Mitä öljyä 2.0tdi moottoriin?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

Mitä öljyä 2.0tdi moottoriin?

ViestiKirjoittaja jansku » 11.1.2009 15:20

Mitä öljyä olette käyttäneet ko. olevaan moottoriin?
Kävin tuossa merkkiliikkeessä ja oli puhetta jos vaihtettaisiin kiinteälle huoltovälille niin meinasivat et pitäisi käyttää siitä huolimatta longlife-öljyä.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 11.1.2009 15:44

Castrol SLX Longlife 3 5W-30 pysyy hyvin sisässä. Vastaava ei LL öljy mahtaa olla SLX PROFESSIONAL 5W-30
Viimeksi muokannut hiloran, 11.1.2009 18:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 11.1.2009 17:05

meinasivat et pitäisi käyttää siitä huolimatta longlife-öljyä.



Tottakai haluavat sitä edelleen sinulle hyvällä kattella myydä.
Ennen myivät öljyä sinulle longlife ohjelman mukaan noin 30 th kilometrin välein nyt 15 th kilometrin välein.
Ei se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa...

Ymmärtääkseni tuo longlife tarve loppuu saman tien kun sirrytään kiinteään vaihtoväliin?

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 11.1.2009 20:49

Kiinteälle huoltovälille on eri öljy. En vaan muista mikä luokitus se olikaan... LL3 taitaa olla 507.00

Ernst Otto
-
Viestit: 19
Liittynyt: 3.1.2009 15:50

ViestiKirjoittaja Ernst Otto » 11.1.2009 22:04

15tkm kiinteällä huoltovälillä olen käyttänyt Matadorissa (BKD moottori) Teboil Diamond Diesel 5W-40 öljyä.

Speksit: Multisynteettinen moottoriöljy dieselmoottoreille ympärivuotiseen käyttöön. Suunniteltu erityisesti turboahdettuihin ja pumppusuutinmoottoreihin. Täyttää vaatimukset API SJ/CF, ACEA A3/B3, MB 229.1, VW 505.00/505.01.
Motonetin hinta taitaa olla tällä hetkellä 32,90€ / 4l ja viimeisimmän kanisterin ostin Tarjoustalosta 24,90 / 4l. Ei ole hinnalla pilattu ja hyvin on tehtävänsä hoitanut.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 11.1.2009 23:20

10l pönttö teboilin diesel diamondia puuilossa vajaa 58€

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 27.3.2009 20:42

Laitoin itse tuota Teboilia AHU:un tankkillinen sitten, ja kummastus kun se on vielä kirkasta! Kaikki liquimolet ja mobilit on menny ensimmäisen startin jälkeen mustiksi. Sitten vielä tuntuu, että tämä on sellaista notkeaa ja hieman nokista sormissa. Kuin kirkasta löpöä hieroisi sormissa.

Voiko tämä diamondi olla niin paljon, erilaista kun mobili1 yms.

Maksoi muuten paikallisessa halpahallissa 65e

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 28.3.2009 22:40

pumppusuutinmoottoreihin on oma öljy,jos ei käytä longlifeä.luokitus on vw 50501.löytyy esim.castrolilta txt 50501

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 29.3.2009 9:00

Teboil Diamond Dieseliä täälläkin käytetään.
BKD Skoda, ajettu +131 tkm.
Vaihtoväli 15 000 km

Mobil Synt S Special V:tä kokeilin myös 2 vaihtoväliä, mutta sillä öljynkulutus on kohtuutonta, lisätä piti yli 1 litra / 10 000 km.

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

ViestiKirjoittaja mikkole » 15.7.2009 20:42

Onko tuo teboilin öljy diamond diesel 5w-40 todettu hyväksi öljyksi näihin 2.0tdi moottoreihi?+ Omalla koneella ajettu kohta 70tkm ja takuu loppuu 3kk päästä.. Siirryn kiinteään 15tkm vaihto väliin, kun kyllästyttää lisäillä tuota longlife öljyä 10tkm välein. Vaihtaa ennemmin 15 välein uudet litkut koneeseen. Voiteleeko teboili nokkia ja muita yläpään osia hyvin. Voi suositella muitakin merkkejä

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 16.7.2009 16:29

Itse käytän BKD:ssa Mobil ESP 5W-30:stä ja vaihdan LL huollon puoles välis uusiin.
Puol litraa piti lisätä 13tkm jälkeen.

TDIclubilla löytyy testejä tuosta litkusta, hyväksi ovat todenneet.
43 € maksaa 4 litran pytty.

Ajettu 107tkm ja miljoona €€€ huolto tulossa :/

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

ViestiKirjoittaja mikkole » 16.7.2009 17:19

eikös tuo mobilin Esp ole itseasiassa longlife öljyä? Hakusessa Olisi nimen omaan öljy joka pysyy koneessa. Longlife öljyä kuluu minun mielestä kohtuuttomasti.

Eikös longlifen idea ole alunperin harventaa oljyn vaihto väliä ja näin ollen säästää huolto kustannuksia. Mutta jos ll öljyä joutuu lisäämään toista litraa 25tkm:in matkalla on se liikaa. Vaihdankin tästä lähtien tavan öljyt 15tkm välein.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 16.7.2009 18:20

Jep ESP on LL öljy,

Oletettavasti se ei päästä imusarjaa niin tukkoon, koska on vähätuhkainen litku. Mene ja tiedä...
Moottori on terve kun se kuluttaa vähän öljyä :D

Eikös longlifen idea ole alunperin harventaa oljyn vaihto väliä ja näin ollen säästää huolto kustannuksia.

Onhan se, mutta turbo ainakin tykkää kun öljyt vaihtaa useasti.
Ja itse on aika helppoa nuo öljyt vaihtaa tässä välissä.

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=228265
Tuol on 10 sivua juttua mobiilista.
esim sivul 5: http://pics.tdiclub.com/data/3009/3093mobil_ESP.jpg

Sit on linkki johonkin käytetyt öljyt analyysi topiikkiin:
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... ost2351703
Minen noista luvuista ymmärrä, vissiin aika korkealuokkasta litkua.

Kalliiksi tulee huollossa useasti nuo vaihdattaa, melkee 20€ litra, kun 4 litran saa neljällä kympillä.
Ja BKD:n riittää sopivati tuollainen yksi kannu, no itse vaihtaa kahdesti kun huolto kerran :D

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 16.7.2009 20:20

Laitoin itse tuota Teboilia AHU:un tankkillinen sitten, ja kummastus kun se on vielä kirkasta! Kaikki liquimolet ja mobilit on menny ensimmäisen startin jälkeen mustiksi. Sitten vielä tuntuu, että tämä on sellaista notkeaa ja hieman nokista sormissa. Kuin kirkasta löpöä hieroisi sormissa.

Voiko tämä diamondi olla niin paljon, erilaista kun mobili1 yms.

Maksoi muuten paikallisessa halpahallissa 65e


Itse asiassa se on aika huono asia itse öljyn kannalta jos se on kirkasta vielä pitkästikkin öljynvaihdon jälkeen.. ei ole suorittanut tehtäväänsä eli epäpuhtauksien keräämistä.. Laadukas öljy kerää itseensä epäpuhtaudet eikä näin ollen ole kirkasta niinkuin kirkan... ;)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 16.7.2009 20:26

ei ole suorittanut tehtäväänsä eli epäpuhtauksien keräämistä.. Laadukas öljy kerää itseensä epäpuhtaudet eikä näin ollen ole kirkasta niinkuin kirkan... ;)

Kyl toi mobiili on aina heti ekan startin jälkee ollu aika mustaa.... :D

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 16.7.2009 20:44

Kyl toi mobiili on aina heti ekan startin jälkee ollu aika mustaa.... :D

Eli toimii.. :D

Jude
-
Viestit: 21
Liittynyt: 18.7.2005 21:46

ViestiKirjoittaja Jude » 18.7.2009 19:10

Onko niitä muita öljyjä mobilin ESP:n lisäksi jotka täyttävät tuon 507 luokituksen

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 18.7.2009 21:31

On: http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-moottori%C3%B6ljy#VW_504.00.2F507.00

Castrolia siellä on tehtaalta tullessa joten sitä ei pitäisi kulua samaan tahtiin kuin esim ESP:tä.

kieku3
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.10.2007 14:01

ViestiKirjoittaja kieku3 » 28.1.2010 11:13

Kiinnoistaisi tietää onko kuinka moni vaihtanut LL öljyt kiinteän vaihtovälin öljyihin, esim Diamond Dieseliin 2 litran pumppusuutin koneissa?

Tuossa ylempämä oli muutama vastaus, mutta kapais lisärohkaisua, ko tarkotus olis vaihtaa LL esim. Diamond dieseliin, mitä olen aikaisemmin käyttänyt jakajapumpullisissa.

Skodan huoltokirja ei oikeen suositellut muita kuin näitä LL öljyjä niin pitää vieä täältä hakea varmistus.

kieku3
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.10.2007 14:01

ViestiKirjoittaja kieku3 » 29.1.2010 12:14

Eikö kukaan viitsi auttaa? Huoltomies sano ettei tähän kävisi nämä 505.01 öljyt, mutta tuossa ylempänä ainakin muutama heppu on laittanut kyseisiä öljyjä.

Itsellä siis bkd kone ja öljyt pitäisi vaihtaa.

k036135
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.3.2005 20:46

ViestiKirjoittaja k036135 » 29.1.2010 14:35

Itsekin olen käyttänyt Neste City Standard VW 505.01 -luokituksen öljyä profiilin BKD-koneisessa autossa uudesta asti, eikä merkkihuollossakaan ole mitään mutinoita kuulunut. Vaihto toki kiinteän 15 tkm:n mukaisesti. Ainakin tämän auton ohjekirjassakin ko. luokituksen öljyt on hyväksyttyjen listalla, jos ei käytetä LL-huolto-ohjelmaa.

Tomi K
-
Viestit: 68
Liittynyt: 19.12.2005 17:53

ViestiKirjoittaja Tomi K » 29.1.2010 17:01

Jos autossa on hiukkassuodatin, niin pitää käyttää matalatuhkaista öljyä ja jos hiukkassuodatinta ei ole, niin voi laittaa ihan 505.01 normin öljyä. Näin olen asian ymmärtänyt.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 29.1.2010 17:09

Jos ajokissa on DPF (hiukkassuodatin)
Kannattaa suosiolla käyttää LL öljyä.
Sillä muutaman kympin vuotuinen säästö nopeuttaa DPF:n täyttymistä / tukkeutumista, DPF:n hinta on neljä numeroinen (ilman pilkkua)...
Edit.
OHO!!! Olin vähän myöhässä!!

kieku3
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.10.2007 14:01

ViestiKirjoittaja kieku3 » 29.1.2010 20:44

Kiitos, nyt voi alkaa vaihtamaan öljyjä ja laittaa samaa diamond dieseliä ko aikasempiinki.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 29.1.2010 20:50

Itsekin kun saan tuon fabian,niin alan käyttämään tuota diamondia.
Ajattelin vaihtaa ensin muutaman tuhannen ajokm. jälkeen ja sitten kymppitonnin välein.

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 29.1.2010 22:53

Minäkin ajattelin alkaa käyttämään tuota Teboilin diamondia 15000km vaihtovälillä, kun ei kulkineessa tuota DPF-pönttöä ole.

passatvw
-
Viestit: 60
Liittynyt: 31.12.2009 14:54

ViestiKirjoittaja passatvw » 30.1.2010 9:22

Neste City Standart,-00 1.9 PD,halvempi kuin teboilin diamant,ja tuskin huonompi.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 30.1.2010 17:42

Diamondilla kannattaa käyttää hieman tiuhempaa vaihtoväliä kuin 15tkm kohtalaisen nopean leikkaantumisen takia, varsinkin jos öljynlämmöt pääsevät nousemaan useasti yli 110 asteen ja varsinkin pumpparissa joka on muutenkin tarkempi öljyjen suhteen.

Assari
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.2.2006 0:05

ViestiKirjoittaja Assari » 30.1.2010 19:26

Eli siis joku 10000km vaihtoväli olisi diamondilla ihan OK?

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 30.1.2010 20:28

enpä oikein ymmärrä miksi täytyy säästää öljyissä..... Suomessa on talvi, on kylmä ym ym ym

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 31.1.2010 8:16

Hiloran: LL-öljyt ne vasta melkoista "säästämistä" onkin.

Itse juuri omassa postauksessa kerroitkin syyt miksi kannattaa vaihtaa kiinteään huoltoväliin kun 30-50tkm vaihtoväli ei oikein toimi suomen olosuhteissa (poislukien taksit ja muut paljon ajavat). Tosin 507.00-öljyt on paljon parempaa tavaraa kuin 506.00 luokituksen LL-öljyt

Jos ei ole DPF:ää niin on ihan sama ajella 505.01-luokituksen öljyillä ja vaihtaa ne+suodatin 10-15tkm välein. Ainakin oman mielenrauhan takia tein niin ex-passatissa.

Nykyisen kulkineen ex-omistaja oli orjallisesti noudattanut 20tkm vaihtoväliä kuten ohjekirja sanoo vaikka ajomäärä oli keskim. 10tkm/vuosi ja lopputuloksena jakopään remontti (ketju, pyörät ja kiristin) 110tkm kohdalla. Järkevämpää olisi ollut vaihtaa öljyt kerran vuodessa.

1.8T jumalamoottori tykkää myös pitkistä öljynvaihtoväleistä. Parhaana esimerkkinä 3 vuotta vanha liisari / pikkasen päälle 60tkm ajettu johon piti vaihtaa koko kone kun porsi

kieku3
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.10.2007 14:01

ViestiKirjoittaja kieku3 » 31.1.2010 11:50

Onko tuo Diamond diesel huono öljy vai eikö se vain kestä yli 10 tuhatta? Jos jollain on vankka näkemys jostain joka on parempaa öljyä niin olisi kiva kuulla.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 31.1.2010 12:30

Maikki: mistäs sinä minun öljynvaihtovälin tiedät? ajeliko X:kin "tebloileilla"?
castrol:n edge on 40-50egee 4l pönttö ei luulisi tekevän lovea lompsaan jos esim tuota tankkaa 10-15tkm välein. Hintaero tebloiliin aika mitätön... luulisi rahaa säästyvä muualta helpommin...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 31.1.2010 12:50

hiloran: Pointtini taisi mennä ohi ja lujaa...

Long Life-systeemi ei minun mielestä sovellu suomen oloihin kuin todella paljon ajaville. Miksi sitten käyttää LL-öljyjä lyhyemmällä vaihtovälillä kun siitä ei ole mitään hyötyä eli sama laittaa 505.01-luokituksen öljyt koneeseen kiinteälle vaihtovälille. Se että normiöljyn litrahinta on halvempi kuin LL-öljyn ei tarkoita että se olisi samassa suhteessa huonompaa. Tuolla ajatusmaailmalla Gulf:in 506.00 LL-öljy oli tosi kuraa kun sain ostettua sitä 3.5€/l kun sitäkin tuli jossain välissä käytettyä.

Suhteessahan öljykustannukset on suuremmat kiinteällä vaihtovälillä mutta muut kustannukset voi olla aika isot LL-öljynvaihtoväleillä ;)

Itseasiassa Saabin ex-omistaja oli ajanut Castrolin SLX 5W-30 LL-öljyillä 20tkm vaihtoväleillä. Jostain syystä itse kyllä vaihdan 10tkm välein jatkossa laadukkaat 5W-40 tai 0W-40 öljyt

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 31.1.2010 12:56

Maikki: tuota 0W-XX öljyä olen kyllä itsekin suunnitellut varsinkin nyt on päälakea ajatus kutittanut kun on ollut pakkasia. Olisi ainakin ääritilanne/ekojen kilometrien voitelu tehokkaampaa. No joku varmaan miettii että 5W toimii -30C asti, mutta kyllä notkeampi olisi parempi kylmällä. Sama se minulle mitä muut käyttää ja milloin vaihtelee itellä ainakin loppu savun tupruttelu ja öljyn kulutus kun aloin käyttää powerflowta. Tiedä sitten tapahtuiko jotain muutakin samaan aikaan...

BFL2002
-
Viestit: 52
Liittynyt: 13.9.2005 15:53

ViestiKirjoittaja BFL2002 » 20.9.2010 16:31

Sorry tyhmä kysymys, mutta mistä tietää onko autossa hiukkassuodatin? Itselläni vuoden 2006 Leonissa myös 2.0tdi moottori ja olen viemässä vuosihuoltoon ensimmäistä kertaa kun auto on minulla.

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 24.9.2010 20:54

Sun autossas ei ole hiukkassuodatinta. Volkkareihin tais tulla 125 kW voimamoottoreihin alk '07, Seattiin sitten vuosi tai pari jälkeen.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 24.9.2010 22:35

Onkos kukaan ajellut Valvolinen longlife öljyillä...?Omassa kiukaassa Valvolinen SynPower XL-III 5W-30 litkut sisässä...Hieman infoa Valvolinen sivuilta:

-Täyssynteettinen moottoriöljy pidennetyille öljynvaihtoväleille
- Uusimpiin Volkswagen, Audi, Skoda, Seat ja BMW ja MB moottoreihin
- Kehitetty Euro IV- ja V-moottoreihin, joissa dieselhiukkassuodatin
- Täyttää VW 504.00, 507.00 ja MB 229.51 ja BMW LL-04 laatuvaatimukset
ACEA A3/B4, VW 504.00/507.00, 503.00, 506.00, 506.01, MB 229.51, 229.31, BMW LL-04

Tuossa vielä linkki sivulle:
http://www.valvoline.fi/tuotteet/voitel ... Power.html

Hintaa tuolla taisi olla litran purkeissa ostettuna 12€/L...Tuo hinta alkoikin hieman hämäämään, kohtuu edullista LL-öljyksi...???Mutta ominaisuudet pitäisi kuiten passata Volkkarin/Audin laatuvaatimusten kanssa yhteen (2.0tdi)??Mutta silti arveluttaa se 30tkm (LL-öljynvaihtoväli) päästellä samoilla öljyillä, miten olette menetelleet, ajaneet huoletta kilometrit täyteen vai vaihtanut ajoissa uudet litkut sisään...?

juusoa
-
Viestit: 117
Liittynyt: 19.3.2006 20:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja juusoa » 25.9.2010 0:32

Sun autossas ei ole hiukkassuodatinta. Volkkareihin tais tulla 125 kW voimamoottoreihin alk '07, Seattiin sitten vuosi tai pari jälkeen.

Pakko korjata, mutta kyllä seattimessakin oli '07 125kW koneessa DPF. Voi kun olisikin saanu tehokkaampaa dieseliä ilman hiukkasloukkua. Köykäisempään 140hp koneeseen sai myöskin '07 dpf:n jos halusi.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 25.9.2010 8:48

Etkasta löytys omaani DPF retrofit kit, pitäiskös... ? ;)

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 25.9.2010 11:42

Eipä sillä suomessa mitään hyötyä saa, Saksassa kannattaakin kun laskee verot ja vissiin vakuutusmaksutkin.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 25.9.2010 13:24

En olis ikipäivänä laittamas.. .vitsi :D

BFL2002
-
Viestit: 52
Liittynyt: 13.9.2005 15:53

ViestiKirjoittaja BFL2002 » 28.9.2010 15:55

Laakkosella sanoivat että autossani olisi partikkelisuodatin ja että pitää käyttää 507 00 luokituksen mukaista öljyä ettei suodatin tukkeudu.

Onkohan mitään keinoa varmistua asiasta (siis onko hiukkassuodatinta vai ei) ja jos ei suodatinta ole niin mikäs öljy sitten käy tähän autoon?

TimoR
-
Viestit: 20
Liittynyt: 16.10.2006 23:06

ViestiKirjoittaja TimoR » 10.10.2010 21:41

Tässä kun nyt lukenut näitä keskusteluja näistä öljystä mitä sais laittaa hiukkassuodattimella varustettuun vehkeeseen, kaikki vissiin käyttää näissä vehkeissä LL huoltoa?
Ittelä olis öljyn vaihto edessä ja huollossa kun käväsin aikasemmin muusta syystä niin kysyin että mitä mieltä LL vaihtovälistä, oli huoltomiehiltä vastaus: jos meinaat autoa pitää pidempään niin vaiha 10-15tkm huoltoväliin.
Nyt kun nuita öljyjä kattelu niin tohtiikohan tuohon hiukkassuodattimella varustettuun pasuunaan (2.0TDi BGW) laittaa tuota 505.01 luokituksella olevaa öljyä? Mikä muu öljy olis tuota matalatuhkaista kuten joku tuossa aikasemmin mainitsi?
Periaatteessahan tuosta omasta vehkeestä voi ohjelmoida tuon hiukkassuodatin homman pois käytöstä niin ei taida välttämättä olla sen puolesta väliä käyttääkö tuota 505.01 öljyä?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 10.10.2010 22:45

Eikös hiukkassuodatinmallissa ole mittaristossa merkkivalo sitä varten? :)

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 11.10.2010 8:35

Periaatteessahan tuosta omasta vehkeestä voi ohjelmoida tuon hiukkassuodatin homman pois käytöstä niin ei taida välttämättä olla sen puolesta väliä käyttääkö tuota 505.01 öljyä?


Mietippäs kerran, jos pakoputkessa on fyysinen laitos, voiko sen poistaa ohjelmoimalla? :) Eli et voi silti siirtyä 505.01 öljyihin ilman, että dpf poistetaan pakoputkesta.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 11.10.2010 9:48

Itsellä 2008 2.0TDi Skoda Octavia BKD koneella ja DPF:lla. Viimeviikolla vaihdoin öljyt ja vaihdoin samalla huoltovälin 15.tkm:n eli kiinteeseen.

Manuaali sanoo että 507 öljyä pitäis olla joka tapauksessa oli huoltoväli kumpa tahansa, kiinteä 15.tkm tai "long life" 30.tkm.

Pitääkö tuota manuaalia nyt uskoa väkisin eli kuinkahan pian se PDF mahtaa tukkeutua jos laittaa autoon 505 öljyä? Ei se nyt niin muutamasta eurosta ole kiinni ettei tuota 507 öljyäkin 15.tkm:n välein vois koneeseen laittaa mutta kysympä kuitenkin.

Itseä ei niin paljon haittaa vaikka PDF tukkiutuisi, saahaan siitä aina sisukset pellolle ja autoon muutaman lisähevosen.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 11.10.2010 10:30

En tiedä noita volkkarin luokituksia ihan pilkun tarkkaan, mutta epäilisin että 505 öljyt eivät ole matalatuhkaisia ja 507 on. Mikäli ajaa nokisuodattimella olevia autoja ei matalatuhkaisella öljyllä, tukkeutuu se nopeammin.

Ero tuhkan määrässä kyllä voi olla aika marginaalinen, 1% on aika monella valmistajalla rajana matalatuhkaisessa öljyssä. Näköjään eräässäkin 505.00 luokituksen öljyssä on 1.15prosenttia tuhkaa, eli 15prosenttia enemmän kuin sallitaan.

Turnipsi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 10.9.2009 11:29

Teboil Diamond Diesel 5W-40

ViestiKirjoittaja Turnipsi » 11.10.2010 11:14

Itseasiassa toi Diamond diesel on uudistunut tänä vuonna. Se on nykyään ACEA C3-luokan mukainen voiteluaine, joka edustaa tuhkan, rikin ja muiden myrkkyjen osalta alhaista tasoa, nimenomaan näille saasteenesto järjestelmille vähemmän rasittava öljy. Liskäksi siitähän löytyy VW 505.00 ja 505.01. Se on sitten eri asia kuinka paljon noitten myrkkyjen, tuhkan ja fyysisten ominaisuuksien raja-arvot poikkeaa tossa ACEA C3-luokassa verrattuna VW:n 507.00 luokkaan.

Passat_tdi66
-
Viestit: 220
Liittynyt: 6.8.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 11.10.2010 12:06

Itse tilasin juuri Castrollin SLX long life III 5w30 litran pulloissa Saksasta 24 litraa.

Hinta on huimat 7,35e/pullo ja rahti tekee n. 80 senttiä pullolle lisää kun tuon määrän otti.


http://www.oil-store.de/product_info.php/language/en/info/p26_Castrol-SLX-Professional-Powerflow-LongLife-III-SAE-5W-30--1Lite.html

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 16.10.2010 22:34

^Tuo Castrol litku on parhaasta päästä noihin koneisiin. Ite oon käyttäny edellisessä ja nykyisessä kulkineessa LL-huolto-ohjelmaa yli 300tkm ilman murheita. Varsinkin tuo DPF on herkkä värkki, että juuri tuo liian suuri tuhkapitoisuus lopettaa sen toiminnan. Äskettäin oli ADHD varaosaliikkeessä Castrol Edge 5W-30 4l kannussa, täytti yleisimpien merkkien LL-vaatimukset ja tuon VW507.01 tason. Hintaa oli jotain 57€..., jostain vois saada halvemmallakin.

sutton
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 16.10.2010 20:19

ViestiKirjoittaja sutton » 19.10.2010 16:32

Tuossa lainaus Teboilin sivulta. Hieman ristiriitaista tietoa vrt.Autowikin VW-öljyluokituksiin.
Teboilin mukaan käy pumppusuutin koneeseen:

Diamond Diesel 5W-40

Teboil Diamond Diesel SAE 5W-40 ACEA C3, A3/B3/B4; API SM, SL/CF; BMW Longlife -04; MB 229.51;
VW 505.00 ja 505.01


Teboil Diamond Diesel on useista valikoiduista synteettisistä perusöljyistä ja lisäaineista valmistettu moottoriöljy. Hyvät kylmäominaisuudet helpottavat käynnistyksiä pakkasaamuina ja varmistavat moottorin luotettavan voitelun. Tasapainoinen kuumaviskositeetti suojaa moottoria ja turboahdinta raskaassa ja kuumassa ajossa.

Teboil Diamond Diesel on kehitetty nykyaikaisiin, suorituskykyisiin turbo- ja pumppusuutindieseleihin. Alhaisen rikki- ja fosforipitoisuutensa ansiosta se soveltuu myös dieselmoottoreihin, jotka on varustettu katalysaattorilla ja pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmällä. Diamond Diesel sopii lisäksi kaikkien vanhempien henkilö- ja pakettiautojen dieselmoottoreihin.

Pitääkö paikkansa 4,5litran öljytilavuus BKD (vaiBMM?)esim Skoda Octavia II 20TDI koneessa???

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 19.10.2010 19:49

BKD:n riittää neljän litran pönikkä

Passat_tdi66
-
Viestit: 220
Liittynyt: 6.8.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 21.10.2010 19:14

Tänään oli iso pahvilaatikollinen öljyä terassin portailla, eli tuo Oilstore toimii. Reilu viikko siitä kun ulkomaan tilisiirto lähti niiden tilille.

Noilla hinnoilla ei tartte luopua LL-öljystä, mutta voi vaihtaa niitä reilun kympin välein kuin mitä tahansa kuraa.

EDIT: Tuolta löytyy myös M3/M5 sopivaa Castrol TWS 10w-60 öljyä reilu 40e/4L (tosin litran purkeissa sekin)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 20.9.2012 20:23

Mitenköhän tälläinen Dexos 2 öljy? Kokemuksia?
www.motonet.fi/motonet/tuotteet/590015/0

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 20.9.2012 22:48

Castrol magnatec 5w-40 on tullu käytettyy kaikissa autoissani. 42e/4l

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 21.9.2012 9:09

Onkos tästä kokemusta? http://www.oeldepot24.de/

Näyttäis olevan vielä hieman edullisempi kuin Oilstore, mutta en oikein saanut selvää mitä rahti on Suomeen kun ei tuo kermaanian kaunis kieli oikein taitu.

twin
-
Viestit: 130
Liittynyt: 8.8.2003 13:02

ViestiKirjoittaja twin » 21.9.2012 10:04

Tuolta löytyy rahtikustannuksista:
http://www.oeldepot24.de/lieferung/

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 21.9.2012 10:14

No kappastennii. Elikkäs vaikka rahti hippasen kalliimpi, jää ainakin tuo SLX vielä halvemmaksi tuolla... Olis ihan kiva jos olisi nuokin sivut englanniksi niin sujuis käyttö mukavammin.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 21.9.2012 16:44

guuggelin selain kääntää automaattisesti lontooks :D

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 21.9.2012 17:55

^ tai suomeksi, riippuen asetuksista :)

Tulee aika mielenkiintoisia käännöksiä vaan... saksan kielioppia suomenkielisillä sanoilla, mutta yleensä saa suunnilleen selvää :D

esim. eka kappale edellä olleesta linkistä:

Tuotto
Lähetyskustannukset Saksan sisällä ovat meille ikuisesti 6,95 euroa, ei väliä kuinka paljon tilaat. Tämä tietysti myös palveluiden me rummut. toimituspalvelua ulkomailla, tai jos sinulla on kysyttävää toimitus, ota meihin yhteyttä .

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 21.9.2012 18:52

Tuon vuoksi se kannattaa pitää "käännä aina" saksa - lontoo :D

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 7.10.2012 17:36

Nyt lorahti BKD koneeseen nuo Dexon2 5w30 öljyt. Mitään eroa käynnissä en ainakaan huomannut. Katsotaan nyt.

Olis noilla koneessa olleilla Castrol LL öljyillä saanut vielä 10 tkm ajaa. Ajomäärät vaan niin vähäiset, että tuumasin vaihtaa ne silti ja ei koskaan voi olla varma onko edellinen omistaja ne millon edes vaihtanut..

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 4.12.2012 8:21

Nostetaanpa aihe ylös....

Olin katsovinani oman BMN -koneisen Octavian ohjekirjasta, että jos vaihtoväli on kiinteä 15t, niin öljyluokitukseksi riittää tuo 505.01, minkä Diamond täyttää. En muista nähneeni "pienellä kirjoitettua" mainintaa DPF:n vaikutuksesta öljyluokitukseen. täytyy tarkistaa vielä.

Aiempien vehkeiden osalta hyviä kokemuksia Diamondista versus muut. Lisäystarve vaihtovälillä ollut pienempi. Ja kyllä muuten ainakin mun autoissa mustuu ihan niinkuin muutkin liemet.

Hinta oli aikaisemmin edullinen, nyttemmin noussut. Motonetistäkin 10l-kannu oli litrahinnaltaan kalliimpi kuin 4l. WTF?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 30.4.2013 12:10

Onkos noista CR koneista kuinka kertynyt kokemusta? Ovatko muuten kuinka samanlaisia öljynkuluttajia kun nuo PD koneet? Itsellä on tähän asti melkein kellon tarkkuudella saanut 1.9 koneisiin lisätä 10tkm kohdalla litran öljyä.

Castrolin sivut tyrkyttää CBBB:n öljyksi tätä:
https://oeldepot24.de/castrol-edge-fst- ... liter.html tai tätä https://oeldepot24.de/castrol-edge-prof ... liter.html

Molemmat lienee passeleita liukastimia kyseiseen laitteeseen? Ollut tähän asti LL huoltovälillä mutta ajattelin alkaa vaihtamaan joka huollon välissä kerran itse öljyt lisäksi eli noin 15tkm välillä. Litrahinnaksi kummallekkin jää sama, joten taidan tilata tuota LL ölppää...(?) Saa tilattua sen tasan 24l niin jää rahti pienemmäksi litraa päälle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa