A4 B7 2005 1.9 tdi käyntihäiskää + kylmäkäynnistys ongelmaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

A4 B7 2005 1.9 tdi käyntihäiskää + kylmäkäynnistys ongelmaa

ViestiKirjoittaja Muikku » 24.10.2013 19:34

Elikkäs pikkuveli kyselee neuvoja kulkineensa kanssa.

Tyhjäkäynnillä on vähän rytkytellyt ihmeellisesti, välillä vedossa tuuppaa mustaa. Tänään ei ollut meinannut lähteä käyntiin, pitkällä startilla kumminkin oli jossain vaiheessa lähtenyt. Tehot ilmeisesti tallessa.

Vastikään vaihdettu ilmansuodatin ja löpösuodatin. Jokunen kuukausi sitten kansi käytetty irti, otettiin siivu pois. Vikana oli palanut liekkirengas (samalla tehtiin jakopää). Muita nykyisiä vikoja moniurahihnan kiristin tai rulla tms rallattaa tai väpättää tyhjäkäynnillä (kuinka vaarallista?)

Vikakoodit on luettu vasta jollakin lukijalla, ei vagcomilla. Löytyi:
P0102 - ilmamassan /- määrän (Maf/vaf) virtapiirin matala jännite.
P0674 - 4 Sylinterin hehku
"joku missfire" ei ollu vihtiny laittaa ylös ....

Audin moottorikoodi on BKE ja isän passat on 1.9 tdi 2007 (moottorikoodia en tiedä varmaksi, wiki sanoo BKC/BXE/BLS)

Mahtaisiko tuosta isän passatista passata maf testille audiin?
Olisiko arvon raadilla jotain neuvoja mistä vikaa kannattaa lähteä hakemaan? Joku lämpötila-anturi (mikä/missä)? Mistäpäin konehuonetta pitäisi löytyä "tehoboksi" tai evry jos sellainen olisi laitettu tuonne?

Pitää lueskella koodit ja dataa kun pääsee tuon tarvike kaapelin ja vcds liten kanssa lähettyville.

^^hämis^^
-
Viestit: 22
Liittynyt: 20.8.2013 19:09

ViestiKirjoittaja ^^hämis^^ » 24.10.2013 20:24

suuttimien määrävertailuja olis hyvä päästä tekemään tietokoneella.. nuista on tupannu nuita suuttimia meneen ja käyttäytyy juurikin noin. mutta tarkista nyt ensin kuitenki se massamittari.

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 24.10.2013 20:53

Lämpötila-anturi löytyy kun otat suojamuovin irti.
Takaosassa oikealla puolella oleva liitin. Pitäisi huomata jos siinä on muovinen potikka välissä.

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 25.10.2013 13:00

Laturin räikkäpyörästä tullut kiinteä, uskaltaako kokeilla käyttää ilman laturin remmiä? (Samassa hihnassa laturi, ohjaustehostin, ilmastoinnin kompura, ei vissiin muuta)

Tästä voisi johtua karkeahko tyhjäkäynti ainakin?

Muskeli_
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 25.10.2013 22:40

ViestiKirjoittaja Muskeli_ » 25.10.2013 22:55

Elikkäs nyt ois laturin vapaakytkin / siimapyörä vaihdettu ja suuttimien korjausarvoja kateltu, mutta sanokeepa viisaat, että mikä nyt on vikana? Meneekö tiivisteiden vaihdolla, vai pitääköhän uusia jotain kärkiä tai ite suutinta? Ei persaukisena kehtais merkkipuljuun viiä korjattavaksi.. :/ Ja kyllä, minä olen kyseinen pikkuveli ja minun kotterosta kyse! Kiitos NAM!
Kuva

E: Tosiaan hehkut mittasin ja ovat ok ja tuon koodin avulla löyty tarinaa, että nesteen lämpötila-anturi vois olla viallinen ja uus tulee maanantaina!

^^hämis^^
-
Viestit: 22
Liittynyt: 20.8.2013 19:09

ViestiKirjoittaja ^^hämis^^ » 28.10.2013 21:38

2 sylinterin suutin ainakin kusee. vaikka noi arvot onkin vihreällä, niin tuo kakkosen korjausmäärä heittää muista aika paljon.. (muut vähentää syöttöä ja kakkonen lisää)

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 28.10.2013 23:33

Se huomattiin itsekkin nuista arvoista, että 2. suutin häröilee tai kaikki muut häröilee. Tosin arpaa on vielä oisko vika suuttimessa vai kenties suuttimen johtosarjassa liekkö jokin muu vielä moista aiheuttaisi..

Mitenkäs näiden suuttimien yhteensopivuuksien laita on, mahtaako kaveriksi passata mikään muu kuin samalla numerolla oleva bosch? Jos joku löytyy niin kannattaako mitään "tarvike" malleja käyttää.

Pikaisen nettihaun perusteella bosch 0 414 720 280 olisi käypänen ja vagcat antaa numeron 038130073BD jota ei löydy slamitilta saatika speed-autoteileltä. Suuttimen johtosarjaksi löysin 038971600, onko oikea?

Voisiko joku ystävällinen etkavelho katsella suuttimen johtosarjan ja suuttimen nykyiset varaosanumerot, kiitos.

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 30.10.2013 22:22

Suutinten johtosarja vaihdettuu, ei vaikutusta.

Onko iso homma vaihta suuttimien paikkaa keskenään?
Edit: haku auttaa
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=93 ... b29cead42f

Autossa ollut kansivika mietityttää, hävitti nestettä ainakin ylipaineen takia paisarin korkista. Jos vettä on päätynyt männän päälle, mitä kaikkea voi olla kierossa?


EDIT: Jos joku eksyy tänne topiciin, niin loppujen lopuksi tuo toisen suuttimen vaihto korjasi tilanteen.
Viimeksi muokannut Muikku, 6.2.2014 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 30.10.2013 22:49

Kiertokankihan siellä antaa periksi jos männän päällä tulee ahdasta.. Kokeile nyt alkuun vaihtaa tuonne kakkoselle toinen suutin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa