Moi,
tarkistelin tuossa VAG-COMin 402.1 ohjelmalla syöttöpumpun ajoituksia, kun ei kylmänä meinaa lähteä oikein käyntiin, lämpöisenä kyllä. Kun vaihdoin Basic Settingsit ja avasin TDI Graphin, niin polttoaineen lämpötila näytti arvoa 104-110 ja pumpun ajoitus arvoa 255(!).. itse kaaviossa näkyi vain keltainen pystyviiva yli kaavion rajan, eli ajoitus oli siis aivan liian aikaisella? Kääntelin kyllä pumppua suuntaan jos toiseenkin, mutta arvo pysyi tuossa samassa 255:ssa. Mikähän lie vikana? Joskus kuulin, että joku oli asentanut pumpun taustalevyn(?) väärinpäin, mitenkähän tuollainen ilmenee? AD-huolto on viimeksi autoon koskenut konerempan yhteydessä, edellisen omistajan aikoihin tietty.
Tein mielestäni ohjeiden mukaan, eli menin näiden kohtien mukaan:
Make sure you are using VAG-COM Release 303.1 or newer.
Start your engine
Start VAG-COM
Click [Select]
Click [01-Engine]
Click [Meas. Blocks - 08]
Go to group 000
Click [Switch to Basic Settings]
Click [TDI Timing]
Select your engine code from the drop-down menu
-98 Passat 1,9TDI syöttöpumpun ajoitus
Valvoja: ffp jäsenet
Kuulostaa ilmeisesti uudelta jutulta, kun kukaan ei ole ottanut kantaa asiaan. :)
Kävin säädättämässä suuttimet ja kokeilin ajoittaa pumppua nyt uudestaan, niin nyt vag comin tdi graph näyttää arvoja 38 ja 255 vuorotellen ja alhaalla lukee myös vuorotellen "liian aikasella" ja " liian myöhäsellä". Ei auta vaikka kääntelee pumppua. Koneesta poispäin kun pumppua kääntää tarpeeksi, niin auto alkaa käydä todella epätasaisesti ja savuttaa.
En tiä onko asiaan vaikutusta, mutta cold start solenoidin käyttöasteeksi lämpimänä se antaa noin 80%?? Start of injection tms. oli 1-1,5 astetta(?).
Voisiko pumppu olla hampaan liian myöhäsellä tai liian edellä vai onko jossain joku anturi paskana??
perrrrhana ku alkaa kyrsiä tää koko vika..
Kävin säädättämässä suuttimet ja kokeilin ajoittaa pumppua nyt uudestaan, niin nyt vag comin tdi graph näyttää arvoja 38 ja 255 vuorotellen ja alhaalla lukee myös vuorotellen "liian aikasella" ja " liian myöhäsellä". Ei auta vaikka kääntelee pumppua. Koneesta poispäin kun pumppua kääntää tarpeeksi, niin auto alkaa käydä todella epätasaisesti ja savuttaa.
En tiä onko asiaan vaikutusta, mutta cold start solenoidin käyttöasteeksi lämpimänä se antaa noin 80%?? Start of injection tms. oli 1-1,5 astetta(?).
Voisiko pumppu olla hampaan liian myöhäsellä tai liian edellä vai onko jossain joku anturi paskana??
perrrrhana ku alkaa kyrsiä tää koko vika..
Hieman menee yksinpuheluksi, mutta jutellaan silti. :D
Eilen tuli vietettyä koko päivä tallissa ja nyt selkiytyi syykin, miksi vag com antoi aina erilaisia lukemia. Oli nimittäin hampaalla pielessä syöttäpumpun ajoitus, kiitokset vaan sille, joka autoon on viimeksi remmin vaihtanut. Nyt osuu syötöt täysin kohdilleen. Eli ilmeisesti nuo lukemat 38 ja 255 tarkoittaa sitä, että ajoitus on tosi kaukana oikeesta, suuntaan tai toiseen. Tulipa siinä samalla muuten korjailtua ABS-boksin juotosvika..
Eilen tuli vietettyä koko päivä tallissa ja nyt selkiytyi syykin, miksi vag com antoi aina erilaisia lukemia. Oli nimittäin hampaalla pielessä syöttäpumpun ajoitus, kiitokset vaan sille, joka autoon on viimeksi remmin vaihtanut. Nyt osuu syötöt täysin kohdilleen. Eli ilmeisesti nuo lukemat 38 ja 255 tarkoittaa sitä, että ajoitus on tosi kaukana oikeesta, suuntaan tai toiseen. Tulipa siinä samalla muuten korjailtua ABS-boksin juotosvika..
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa