1.9 TDI ryntää käynnistyksessä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TDIwanabe
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.3.2006 13:04

1.9 TDI ryntää käynnistyksessä?

ViestiKirjoittaja TDIwanabe » 25.1.2008 15:50

Nyt tuli outo vika.. kun kone on lämmin niin ryntää käynnistyksessä.

Kuva
Häiriökoodi on pumpun katkaisusolenoidi, mutta vaihdoin uuden ja vika ei hävinnyt.

Veden lämpötila-anturi näyttää ihan normaali lukemia.
Tuleeko ideoita mistä kannattais tutkia?

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 26.1.2008 12:27

Itselleni ilmaantui samanlainen vika tuossa pari viikkoa sitten. Koneena on 1Z ja varmaan tänään tai huomenna pääsen vag-comin päähän tuon kotteron kanssa.
Itse kanssa epäilen lämpötila anturia....kun tekee aika tarkalleen vasta sen jälkeen kun koneen lämpötila menee 60 asteen yli.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 27.1.2008 23:15

No niin, itselläni herjasin kanssa tuota polttoaineen sulku solenoidia. Vaihdoin niin vika katosi.
Tosiaan ihmettelin osaavan kaverin kanssa tuota oirehtimista, kun ei käy oire yksiin millään tavalla vian kanssa. Kai se sitten ecu- vaan vittuili oudosti moisesta viasta.

TDIwanabe: auton käynnistyksen jälkeen, meneekö vikatilaan? Mulla meni.

jukkaarp
-
Viestit: 31
Liittynyt: 15.1.2008 10:20

ViestiKirjoittaja jukkaarp » 28.1.2008 10:15

Mulla loppu ryntäily, kun kiristin polttoainesuodattimen klemmarit ja vaihdoin ne orkkis klemut kiristettäviin.

Jussi K
-
Viestit: 21
Liittynyt: 2.11.2004 16:34

ViestiKirjoittaja Jussi K » 28.1.2008 11:58

Mulla kans samoja oireita, Ryntää käynnistäessä ja menee heti vikatilaan. herjaa sammutinventtiiliä. vika korjaantuu kun heilutta pumpulle menevää piuhanippua, ehkä joku piuha on poikki.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 28.1.2008 16:29

itseltä on kanssa murtunut pari piuhaa viimeisen vuoden aikana, kohtuu v-mäisiä metsästää sitä vika kohtaa.

TDIwanabe
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.3.2006 13:04

ViestiKirjoittaja TDIwanabe » 28.1.2008 19:32

Kyllä ecu menee johonkin häiriötilaan ja tehot laskee.. Ei kuitenkaan vilkuta hehkun valoa.

Jos kuittaan häiriöt pois ja käynnistän vasta kylmänä seuraavan kerran niin tehot on tallella.
Ajan koneen lämpöiseksi ja käynnistän niin ryntää.. ja tehot poissa..

Eikös pumpussa ole se lämpöanturi jota huijaamalla just tehdään evry.. olisiko se anturi viallinen? Onko tietoa missä groupissa sen anturin arvo näkyy ja mitä sen pitäis olla?

Ei oikein munkaan järkeen käy että mitä vikaa solenoidissa voi olla jos kone kuitenkin sammuu normaalisti. TDIfreak ehdotti ensimmäiseksi että tarkasta solenoidin o-rengas.. vaihdoin ensin uuden o-renkaan ja sit koko solenoidin mutta ei tosiaan auttanut.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.1.2008 21:40

Pumpun eli polttoaineen lämpötila näkyy Groupissa 7, olikohan vasemmanpuoleisin ikkuna. Lämpötila on kylmäkäynnistyksessä tietysti sen mitä moottoritilan lämpötila muutenkin ja lämpenee siitä pikkuhiljaa 30-40 asteeseen jos ei hirveästi ole pakkasta.

TDIwanabe
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.3.2006 13:04

ViestiKirjoittaja TDIwanabe » 29.1.2008 20:49

Vika hävisi:
Käynnistin auton lämpimänä ja kone ryntäsi.. nostin kytkimen jo samaan aikaan kun ryntäys tapahtui ja siis lähdin liikkeelle ryntäyksellä. Sen jälkeen ryntäystä ei ole tullut ja tehot tallella vaikka en ole kuitannut häiriölistaa. En ole vielä katsonut häiriölistaa enkä anturin arvoja. Eipä haittaa että vika hävisi mutta jää kiusaamaan mistä moinen johtui. Jatketaan..

joonaskh
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2010 15:07

ViestiKirjoittaja joonaskh » 29.4.2013 19:18

Eli samanlainen vika ilmaantui:
Ryntää lämpimänä käynnistettäessä 1800rpm -> vikatilaan, vikakoodiksi antaa fuel shut-off valve malfunction. Ja tämä jos koneen lämpötila n.60-70 astetta tai yli.
Kylmänä käynnistettäessä ei ryntää ja vikakoodin saa poistettua -> vedot tallella
Polttoaineen katkaisusolenoidi ja rele 109 vaihdettu, ei vaikutusta.
Lämpötila-antureita loggailtu vcds:llä ja antavat tasaisesti nousevia lukemia, moottorin anturi aina 90 asteeseen asti ja polttoaineen lähelle 40C kunnolla polkiessa.
Pumpun ajoitus ok.
Liittimiä heiluteltu ja suihkuteltu kontaktispraylla, jännite mitattu solenoidille 14,2v auton käydessä ja kaiketi häviää sammutettaessa kun kerta auto sammuu.. sammutusläppä ei oo pelissä mukana.
alh+racet+turbo+nestepää+ohjelma, mutta ei pitäis olla vireiilä vaikutusta kun muutoksista on monta vuotta.
Hyviä neuvoja mitä seuraavaksi?

EDIT: Päivitelläänpä tännekin vian syy, eli johdoista ei löytynyt vikaa joten päädyin vaihtamaan polttoaineenlämpötila-anturin -> vika poistui. Ilmeisesti jotain herjaa se lämmetessään sitten aiheutti vaikka vaikuttikin antavan ihan ok lukemia..
Viimeksi muokannut joonaskh, 17.5.2013 18:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 29.4.2013 19:39

Jos sammutinsolenoidilta tulee jatkuvasti vikakoodi, on vika jossain ecun ja sammutinsolenoidin maadoituksen välissä. Mittaa ecun liittimen ja sammutinsolenoidin väliltä jatkuvuusmittauksella ja heiluttele johtosarjaa kaikkailta mikä voisi vian aiheuttaa. Tämän lisäksi vaihtoehdoksi ei taida jäädä kuin se, että vaihtamasi osakin olisi viallinen. Tarkista vielä vaikka se, että tuleeko pumpun johtosarjaan myös maadoituskarva ja onko se OK.

TeeBussi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.8.2012 10:07

ViestiKirjoittaja TeeBussi » 30.4.2013 12:22

Mulla ryntää vastaavalla tavalla -01 AVF passatti.. Ei jätä mitään vika koodia eikä mene limppitilaan, saattaa rynnätä kylmällä koneella, puoli lämpimällä tai kuumalla... Muutenkin hehkuvalon elämä on erikoista kun välillä se ei sammu kun hiiiirveän pitkän ajan kuluttua, olen raapassu käyntiin kesken hehkutuksen. Ei oo häirinnyt niin paljon kun ei oireile kun startissa... Jos jollain vihiä tähän niin otetaan vastaan, ilmeisesti samat syyt voisi käydä tähänkin mitä täällä on esitelty..

edit... Tekee ko ryntäystä satunnaisesti...

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 30.4.2013 12:50

Vag-Com:lla diagnosoimalla selvinnee, ilman tarkempia tietoja vaatii taas sen legendaarisen kristallipallon. Äkkiä kuulostaisi siltä että vika voisi liittyä johonkin lämpötilatietoon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa