Passat Tdi -03 74kw kulutus 7l/100km???
Valvoja: ffp jäsenet
Passat Tdi -03 74kw kulutus 7l/100km???
Auto hiljattain ostettu,ajettu 140tkm,täysi merkkihuoltokirja,manuaalilaatikolla,juuri huollettu jne....kävin ajamassa vanhalla 3.tiellä 70km lenkin 85-90kmh nopeudella ja ajotietokone näyttää kulutukseksi 7l/100km????Ja täydellä tankilla pääsee muka vain 800km,mistähän kannattaisi vikaa etsiä kun kulutus on nyt tyyliin 2l enemmän satkulla kuin aikaisemmissa Tdi autoissa???Käytin Laakkosella vikakoodinluvussakin mutta mitään ei ollut......
Oletko mitannut todellista kulutusta? Itsellä heitti litralla oikeasta, kalibroitu uudelleen VAG-COMilla, nytin näyttää vielä 0,2l yli todellisen. Mun keskikulutus noilla 9,5x19 vanteilla siitä kun ne laitoin alle ~ 2000km = 6l/100km, kaupunki ja nurkka-ajoa 85%, eli todellinen kulutus n. 5.8l/100km, tuohon saa jo muutaman kerran polkastakin. 15" talvirenkailla kulutus siellä 5.0-5.3l/100km rauhallisella ajolla. Pienimmillään olen päässyt 3.8l/100km, 15" aluvanteilla kesäkummeilla, 60km/h ~40km.
Kulutusmittarisi mukaan kulutus on aivan älytön. Olisko mahdollista että käsijarru laahaisi? Itsellä oli tota vikaa aikoinaan, nosti kulutusta 1-1.5l/100km. Passatin takajarrusatuloissa ne käsijarrun vivut jumittaa.
Kannattaa joku VCDS / VAG-COM taitaja etsiä käsiin ja pyytää lukemaan vikakoodit, katsomaan ajoitukset.
EDIT: Olitkin luettanut koodit jo. Koitas ajaa n. 5km/h, laita vapaalle ja anna auton pysähtyä itsekseen. Tuntuuko että pysähtyessä lipuu vaan lepoon hiljalleen vai tuntuuko että jarrut auttais pysähtymisessä, tuntuu ns. nykäys kun vauhti saavuttaa nollapisteen.
Kulutusmittarisi mukaan kulutus on aivan älytön. Olisko mahdollista että käsijarru laahaisi? Itsellä oli tota vikaa aikoinaan, nosti kulutusta 1-1.5l/100km. Passatin takajarrusatuloissa ne käsijarrun vivut jumittaa.
Kannattaa joku VCDS / VAG-COM taitaja etsiä käsiin ja pyytää lukemaan vikakoodit, katsomaan ajoitukset.
EDIT: Olitkin luettanut koodit jo. Koitas ajaa n. 5km/h, laita vapaalle ja anna auton pysähtyä itsekseen. Tuntuuko että pysähtyessä lipuu vaan lepoon hiljalleen vai tuntuuko että jarrut auttais pysähtymisessä, tuntuu ns. nykäys kun vauhti saavuttaa nollapisteen.
Terve.
Itsellä kanssa kulutuksen kanssa ongelmia ollut jo jonkin aikaa. autona golf iv -01 110kw 4motion, renkaat 235/35R19.
Turbo just uusittu, oettingerin 175hp ohjelma sisuksissa, MAFfi ohitettu diodilla, N75 uusi, suodattimet uusia. Auto kyllä vetää ja kulkee mutta kulutusta on hankala saada seka-ajussa edes alle 8l/100km ja matka-ajussa jää johonkin 7l/100km pintaan.
Mistähän kannattaisi vikaa etsiskellä?
Ainiin ja myös moottorin lämpotila-anturi on vaihdettu. Ja kulutus oli ongelma jo ennen MAFfin poistoa käytöstä.
Itsellä kanssa kulutuksen kanssa ongelmia ollut jo jonkin aikaa. autona golf iv -01 110kw 4motion, renkaat 235/35R19.
Turbo just uusittu, oettingerin 175hp ohjelma sisuksissa, MAFfi ohitettu diodilla, N75 uusi, suodattimet uusia. Auto kyllä vetää ja kulkee mutta kulutusta on hankala saada seka-ajussa edes alle 8l/100km ja matka-ajussa jää johonkin 7l/100km pintaan.
Mistähän kannattaisi vikaa etsiskellä?
Ainiin ja myös moottorin lämpotila-anturi on vaihdettu. Ja kulutus oli ongelma jo ennen MAFfin poistoa käytöstä.
itse aloittaisin ohjelmasta ja renkaista. 15" pellivanteet alle ja tutkimaan tippuuko kulutus. VCDS:llä katselet että näyttääkö kaasupoljin jo 100% syöttöä vaikka poljin ei ole lähelläkään lattiaa.
Passatin 130hp pumpparikonekin on jo janoisa (yhdistettynä nelivetoon ja farmarin massaan) eli kyllä sielläkin liikutaan 110km/h matkaa tehdessä 7l/100km lukemissa.
Passatin 130hp pumpparikonekin on jo janoisa (yhdistettynä nelivetoon ja farmarin massaan) eli kyllä sielläkin liikutaan 110km/h matkaa tehdessä 7l/100km lukemissa.
Joo, pitää VCDSllä tutkailla tuo kaasupolkimen asento tosiaan näin aluks, talvella oli vakiokokoiset 195/65R15 renkulit alla mutta en huomannu suurta eroa kulutukseen verrattuna 19".
2008 kun kävin hakemassa tuon auton saksasta niin ajelin autobaanaa 650km melkeinpä koko matkan 200km/h niin silloinkaan ei kulutus ollut lähellekään nuita lukemia (tosin oli 15" renkaat alla)
Tuo on jo useamman vuoden ollut kulutus paljon korkeammalla mitä silloin kuin ostin auton, mutta VCDS ei ainakaan mitään vikakoodeja anna mistään. Ja tosiaan se oettingerin ohjelma oli jo ostaessa paikallaan.
2008 kun kävin hakemassa tuon auton saksasta niin ajelin autobaanaa 650km melkeinpä koko matkan 200km/h niin silloinkaan ei kulutus ollut lähellekään nuita lukemia (tosin oli 15" renkaat alla)
Tuo on jo useamman vuoden ollut kulutus paljon korkeammalla mitä silloin kuin ostin auton, mutta VCDS ei ainakaan mitään vikakoodeja anna mistään. Ja tosiaan se oettingerin ohjelma oli jo ostaessa paikallaan.
Eipä tuossa ole mitään purkuun riittävää tekijää, ei edes hinnan alennukseen... autossa kun ei ole vikaa. Kulutus maksimissaan litralla heittää "ehjään" verraten, ei nuo pyhällä hengellä kulje. Omassa tallissa on näitä kaksi ja molemmat menee maantiellä 6,5l lukemiin alta satasen keskinopeuksilla.
Onko nokat nyt tarkastettu ja imusarjan tukkoisuus tutkailtu?
Onko nokat nyt tarkastettu ja imusarjan tukkoisuus tutkailtu?
Vakio ahtopaine 1 bar, piikittää 1.4 tuntumiin.
Turhaa niitä antureita vaihtelet jos niissä ei ole mitään vikaa, tuollaset polttoainelinjojen puhdistustyöt tai kaasupolkimen asentotunnistimen kalibrointi on tuohon asiaan ihan yhtä tyhjän kanssa. Jos sinulta jäi se vanha tandemipumppu jouden niin tarjoappa mulle, olis tarvetta. Tulppaa vaikka aluksi se egr (muista samalla myös säätää vnt-siipien perusasentoa esim. kierroksen verran enemmän auki), tarkista nokka ja puhdista välijäähdytin ja imusarja/imukanavat, ohjelmalla voi sitten kanssa lähteä hakemaan muutamien desien säästöjä kulutuksessa ( ja ei, perus turbotekit ja voimaacommit ei yleensä tiputa todellista kulutusta lainkaan tai merkittävästi, niitä ei yleensä ole optimoitu pienemmälle kulutukselle, vaan lisätty vain polttoaineen syöttömäärää sekä ahtopainetta )
Noin äkkisiltään tuo kuulostaa aika liki normaalilta kulutukselta vakiolle pumpparille, vanhempi jakarikone menee kyllä vähemmällä polttoaineella ja fiilaamalla pumppariakin saa hieman pikkuruokaisemmaksi.
Turhaa niitä antureita vaihtelet jos niissä ei ole mitään vikaa, tuollaset polttoainelinjojen puhdistustyöt tai kaasupolkimen asentotunnistimen kalibrointi on tuohon asiaan ihan yhtä tyhjän kanssa. Jos sinulta jäi se vanha tandemipumppu jouden niin tarjoappa mulle, olis tarvetta. Tulppaa vaikka aluksi se egr (muista samalla myös säätää vnt-siipien perusasentoa esim. kierroksen verran enemmän auki), tarkista nokka ja puhdista välijäähdytin ja imusarja/imukanavat, ohjelmalla voi sitten kanssa lähteä hakemaan muutamien desien säästöjä kulutuksessa ( ja ei, perus turbotekit ja voimaacommit ei yleensä tiputa todellista kulutusta lainkaan tai merkittävästi, niitä ei yleensä ole optimoitu pienemmälle kulutukselle, vaan lisätty vain polttoaineen syöttömäärää sekä ahtopainetta )
Noin äkkisiltään tuo kuulostaa aika liki normaalilta kulutukselta vakiolle pumpparille, vanhempi jakarikone menee kyllä vähemmällä polttoaineella ja fiilaamalla pumppariakin saa hieman pikkuruokaisemmaksi.
Kyllä on janoisia Folkkareita....nytkin ajotietokoneen 2.osio näyttää 1400km matkalle 7,6l/100km.....ja kaikki ajo siis edelleen tapahtuu n.90kmh nopeudella.......3 Tdi Klonkswagenia ollut ennemminkin,ja tämä nyt vaan vie sen 2litraa satkulla enemmän kuin muut,on se kumma???
Imm uusi,ahtopaineensäätöventtiili,kaikki suodattimet,tandempumppu tilkitty,ajoitus kohdallaan,moottorinlämpötila anturi uusittu,polttoainejärjestelmän Liqui Moly puhdistus tehty.....mitäs vielä??
Imm uusi,ahtopaineensäätöventtiili,kaikki suodattimet,tandempumppu tilkitty,ajoitus kohdallaan,moottorinlämpötila anturi uusittu,polttoainejärjestelmän Liqui Moly puhdistus tehty.....mitäs vielä??
Painelukemista yleensä kai se 1bar vähennetään niin saadaan todellinen. Mikälie tuo mmg yksikkö, mutta jos tuo on 2009mbar niin todellinen ahto on 1000mbar luokkaa eli se 1bar. Mitä se auto tankilla käydessä sanoo, jos nyt unohdetaan ajotietokoneen lukemat? Paljonko menee tankkiin ja paljonko sillä on päästy?
Ei tuo kulutus kyllä mikään normaali ole AVB koneelle. Itsellä oli edellinen passat avb koneella ja täysin vakio. 195/65/15 talvirenkailla ajeli pikkuisen reiluun 5l pintaan. Manuaali, sedan.
225/45/17 renkailla ja kesänopeuksilla kulutus oli sitten noin 6l
Nykyisellä avf koneellisella nelikollakin pääsee tuohon pikkuisen reiluun 6l näin kesänopeuksilla. Manuaali,Farkku, neliveto. Matkaa ajan koko ajan ja keskinopeus matkalla pyörii jossain yli 90 paikkeilla, kun yli puolet on satkun alueetta ja pääosin loput 80 aluetta.
Viimeisin tankillinen taisi olla 5,8l satkulla, laskemalla.
225/45/17 renkailla ja kesänopeuksilla kulutus oli sitten noin 6l
Nykyisellä avf koneellisella nelikollakin pääsee tuohon pikkuisen reiluun 6l näin kesänopeuksilla. Manuaali,Farkku, neliveto. Matkaa ajan koko ajan ja keskinopeus matkalla pyörii jossain yli 90 paikkeilla, kun yli puolet on satkun alueetta ja pääosin loput 80 aluetta.
Viimeisin tankillinen taisi olla 5,8l satkulla, laskemalla.
Itsellä kans AVB koneinen farkku manuaalina. Kulutukset riippuu todella paljon ajoista, nopeudesta, mäkisyydestä ja ennen kaikkea cruisen käytöstä.
Noin 50 km edestakaisella matkalla on reilusti yli litra eroa ajaako cruisella vai ei, tämäkin toki riippuu mäkisyydestä.
Ajoin tälläviikolla isoja teitä Vihdistä Jyväskylään, motarilla GPS -nopeus noin 130 kmh vakkari päällä jne ja taisi Jyväskylässä arpomistietokne ilmoittaa jotain 6.7 L, toiseen suuntaan ajelin pikkuteitä ja sama kone ilmoitti 5.4 L kulutuksen, ilman cruisea tämä suunta.
Jos 80 kmh rajoituksellisia teitä ajelee ilman cruisea niin ei kyllä pitäisi seiskalla alkaa kulutuslukema, mutta tosiaan tuo vian etsintä onkin aika hankalaa..
Noin 50 km edestakaisella matkalla on reilusti yli litra eroa ajaako cruisella vai ei, tämäkin toki riippuu mäkisyydestä.
Ajoin tälläviikolla isoja teitä Vihdistä Jyväskylään, motarilla GPS -nopeus noin 130 kmh vakkari päällä jne ja taisi Jyväskylässä arpomistietokne ilmoittaa jotain 6.7 L, toiseen suuntaan ajelin pikkuteitä ja sama kone ilmoitti 5.4 L kulutuksen, ilman cruisea tämä suunta.
Jos 80 kmh rajoituksellisia teitä ajelee ilman cruisea niin ei kyllä pitäisi seiskalla alkaa kulutuslukema, mutta tosiaan tuo vian etsintä onkin aika hankalaa..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa