AFN egr:n tukkiminen, imusarjan (ja ahtimen?) puhdistus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rompeettori
-
Viestit: 11
Liittynyt: 27.5.2013 5:21

AFN egr:n tukkiminen, imusarjan (ja ahtimen?) puhdistus

ViestiKirjoittaja rompeettori » 27.5.2013 5:58

Ostin nyt sitten ensimmäisen oman vag-tdi:n, kyseessä on -97 afn-koneella oleva Passat. Kilometrejä on vasta 277.000, mutta tuskin olisi pahitteeksi puhdistaa imusarja mahdollisista karstoista yms paskasta, ja samalla mahdollisesti putsata ahdin ja tulpata egr-venttiili.

Eli siis en selvää vastausta foorumia selaamalla saanut siihen, että voiko tuosta afn-koneesta tukkia egr-venttiilin laittamalla umpilaipan egr:n ja imusarjan väliin, ja tarvitseeko tuolle sitten muuta tehdä, sytyttääkö vikavalon tms?

Sitten tuosta imusarjan ja lähinnä ahtimen puhdistuksesta, onko tarvetta vielä näillä kilometreillä? Tuskin tuo hirvittävän vaativa homma kuitenkaan on? Luulisi että lähinnä aikaa vievää.

Mielessä on toki jo käynyt myös lastutus/ohjelmointi, tuosta koneesta jotkut lupaa 140hv mutta mahtaako kone kestää ilman mitään muita muutoksia (esim ahdin, pakoputkisto?)

Tikso
-
Viestit: 13
Liittynyt: 26.9.2007 22:00

ViestiKirjoittaja Tikso » 27.5.2013 10:42

Egr:n voi tulpata huoletta umpilaippalla AFN:ssä. Ei sytytä vikavaloja. Turbon putsauksessa jos haluaa päästä helpolla, niin ohjeet löytyvät topicista Vnt ahtimen puhdistus Mr. Musclella
Imusarjan puhdistus onnistuu helposti. Imusarjan pultit vaan irti, niin nousee irti. Sitten vaan huljuttelee sitä jossain itse parhaakseen katsomassaan nesteessä ja vaikka tiskiharjalla koittaa poistaa karstaa sisältä. Älä yritä polttaa sitä karstaa pois, kuuleman mukaan imusarja sulaa aika helpolla.

rompeettori
-
Viestit: 11
Liittynyt: 27.5.2013 5:21

ViestiKirjoittaja rompeettori » 27.5.2013 12:05

Kiitoksia, selvitti aika hyvin asiaa. Täytyykin sitten sopiva pellinpala siihen leikellä ja putsata ainakin tuo imusarja, ahtimen avaaminenkin varmasti tulee tehtyä lähiaikoina. Juu en aikonutkaan alumiinista imusarjaa polttamalla putsata, kyllä esim mopon pakoputkia joskus polttamalla puhdistettiin.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 27.5.2013 20:45

Ei ahdinta tarvi afn lähtee availeen kun on 30min homma putsata se. Mr muskelilla.
Kaikista helpoin kone just tohon hommaan kun ei tarvi purkaa mitään.
Täytyypä kohta puolin tehdä omaan 4. Käsittely :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa