seat cordoba 1,9 tdi ei sammu avaimesta lainkaan

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pasbe
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.4.2010 21:36

seat cordoba 1,9 tdi ei sammu avaimesta lainkaan

ViestiKirjoittaja pasbe » 14.4.2010 21:38

joo elikkäs. Tänään aamulla ilmeni cordobaan vika . auto ei sammunut lainkaa avaimesta vaan piti sammuttaa ns vaihteen avulla mutta kun otti aivaimen pois virtalukosta niin silti jäi virrat autoon päälle.. missä vika?? virrat hävii kun ottaa akunkengän irti . ja heti kun laittaa kengän takasin niin virrat tulevat takaisin vaikka ei olisi avain virtalukossa paikalla. osaako joku auttaa että missä vika .? ja hehku valokaan ei enää syty tämän vian johdosta. vaihdoimme virtalukon pohjan jo mutta ei auttanut ..

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 14.4.2010 21:41

villi arvaus.. päävirtarele..

pasbe
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.4.2010 21:36

ViestiKirjoittaja pasbe » 14.4.2010 21:46

mahtaako sitä relettä pystyy mittailee jollain ??

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 14.4.2010 22:04

Noinkin selvät viat, niin ensin katsoisin virtalukonpohjan.

pasbe
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.4.2010 21:36

ViestiKirjoittaja pasbe » 14.4.2010 22:13

virtalukonpohjan vaihtaminen ei valitettavasti auttanut.. mistäs sitten lähtisin vikaa hakemaan

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 15.4.2010 0:15

Onko autoon asenneltu turbotimereitä tms lisävarusteita?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 15.4.2010 8:30

Kokeile napsahtaako se päävirtarele. Voi olla että releen kärjet on palanu yhteen. Voi tietty ottaa vaikka releen kuoret irti ja katsoa sisuksiin. Tai kokeilee uudella päävirtareleellä.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 15.4.2010 9:38

rele nro 109

pasbe
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.4.2010 21:36

ViestiKirjoittaja pasbe » 15.4.2010 11:51

tuli kokeiltua ottaa rele 109 irti kun auto käy ja auto sammui siitä . mutta silti siellä jäi virrat päälle...

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 15.4.2010 16:28

yleismittari käteen ja mittaamaan virtalukon pohjaa, katkeaako virta sieltä varmasti. Onko virtalukon pohja nyt tarvike vai akkuperäinen. Itse säästin ensin jokusen euron, ostin tarvikkeen. Meni muutama kuukausi niin piti sitten ostaa alkuperäinen ja joka on nyt sitten kestäny.

blanca
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2007 19:59

ViestiKirjoittaja blanca » 15.4.2010 17:27

joo toi on mukava sähkö vika :) mulla ollu koko talven ajan sillöin tällöin ilmenny ja kadonnu itekseen.. itellä vento td vm:94 sen verran mulla oireilee erillailla että joskus saa auton sammuu vilkusta kun hitaasti liikuttaa vilkun viikseä ylöspäin kun avain on poissa virtalukosta.. ja itekki uusin syksyllä virtalukon kun luulin että siinä vika..

aina kun on kostea keli ollu niin sillon alkaa oireilee ja sitten ku ajaa auton lämpimäksi ja pistäny lämmöt täysille jalkoille puhaltaa niin jonku n.100 kilsan mailla loppuu oireilu..

katoppa palaakos sulla hansikas lokeron valo samaan aikaan kun virrat jää päälle :)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 15.4.2010 17:49

Syynätkääpä virtalukon pohjalta se johtonivaska sulakerasialle. 109 releen irroitus sammuttaa tdi:n, koska se on ecun rele. En muista tarkkaan minkäväriset johdot tuonne pohjaan tuli, mutta jos sielä ottaa kaksi johtoa yhteen, on nuo virrat kokoajan päällä. Tähän perustuu mm myös sen turbotimerin toiminta. Sillä kyselin timerin asennuksesta, josko olisi joku huolimattomasti johdot kytkenyt...

pasbe
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.4.2010 21:36

ViestiKirjoittaja pasbe » 15.4.2010 19:21

seat ei súostu enää edest starttaamaan .

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 15.4.2010 22:14

Akun syönä loppuun ryökäle.

pasbe
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.4.2010 21:36

ViestiKirjoittaja pasbe » 15.4.2010 22:38

akkukaan ei ole tyhjäksi startattu

pasbe
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.4.2010 21:36

ViestiKirjoittaja pasbe » 16.4.2010 13:21

osaakos joku kertoa missä siaitsee ns päärele .?? ku sehän ei ole tuo 109

tonikuk
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.2.2009 19:26

Mittailua

ViestiKirjoittaja tonikuk » 16.4.2010 20:34

No niin testailtiin vähän taas tätä kaverin autoa mutta ei vaan järki sano kyllä mitään.

Jokainen sulake ja jokainen rele on kokeiltu yksi kerrallaan irti mutta autossa on ja pysyy virrat päällä. Eli mittaristossa palaa öljyn ja laturin valo. Kun auton heittää käymään niin varoitusvalot sammuvat ja auto toimii ok.

Kun mittaa stereoiden takaa liittimistä niin sekä herätteessä että jatkuvassa on virrat päällä kokoajan ja vastusta mitattaessa vaikuttaa olevan yhdistettynä toisiinsa (tämä mitattiin plussakenkä irti). Pitääkö myös maan ja plussan välinen vastus näyttää jotain lukemaa jos akun kenkä on irti?

Kokeiltiin nyt myös niin että otin johtosarjan irti virtalukon pohjasta joten virtalukon pohja ei voi vaikuttaa (ja tämähän vaihdettiin jo uuteen tämä pohja). Sama vika edelleen, virrat on päällä vaikka avaimet on kädessä.

Eli käyttövirta on ja pysyy. Tästä syystähän auto ei myöskään sammu avaimella kun yrittää.

Tuntuu että on asiaa pohtinut jo niin monelta kantilta että ei osaa ajatella enää järkevästi :)

makiaki
-
Viestit: 115
Liittynyt: 21.9.2005 10:18

ViestiKirjoittaja makiaki » 29.3.2013 17:39

Lainataanpa vanhaa ketjua... Omaan 1,9 tdi cordoon tuli sellainen vika, että kun virta-avaimesta kääntää sammuksiin, niin kaikki muut virrat sammuvat, mutta syöttöpumpun virta ei katkea. Auto siis jää käyntiin, mutta puhaltimet yms. sammuvat. Kun vaihteella sammuttaa ja sitten mittaa syöttöpumpun solenoidista, niin virtaa ei tule.Kun virrat laittaa päälle, niin laturin valo jää sammuksiin. Mikäli kohtalotovereita löytyy, niin kertokaa toki millä on korjaantunut.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 29.3.2013 18:49

Aikoinaan c kadetin rikkinäinen startti solenoidi hässäkkä aiheutti käyntiin jäämisongelman mentyään jotenkin oikkariin. Näissä nyt tuskin se vika siellä asti kuitenkaan on. Mutta käsittämättömistä paikoista se ongelma voi joskus löytyä.

makiaki
-
Viestit: 115
Liittynyt: 21.9.2005 10:18

ViestiKirjoittaja makiaki » 1.4.2013 12:04

Heh... No mulla on starttisolenoidi menossa ensi viikolla vaihtoon, kun jää päälle starttauksen yhteydessä. Tosin se vika on ollut jo muutaman viikon, mitä olen tuon kopperon omistanut ja käyntiinjäämisongelma tuli vasta viime torstaina. 109 -releen vaihdan ensimmäisenä, kun se on joka tapauksessa hyvä vaihtaa saman tien, ettei tule ylläreitä. Solenoidin jälkeen sit virtalukon pohja vaihtuu. Katotaan sitten meneekö vika näillä ohi.

makiaki
-
Viestit: 115
Liittynyt: 21.9.2005 10:18

ViestiKirjoittaja makiaki » 7.4.2013 15:52

Startin solenoidi tuli vaihdatettua, rele 109 uusittu, kuten myös virtalukonpohja. Siitä huolimatta auto ei sammu avaimesta ja oireet ei muuttunut mihinkään suuntaan :( Jos jollakin on ollut vastaavia probleemoja, niin mielelläni otan vinkkejä vastaan ;)

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 7.4.2013 15:57

Käykö kierrokset startissa 1500 tienoilla?

makiaki
-
Viestit: 115
Liittynyt: 21.9.2005 10:18

ViestiKirjoittaja makiaki » 8.4.2013 6:54

Käynnistyminen on ihan normaalia. Ainoa mistä startatessa vian huomaa on ettei laturinvalo syty.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 8.4.2013 11:56

Ootko mitannu jotenki sen pumpun virrat? TDI:ssä on ihan samanlainen sammutussolenoidi nestepäässä ku kaikissa muissaki jakopumppuvehkeissä. Jos se on sökö niin voi kai olla koko ajan aukiki. Mittaappa siihen tuleva virta. Vois selvittää jotain sillä. Pitää tulla virta ku on käynnissä.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.4.2013 12:11

Mut eikös tässä nyt jää mittariston valotkin palamaan ja muutenkin virrat päälle, vaikka avaimen poistaisi virtalukostakin?

Itsekin mietin tuota sammutussolenoidia, muttei sen nyt näihin virtojen päälle jäämisiin pitäisi vaikuttaa.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 8.4.2013 12:25

Mulla teki portteri kans ettei sammunut avaimesta. Mulla oli syynä eberin jälkiasennus sarjan ihmeellinen kytkentä, sieltä oli yksi diodi palanut niin pääsi +30 virta kulkemaan väärään suuntaan. Mutta nytkin tuntuu siltä että jostain menee jatkuvaa virtaa väärään paikkaan, kaikki maadoitukset kannattaa myös syynätä tarkkaan.

makiaki
-
Viestit: 115
Liittynyt: 21.9.2005 10:18

ViestiKirjoittaja makiaki » 9.4.2013 15:24

Joo eli virrat sammuu avaimesta siten, että puhallin, mittariston valot yms. sammuu samalla. Pa-pumpun Solenoidin virrat menee siten, että kun virta-avaimen kääntää tavoitteenani sammuttaa auto, niin solenoidiin menee edelleen virta, mutta pakkosammutuksen jälkeen virta loppuu. Sain vinkkiä, että imupuolta kannattaa myös tarkastella vuotojen varalta. Voisi letkut käydä läpi joka tapauksessa :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa