VNT-ahtimen säätäminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

VNT-ahtimen säätäminen

ViestiKirjoittaja Balthar » 11.5.2013 21:32

Eli kuinka kuuluisi säädellä tuo vnt ahdin, olen sen verran säätänyt että ei vikatilaan ainakaan mene mutta kun ahtopainemittari laitoin paikalleen huomasin sellaisen että kun kaasun lyö pohjaan nostaa ahtopaineet suoraan 1.5 bar jonka jälkeen palauttaa normaalialueelle n. 1bar luokkaa. Tuntuisi että auto ei lähe kiihtymäänkään kunnolla ennen kuin paineet tasaantunut normaali alueelle (seos parempi???)

paineita tarkasteltu vcds:llä sekä ihan ahtopainemittarilla molemmissa tosiaankin tuo hurja piikki ensin jonka jälkeen tasaantuu..

Kyseessä siis 81kw AHF golf

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 11.5.2013 22:40

Nyt kun se piikkaa niin jatka sitä tankoa aluksi vaikka kierroksella. Hienosäätö pakopaineita seuraamalla. Ettei se vaan olis karstassa ja sen takia jumii? N75 ja alipaineletkut jiirissä?

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

ViestiKirjoittaja Balthar » 12.5.2013 9:32

Turbon puolella ei pitäisi olla ongelmaa, ei ole kovin kauaa kun puhdistin nimenomaan nuo siivet. Kyseessä vakioahdin joka vaan purettu useampaan otteeseen ja vaihdettu "tarvike" alipainekello. Elikkä säätöhommia lisää ja toi piikki pois kokonaan?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 12.5.2013 12:45

Joo piikit pois pakosista, sitte on hyvä.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 12.5.2013 12:49

Juu tangon jatkaminen auttaa, voi vaatii jopa sen 2 kierrosta.

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

ViestiKirjoittaja Balthar » 12.5.2013 13:23

varmaan 3 kiekkaa jo sääjetty eikä vieläkään ihan kohilleen osu, mut säätelen lisää kunhan kerkeilen..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa