Auto on seissyt 9kk ja nyt se tarvis saada käyntiin.
Ennen seisomaan jäämistä toimi kuten pitääkin, mutta jokin on nyt pielessä.
Olen vaihtanut pa-suotimen ja releen 109, ei vaikutusta. Sammutussolenoidi saa hyppyjohdolla virtaa suoraan akusta.
Eli startatessa hörähtää käyntiin n. 2 sekunnin ajaksi ja sitten sammuu. Vian aiheuttajaa olen yrittänyt paikallistaa, mutta laihoin tuloksin.
Tällä hetkellä suurin päänvaivaa aiheuttava seikka on 5 sekunnin vaimea surina ja naksahdus jotka kuuluu virran kytkemisen jälkeen. Sama tapahtuu, jos laitan hyppyjohdon kiinni alkuperäiseen solenoidin johtoon. Solenoidin johto tulee 3-napaisesta liittimestä, mihin nuo 2 muuta johtoa siitä menee? Ei oikein pysty seuraamaan niitä, kun ovat lievästi sanottuna ahtaassa paikassa. Tosin mitään eroa ei tule vaikka irrotan tuon liittimen vastakkeestaan. Tuon surinan olen äänen perusteella paikallistanut venttiilikopan, pumpun ja sen hihnasuojuksen alueelle. Onko siellä joku servo joka toimii vai mistä se ääni kuuluu? Surinan jälkeen on sekunnin tauko ja sitten kuuluu äänekäs "naps", kuin jokin rele vetäisi?
Jotenkin vain tuntuu, että tuo "naps" on syy polttoaineen saannin loppumiselle...
Googlaamalla oireet viittaavat ajonestoon, mutta kori on -91, moottori -98. Mistäs tietää jos tekniikan vaihtajat on vaihtanut koko johtosarjankin tuohon. Mittaristolle menevässä kaapelinipussa on kyllä tarra, jossa valmistuspäivä vuonna 1995. Mutta eikös virtalukon ympärillä pitäisi olla muovinen kaulus avaimen lukua varten? Sellaista ei ole.
Alkaa omat neuvot loppumaan ja haluja saada auto käyntiin olisi.
Onko tuolla jotain sammutussolenoidin lisäksi polttoaineen annosteluun vaikuttavaa sähköistä komponenttia?
Kiire korjaamisella ei ole, mutta kunhan lääkärit antaa ajoluvan takaisin niin toivoisin autonkin toimivan siihen mennessä. Tiesittekö muuten, että lääkärit voi kieltää ajamisen ilman, että ottavat ajokorttia pois? Ei kannata paljoa ajella, jos ajaa jotain päin niin vakuutusyhtiöt tietää ettei ajolupaa ole ja ainakaan omat vakuutukset ei korvaa mitään.
T4 Transporter 2.5tdi ei pysy käynnissä
Valvoja: ffp jäsenet
T4 Transporter 2.5tdi ei pysy käynnissä
Mistäs tuon vikakoodin saisi luettua?
Mulla olis kyllä VAG-COM-lukija, mutta pistoketta ei löydy...ainakaan ratin alta.
Ja mitä se ajonesto mahtaa estää, kun sammutussolenoidi saa jatkuvaa jännitettä akusta?
Mulla olis kyllä VAG-COM-lukija, mutta pistoketta ei löydy...ainakaan ratin alta.
Ja mitä se ajonesto mahtaa estää, kun sammutussolenoidi saa jatkuvaa jännitettä akusta?
Tokkopa -91 korissa on lainkaan tuota vikakoodin luku pistoketta. Ainakaan alkuperäisenä. -91 koriin siis laitettu 2,5 TDI motti ja -95 mallin johtosarja?
2,5 TDI motti taisi tulla, oliko -97 vai -98. -95 malleissa ei kaiketi ainakaan ollut mitään "lukupuolalla" olevia ajonestoja. Onko sinulla olevassa avaimessa siru?
Mikäli tuossa on, ja kaiketi onkin "oikea" ajonesto. Sinne on jonnekin laitettu se lukupuola ja viereen teipattu tuo siru mikäli ei sitä virtalukon läheisyydessä ole, eikä sinun avimessa ole sirua.
Syystä tai toisesta tuo lukupuola ei lue sitä sirua. Pitäisi varmaan etsiä ne sieltä jostain ja tutkiskella. Toisaalta, lähtisköhän kun vaan aikansa kokeilisi, mikäli toimivana jätetty seisomaan.
2,5 TDI motti taisi tulla, oliko -97 vai -98. -95 malleissa ei kaiketi ainakaan ollut mitään "lukupuolalla" olevia ajonestoja. Onko sinulla olevassa avaimessa siru?
Mikäli tuossa on, ja kaiketi onkin "oikea" ajonesto. Sinne on jonnekin laitettu se lukupuola ja viereen teipattu tuo siru mikäli ei sitä virtalukon läheisyydessä ole, eikä sinun avimessa ole sirua.
Syystä tai toisesta tuo lukupuola ei lue sitä sirua. Pitäisi varmaan etsiä ne sieltä jostain ja tutkiskella. Toisaalta, lähtisköhän kun vaan aikansa kokeilisi, mikäli toimivana jätetty seisomaan.
T4 Transporter 2.5tdi ei pysy käynnissä
Yllätyin, kun kävin katsomassa kuvan osoittamaa kohtaa: kyllä siellä diagnostiikkapistoke on! Siinä oli vain peitelevy päällä, sen repäisemällä löytyi pistoke.
Avain on joku huono tarvike, jossa ei lie sirua, senverran ohut se on.
Täytyy juu purkaa kojelautaa ja katsoa jos löytyy lukulaitetta muualta...
Moottori on siis -98 mallia ja nyt vaikuttaa siltä, että siihen on siiirretty myös ainakin osa johtosarjaa jossa siis tarra vuodelta -95. Loogista onkin, että mittaristo on moottorin mukana siirretty, siinä on 237tkm tällä hetkellä. Korilla on varmaan 2-3x tuo määrä :-)
Mites muuten tuo vaihteisto, missä siinä sijaitsee pakki? Ei ole 1:sen vieressä, sain osuman puskuriin kun yritin peruuttaa vaihteen kanssa starttaamalla ja se olikin etuperin vaihde eikä pakki niinkuin vaihdekepin päässä seisoi :-( Vaihteisto on varmaan tuon motin mukana tullut autoon, mutta vaihdekeppi ei.
Mihin tuo ajonesto vaikuttaa, jos sellainen on? Onko moottorissa muuta kuin tuo sammutussolenoidi jota se voi ohjailla?
Kiitoksia vastauksistanne, kyllä tuo vielä joskus käyntiin saadaan!
Avain on joku huono tarvike, jossa ei lie sirua, senverran ohut se on.
Täytyy juu purkaa kojelautaa ja katsoa jos löytyy lukulaitetta muualta...
Moottori on siis -98 mallia ja nyt vaikuttaa siltä, että siihen on siiirretty myös ainakin osa johtosarjaa jossa siis tarra vuodelta -95. Loogista onkin, että mittaristo on moottorin mukana siirretty, siinä on 237tkm tällä hetkellä. Korilla on varmaan 2-3x tuo määrä :-)
Mites muuten tuo vaihteisto, missä siinä sijaitsee pakki? Ei ole 1:sen vieressä, sain osuman puskuriin kun yritin peruuttaa vaihteen kanssa starttaamalla ja se olikin etuperin vaihde eikä pakki niinkuin vaihdekepin päässä seisoi :-( Vaihteisto on varmaan tuon motin mukana tullut autoon, mutta vaihdekeppi ei.
Mihin tuo ajonesto vaikuttaa, jos sellainen on? Onko moottorissa muuta kuin tuo sammutussolenoidi jota se voi ohjailla?
Kiitoksia vastauksistanne, kyllä tuo vielä joskus käyntiin saadaan!
Pakki kaiketi sitten nelosen vieressä. Onko akku ollut koko seisonnan ajan paikallaan, onko siinä riittävästi virtaa? Ota akku irti joksikin aikaa ja katso, että siinä on varmasti virtaa. Onko siihen vaihdettu koko koetaulu uudemmasta? Mittari on ainakin tuossa -98 mallisssa erilainen ja taitaa koetaulussakin olla jotain eroja.
T4 Transporter 2.5tdi ei pysy käynnissä
Pakki kaiketi sitten nelosen vieressä. Onko akku ollut koko seisonnan ajan paikallaan, onko siinä riittävästi virtaa? Ota akku irti joksikin aikaa ja katso, että siinä on varmasti virtaa. Onko siihen vaihdettu koko koetaulu uudemmasta? Mittari on ainakin tuossa -98 mallisssa erilainen ja taitaa koetaulussakin olla jotain eroja.
Akku on ollu kokoajan kiinni, mutta olen välillä laittanut ctek-laturin ylläpitämään sitä. Virtaa on mielestäni riittävästi tarjolla.
Kojetaulusta en osaa sanoa, ostaessani auton oli vain puhetta että runko on -91 ja moottori(tai tekniikka, en muista) -98. Olen tosin vain 2pv ajanut tuolla ennen saikkarille joutumista ja ajoluvan menetystä. Mutta ne päivät toimi kuin kuuluukin, ainakaan tehoja ei puuttunut :-)
T4 Transporter 2.5tdi ei pysy käynnissä
Pakki kaiketi sitten nelosen vieressä.
Juu, siellähän se oli! Ainakin peruutusvalot syttyivät tuolla...
Purkasin kojelautaa ratin ympäriltä, ja kas, siellähän oli lukupuola virtalukon päällä!
Erilaisen näköinen kuin kaverin -98 Portterissa, jossa lukupuola on näkyvissä kojelaudan päällä, mulla siinä on vain metallinen hela, jonka alapuolella kojelaudan peittämänä lukupuola on.
Mutta avain näyttää sellaiselta jossa ei sirua mahdu olemaan, pystyykö sen toteamaan jotenkin vag-comilla/tai muuten?
Saako ajoneston pois päältä vag-comilla jotenkin?
Harmillista, että vag-com-lukijani on nyt lainassa veljelläni. Kestää ennen kuin saan sen takas:-(
T4 Transporter 2.5tdi ei pysy käynnissä---RATKAISTU
Vika oli tälläkertaa avaimessa!
Sairaalassa maatessani vaimo oli laittanut auton alkuperäisen virta-avaimen kaappiin juomalasissa piiloon, etten ainakaan saisi päähäni lähteä ajamaan kotiin päästyäni.
Avain jolla yritin autoa käymään ei sisällä sirua ja siksi ajonesto toimi kuten pitääkin.
Ei tullut vaimolle mieleen, että avaimet on erilaisia...
Onkin hommaa asentaa kaikki purkamani takaisin. Ja kaikki tämä siis vain avaimen takia :-(
Sairaalassa maatessani vaimo oli laittanut auton alkuperäisen virta-avaimen kaappiin juomalasissa piiloon, etten ainakaan saisi päähäni lähteä ajamaan kotiin päästyäni.
Avain jolla yritin autoa käymään ei sisällä sirua ja siksi ajonesto toimi kuten pitääkin.
Ei tullut vaimolle mieleen, että avaimet on erilaisia...
Onkin hommaa asentaa kaikki purkamani takaisin. Ja kaikki tämä siis vain avaimen takia :-(
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa