Passatti

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

Passatti

ViestiKirjoittaja jusuu » 26.7.2013 13:13

Passat 1.9 Tdi Avf 96kw automaatti. Kyseisenlaisesta pirssistä katoaa vedot kiihdyttäessä varsinkin kun vaihtaa 2->3 3->4. On vaindettu n75 map maf ja alipaineletkut uusittu ja turbolle tehty 2 kertaa mr.muscle käsittely EGR putsattu/tulpattu. Alkaa väsymään pikkuhiljaa yrittämiseen ku mikää ei auta. Tietokoneen nokassa turbon ylipainetta herjailee.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 26.7.2013 14:03

Ootto Mr. Musclea laitettaessa humppaillut kellon tankoa ees taas. Voi olla sekin jumittunut ns. "ylä-asentoon".

khager
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2011 10:49

ViestiKirjoittaja khager » 26.7.2013 14:49

Onko sulla mahdollisuutta tehdä VCDS piuhalla pari logia, N75 ja ahtopaineet. Siten saisi selville missä kohtaa vetoa paineet karkaa. Onko EVRYä tai muuta viritelmää ?

Ota N75 venasta letku irti ja tulppaa se. Tällöin ei ahda alhaalta, mutta meneekö limppi päälle?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 26.7.2013 15:18

Onko tehnyt aina tuota ongelmaa ettei joku onnellinen ole lyhentänyt ventin tankoa onneissaan lisätehojen toivossa?

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 26.7.2013 18:04

oon humpannu tankoa, liikkuu hyvin. ei oo mahdollisuuksia piuhaan. ei oo evryä. mikä niistä letkuista? ja ei oo tehnyt aina, nyt oon puoli vuotta sen kans kohta tapellu..

khager
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2011 10:49

ViestiKirjoittaja khager » 26.7.2013 19:07

Se letku mikä menee n75 venttiililtä ahtimen kellolle.

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 29.7.2013 13:19

Dodii, nyt on testailtu kellon letku irti/tulpattuna. Ei mene limppiin, ainakaan tuossa muutaman kilometrin testin aikana.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 29.7.2013 17:29

eli jatka kellon ja turpon välistä tankoa muutan milli. siivet ei ole jumissa ko ei ahda liikaa ilman ohjausta

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 29.7.2013 20:28

Miten tämä tangon jatkaminen onnistuu ku ei oo tullu kateltua tarkemmin? Ja kuin paljo sitä kärsii/kannattaa jatkaa?

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 30.7.2013 7:31

muistaakseni 10mm lukitusmuttteri auki ja sormin pitäs säätyä tangon mitta semmosesta rullasta. muutaman kierroksen ko säätä niin hyvä tullee, läppärin kanssa sitte hieroa kohilleen jos on mahollista.

googelin kuvahakuun vaikka 1749va niin saat kuvia säätötangosta

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 30.7.2013 10:06

Muuten ok, mutta puoli kierrosta kerralla ja testiajo.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 30.7.2013 11:57

ite ainaki säätäsin vähän reilummin jos ei ole vcds käytössä. puolella kierroksella voi auttaa seb verran ettei mene ennäänvikatilaan mutta yliahtaa silti reilusti

väljät vakioturbot joita mie olen säätäny on vaatinu yleensä useita kierroksia säätöä ennenko saanu toimimaan niinko kuuluuki. edellisen auton finturbon tekemää hybridiä piti säätää varttikierros kerrallaan ja vaikutukset oli isoja.

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 31.7.2013 21:50

ei oo vielä kerenny töiltä sääteleen tankoa mutta miten laiska tuollane pasuuna on ilman ohjausta turbolla ku tuo on ihan saatanan laiska..

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 7.8.2013 21:16

Tänään se myrkyn lykkäs ku rupesin piiskaamaan töistä tullessa kakkosella vitutuksissaan pasuunaa ja kuulu POKS, coolerin alapohja läskineen irti. No sen sai aika nätisti takas paikoilleen mutta mistä helvetistä se nii hirveän paineen kehittää?

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 7.8.2013 21:40

siinon semmonen pakokaasuahdin, turboksikki kutsuttu, joka tekkee ylipainetta. vituiksi säädettynä (kuluneena) se alkaa ahtamaan jopa yli 2bar ja eihän ne coolerin muovipäädyt sitä kestä. oletko edes koittanu säätää sitä turpoa???

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 7.8.2013 21:44

En ole kerenny sääteleen ajan puutteen takia sitä pakokaasuahdinta kun jotkut tekevät usko tai älä, töitä. Ja joskus vieläpä pitempiä päiviä kuin se 7-15.30.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 7.8.2013 22:18

No ei se tangon säätäminen niin työläs tai aikaa vievä operaatio ole että sen takia kannattais auto hajottaa... Milläs sitte töihin kulkee ;)
Suosittelen myös ahtopainemittarin asentamista (edes väliaikaisesti) niin on paremmin kartalla että mitä siellä ahtimessa ehkä tapahtuu...

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 7.8.2013 22:25

juu ei se mutta kun ei missään helpoimmassa paikassa ole kyseinen tanko. mutta eiköhän sitä ehkä vkl kerkeä jos on vapaata..

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 8.8.2013 21:40

nonii julli nyt on pakokaasuahdin säädetty ja rupes toimimaan. kiitos vithuiluista huolimatta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa