Elikäs Golf 1,9 TDi variant tomaatti 99
Siihen tulokseen olen päätynyt, että katin on oltava tukossa. Suurin osa pakokaasuista puskee pannuhuoneeseen ja putken päästä ei tule kuin hönkäisy.
Jos joku olisi joutunut ottamaan turbon ja putken välisen liitoksen joskus auki? 4 pulttia...
Onko jengat turbossa vai putken laipassa?
Onko edes mahdollista saada ehjänä auki?
Sitten olisi operaatio katti halki, tyhjäksi ja takaisin kiinni.
Onko ollut leimalla ongelmia ilman kattia?
AGR pakoputken iroitus? Katin tyhjennys
Valvoja: ffp jäsenet
No luulis olevan koneen toiminnassa muutakin häikkää jos putkisto on niin tukossa että tulee pakokaasut konehuoneeseen...? Mulla kun oli takapönttö tukkeessa, niin ahdot käyttäytyivät aivan kummasti... Voi olla siis myös takavaimennin mikä on tukossa. Ei olis ensimmäinen...
Ihme kyllä nuo ahtimen juuressa olevat on lähteneet mulla aina hyvin auki, vaikka ovat näyttäneet ihan kuoliaaksi ruostuneilta.
Ihme kyllä nuo ahtimen juuressa olevat on lähteneet mulla aina hyvin auki, vaikka ovat näyttäneet ihan kuoliaaksi ruostuneilta.
Pakokaasut tulevat lähes kaikki pannuhuoneeseen... Ellet viitsinyt vaivautua lukemaan koko ketjua.
Kerroin ongelmasta aloitusviestissä.
Huonohkosti käynnistyy... Oliko muita syitä mielessä?
Nii juu.. Ostaessa meni 180 Km/h (gps) ja nyt ei mene kuin venyttämällä 160Km/h.. Välissä oli kyllä ohjelmistomuutos. Juippi ihmetteli kun ei tule tuubaa, vaikka olis pitäny olla tanner mustana.
Kerroin ongelmasta aloitusviestissä.
Huonohkosti käynnistyy... Oliko muita syitä mielessä?
Nii juu.. Ostaessa meni 180 Km/h (gps) ja nyt ei mene kuin venyttämällä 160Km/h.. Välissä oli kyllä ohjelmistomuutos. Juippi ihmetteli kun ei tule tuubaa, vaikka olis pitäny olla tanner mustana.
^^Luin kyllä aloituksen. Ehkä vastaukseni oli hiukan vaikea ymmärtää. Mutta pointti oli sama mitä Dawordkin ehdotti, eli että vikaa kannattaisi ensin hakea vaimentajista. Niitä on mennyt tukkoon.
Ahtimen laipassa on usein pinnapultit, joiden varaan pakoputken laippa kiristetään muttereilla.
On mahdollista. Ruosteenirroitusöljyä, nitkuttelua,naputtelua, lämmitystä ja kärsivällisyyttä...
Juuri näin. Pöntön sisälle voi vielä laittaa suoran putken, mutta toimii ilmankin.
Ei ole ollut.
Ahtaako se ollenkaan? Jos se ei nosta ahtoja, niin ei sieltä tule välttämättä tuubaakaan sitten...
Onko jengat turbossa vai putken laipassa?
Ahtimen laipassa on usein pinnapultit, joiden varaan pakoputken laippa kiristetään muttereilla.
Onko edes mahdollista saada ehjänä auki?
On mahdollista. Ruosteenirroitusöljyä, nitkuttelua,naputtelua, lämmitystä ja kärsivällisyyttä...
Sitten olisi operaatio katti halki, tyhjäksi ja takaisin kiinni.
Juuri näin. Pöntön sisälle voi vielä laittaa suoran putken, mutta toimii ilmankin.
Onko ollut leimalla ongelmia ilman kattia?
Ei ole ollut.
Ahtaako se ollenkaan? Jos se ei nosta ahtoja, niin ei sieltä tule välttämättä tuubaakaan sitten...
Alottasin ensin taka ja keski vaimentajista.
Katin poisto nostaa myös ääniä ja saattaa nenään pistää hiukan enempi käryä.
Kai siellä konehuoneessa on mustaa jossain kohtaa josta ne sauhut tulee? Jostaki ne ulos on kuitenkin tultava.. Ei auto muuten kulje mihinkään.
Koko pannuhuone oli paksussa noessa. Oli korkannut EGR:n tuloputken... Kuumat pakokaasut olivat tehneet pieniä tuhoja muoviosille.
Kulkee vedättämällä 160. Ahdot liikkuu abaut 0,9bar tuntumassa.. Hetkellisesti käväisee 1,5bar . Kiihtyy huonosti.
Egr umpeen vaan
Juh! Viherpiperrys ei oo mun juttu.
Katin voi myös pestä puhtaaksi, ei tarvitse välttämättä heti tyhjentää. Liukkaria ja painepesuria siinä vaiheessa kun downpipe on irti autosta. Ittellä sattui yksi auto jossa katti oli tukossa, tehot oli kateissa ja pakoputken päästä ei kuulunut turbon vihellys. Helpotti tuolleen pesemällä.
Kaikki mikä vähäänkin ahdistaa, joutaa pois. Mutta ok vinkki.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa