passat 1.9 tdi tiptronic lopetti kulkemisen,Apua kaipaillaan
Valvoja: ffp jäsenet
passat 1.9 tdi tiptronic lopetti kulkemisen,Apua kaipaillaan
Elikkäs maantiellä ajaessa yhtäkkiä kierrokset tippui eikä enää vastaa kaasuun. Kone käy muuten ok mutta kaasu ei pelaa. D vaihde päällä pystyy ajamaan ykkösellä tyhjäkäynnillä... Tänään kävin pörhöllä kyselemässä mikä vikana, tietokone ei näyttänyt mitään vikakoodeja. Myyjä sanoi että on varmaan suuttimien johtosarjasta johto poikki. Tänään vaihdoin johtosarjan mutta ei mitään vaikutusta. Olisiko kenelläkään mitään hajua missä vika? Ja moottori on tyypiltään AVF. Kiitos etukäteen!
Suuttimen johtosarja? mitähän arpanoppaa siellä on käytetty? Siellähän sammuis vähintään yks pytty kokonaan jos noin olis :D Jos nyt vaikka testerillä kaasupoljinanturin mitta-arvokentästä lähtis tuota selvittelemään. Melko todennäköisesti voi myös olla vaihteisto joka käskee moottorille että nyt ei muuten mennä mihinkään. Tietenkin huollossa keikkamies on lukenu vikakoodit vain moottorinohjainlaitteelta.
VIKA LÖYTYI!!! Aloin vain katsomaan miltä ilmanputsari näyttää ja samalla vilkasin ilmamassamittaria minkä vaihdoin alkuviikosta, no mittari haisi ihan palaneelle. Onneksi oli vanha mittari tallessa ja nyt toimii niinkuin ennen! Vanha mittari vain nykii välillä, että joutuu palauttamaan tämän alkuperäis osan mikä kärvähti. Iso kiitos kaikille hyvistä vihjeistä!
Sori kun tulee vastaus myöhään, mutta itse olen paininut saman ongelman kanssa.
Satoiko silloin vettä kun vika tuli päälle? Itsellä vika ilmeni vain sateella. Vikakoodina oli juuri nuo että kaasupolkimelta tulee vääränlaista infoa ja lukema on arvoalueen ulkopuolelta. Ongelmaa tutkittiin korjaamolla moneen otteeseen ja kaasupoljin vaihdettiin. Vika tuli aina vaan uudestaa päälle.
Aloin sitten tutkimaan kaasupolkimen johdotuksia ja veden kulkureittejä. Tuulilasista vesi menee kouruun josta se sitten jatkaa matkaa vasemman laidan kautta ja kulkee myös mustan muovisen ohjausboxin alitse todella ahtaasta raosta. Tuo rako oli itsellä moskaa täynnä ja veden kulku loppu siihen. Tai ei loppunut, vaan jatkoi matkaansa ihan väärään paikkaan.
Boxi on kiinni rungossa ja siinä suoraan boxin alla on reikä josta piuhat menee mm. kaasupolkimelle. Ja kun vesi nyt pääsee tuosta boxin ja pellin välistä tippasemaan suoraan liittimien päälle niin vika on päällä! Ja kun auto seisoo ja kuivaa, seuraavana aamuna se todennäköisesti taas toimii.
Vian korjaamiseksi boxi pois paikoilta, tarvittaessa tiivisteen uusinta, alustan huolellinen putsaus ja tarvittaessa vielä jotain tiivisteainetta väliin kun boxin laittaa takaisin. Itsellä ongelmat hävisi tämän operaation jälkeen!
Satoiko silloin vettä kun vika tuli päälle? Itsellä vika ilmeni vain sateella. Vikakoodina oli juuri nuo että kaasupolkimelta tulee vääränlaista infoa ja lukema on arvoalueen ulkopuolelta. Ongelmaa tutkittiin korjaamolla moneen otteeseen ja kaasupoljin vaihdettiin. Vika tuli aina vaan uudestaa päälle.
Aloin sitten tutkimaan kaasupolkimen johdotuksia ja veden kulkureittejä. Tuulilasista vesi menee kouruun josta se sitten jatkaa matkaa vasemman laidan kautta ja kulkee myös mustan muovisen ohjausboxin alitse todella ahtaasta raosta. Tuo rako oli itsellä moskaa täynnä ja veden kulku loppu siihen. Tai ei loppunut, vaan jatkoi matkaansa ihan väärään paikkaan.
Boxi on kiinni rungossa ja siinä suoraan boxin alla on reikä josta piuhat menee mm. kaasupolkimelle. Ja kun vesi nyt pääsee tuosta boxin ja pellin välistä tippasemaan suoraan liittimien päälle niin vika on päällä! Ja kun auto seisoo ja kuivaa, seuraavana aamuna se todennäköisesti taas toimii.
Vian korjaamiseksi boxi pois paikoilta, tarvittaessa tiivisteen uusinta, alustan huolellinen putsaus ja tarvittaessa vielä jotain tiivisteainetta väliin kun boxin laittaa takaisin. Itsellä ongelmat hävisi tämän operaation jälkeen!
Täällä myös! Juuri viikko sitten tehdyn turbiinikytkin remontin jälkeen, kun kerkesin jo hehkuttaa toimivaa autoa... kivasti sunnuntai iltana reissusta tullessa täysin yllättäen ja varoittamatta lakkasi vedot noin satkun vauhista. Rullasin sopivasti sattuneelle pysäkille ja huomasin ettei moottori sammunutkaan mutta polkimen asennolla ei ollut merkitystä. Sammutin auton ja käytin akkuakin irti. Kun käynnisti, kaikki näytti normaalilta. Sitten kun alkoi painaa poljinta, kierroksetnousivat ja sitten taas vika päälle ja poljin tunnottomaks. Hetken päästä alkoi vilkuttamaan hehkun merkki valoa. Tuo toistu aina kun sammutti auton ja yritti uudestaan. Pääsin muutamien kymmenten yritysten jälkeen liikkeelle ja sitä kesti viis kilometriä. Ku löysäsin vauhista kaasun ni taas meni vika päälle. Rullasin seuraavalle pysäkille. Testailin tuota ja aina kun vika meni päälle, moottorin kierrokset nousivat hieman alle 1000rpm ja taas alko vilkuttaa hehkun valoa... ja siitä lähettiin sitte taksilla eteenpäin...
Tuosta kysyisin, kun passatissa on ilmamäärä mittari ilmanputsarilta lähtevässä putkessa ni mikä tuo jokin toinen saman tyylinen on tuossa ahtoputkessa, siinä kovassa ennen imusarjaa?
Tuosta kysyisin, kun passatissa on ilmamäärä mittari ilmanputsarilta lähtevässä putkessa ni mikä tuo jokin toinen saman tyylinen on tuossa ahtoputkessa, siinä kovassa ennen imusarjaa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa