, joten ongelma lienee ollut DPF:ssä. Nimittäin operaation jälkeen maa oli mustana pakoputken pään lähellä.
- Moottori kävi pehmeästi ja tasaisesti. Puolisokin ihmetteli sen hiljaisuutta, jos pumpparista voi sitä sanaa käyttää.
- DPF cleanerin lisäyksen ja 100 km ajon jälkeen ahtopaineet ovat tippuneet siihen, mitä ne olivat ennen operaatiota. Olin kyllä etukäteen varautunut DPF:n vaihtoon, sillä se on oireillut jo vuosia, mutta aina palautunut DPF cleanerillä ja ajolla.
- Nokea ei enää tunnu nenässä ajon jälkeen.
- Tarkistetaan tilanne 1000 km päästä.

Jos näillä jutuilla selviäisin 300 tkm pintaan ilman kannen avausta, niin sitten olisi yläpään remontin ja turbon vaihdon aika. Nythän on menty pelkän softamuutoksen voimin.

nelikko
-
Viestit: 90
Liittynyt: 19.12.2012 16:34

ViestiKirjoittaja nelikko » 13.10.2013 17:22

mistäs tilasit tuota imupuolen puhistus aineen..?

Tounari
-
Viestit: 115
Liittynyt: 12.6.2011 6:02

ViestiKirjoittaja Tounari » 13.10.2013 18:01

Täältä tuli 26 euroo toimituskuluineen: http://stores.ebay.de/ah-christiaener

Tässä on suora linkki tuotteeseen. Jos linkit vanhenee, niin hakusanat on: LiquiMoly ProLine Ansaug System Reiniger Diesel

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 25.10.2013 17:00

Oulusta kävin itse hakemassa varaosamiehet liikkeestä, hintaa oli 25€

Tuntui kyllä olevan ihan toimivaa tavaraa.

Tounari
-
Viestit: 115
Liittynyt: 12.6.2011 6:02

ViestiKirjoittaja Tounari » 10.11.2013 11:45

No nyt on ajettu 1500. Aluksi tahtoi vielä mennä limb moodiin 140 vauhdissa ylämäkeen tädellä kaasulla kiihdytettäessä.

Edellisenä kesänä Saksan motarilla limb mode tuli muutaman kerran vastaan 170 vauhdissa, mutta loppui sitten. Nyt siitä ei meinannut päästä eroon, joten laitoon puoleen tankkiin vielä pullollisen Forte turbo clearia. DPF autoon kun en aio Mr. Musclea tyrkätä. Sen vaikutus alkoi tuntua hyvinkin pian, eikä limb mode vaivaa enää.

Hyvin subjektiivinen sivuhavainto on, että Forte turbo cleanerin jälkeen Webasto lämmittäisi huomattavasti tehokkaammin kuin ennen. Vielä ei ole ole ollut paljoa tilaisuuksia tutkia asiaa tarkemmin.

Onpahan ollut varsinainen käärmeöljykäsittely :) Itseäkin hymyilyttää, mutta näin mennään. Nyt lähden tekemään välillä oikeaakin hommaa, eli öljynvaihto ja käsijarrun vaijerin vaihto Touraniin.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 10.11.2013 12:17

Voisiko silläkin olla paljon positiivista vaikutusta että autoa on poljettu Saksan motareilla reippahasti joka poltellut karstoja turbosta poies....

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 10.11.2013 12:46

Eli tuo aine irrottelee karstaa ja lennättää ne koneeseen sisään? Miten toi imupuolen kanavakin puhidstui vaikka letku oli paljon sisempänä?

ei vaan, itsekin jossain määrin uskon lisäaineiden vaikutukseen vanhoissa autoissa.

Tounari
-
Viestit: 115
Liittynyt: 12.6.2011 6:02

ViestiKirjoittaja Tounari » 10.11.2013 22:41

Joo, viimeistä edellisenä kesänä ei tarvittu mitään kikkailuja eikä aineita. Saksan motari riitti. Tänä vuonna ei ollut siihen tilaisuutta.

Mulle kävi ihan samoin kuin videossa. Aluksi imupuoli korisi ja yski ilmaa myös ulos, jolloin ulkopuolikin puhdistui. Kaikenlaiset tervat ja töhnät liukenivat pois, ja varmaan juuri sinne moottoriin. Käsittelyn jatkuessa uloshönkiminen sitten loppui ja imu muuttui tasaisen sykkiväksi.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 11.11.2013 17:38

Auttaako suomessa motariajo minkä verran jos vaikka paahtaa nelosella menemään tai talvella jopa kolmosella? Kuinka kauan se tarvii isoa happea jotta karstat irtoaa myös imusta eli ennen palotilaa?

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 11.11.2013 17:43

Eipä ne sieltä mihinkään irtoa, imusarjakin kun on kädessä niin sinne saa näyttää liuottimia ja raakaa voimaa, että saa karstat irti seinämistä. Eli ainoa oikeasti toimiva tapa on ottaa osat irti autosta...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa