seat cordoba 1,9 tdi ei sammu avaimesta lainkaan
Valvoja: ffp jäsenet
seat cordoba 1,9 tdi ei sammu avaimesta lainkaan
joo elikkäs. Tänään aamulla ilmeni cordobaan vika . auto ei sammunut lainkaa avaimesta vaan piti sammuttaa ns vaihteen avulla mutta kun otti aivaimen pois virtalukosta niin silti jäi virrat autoon päälle.. missä vika?? virrat hävii kun ottaa akunkengän irti . ja heti kun laittaa kengän takasin niin virrat tulevat takaisin vaikka ei olisi avain virtalukossa paikalla. osaako joku auttaa että missä vika .? ja hehku valokaan ei enää syty tämän vian johdosta. vaihdoimme virtalukon pohjan jo mutta ei auttanut ..
joo toi on mukava sähkö vika :) mulla ollu koko talven ajan sillöin tällöin ilmenny ja kadonnu itekseen.. itellä vento td vm:94 sen verran mulla oireilee erillailla että joskus saa auton sammuu vilkusta kun hitaasti liikuttaa vilkun viikseä ylöspäin kun avain on poissa virtalukosta.. ja itekki uusin syksyllä virtalukon kun luulin että siinä vika..
aina kun on kostea keli ollu niin sillon alkaa oireilee ja sitten ku ajaa auton lämpimäksi ja pistäny lämmöt täysille jalkoille puhaltaa niin jonku n.100 kilsan mailla loppuu oireilu..
katoppa palaakos sulla hansikas lokeron valo samaan aikaan kun virrat jää päälle :)
aina kun on kostea keli ollu niin sillon alkaa oireilee ja sitten ku ajaa auton lämpimäksi ja pistäny lämmöt täysille jalkoille puhaltaa niin jonku n.100 kilsan mailla loppuu oireilu..
katoppa palaakos sulla hansikas lokeron valo samaan aikaan kun virrat jää päälle :)
Syynätkääpä virtalukon pohjalta se johtonivaska sulakerasialle. 109 releen irroitus sammuttaa tdi:n, koska se on ecun rele. En muista tarkkaan minkäväriset johdot tuonne pohjaan tuli, mutta jos sielä ottaa kaksi johtoa yhteen, on nuo virrat kokoajan päällä. Tähän perustuu mm myös sen turbotimerin toiminta. Sillä kyselin timerin asennuksesta, josko olisi joku huolimattomasti johdot kytkenyt...
Mittailua
No niin testailtiin vähän taas tätä kaverin autoa mutta ei vaan järki sano kyllä mitään.
Jokainen sulake ja jokainen rele on kokeiltu yksi kerrallaan irti mutta autossa on ja pysyy virrat päällä. Eli mittaristossa palaa öljyn ja laturin valo. Kun auton heittää käymään niin varoitusvalot sammuvat ja auto toimii ok.
Kun mittaa stereoiden takaa liittimistä niin sekä herätteessä että jatkuvassa on virrat päällä kokoajan ja vastusta mitattaessa vaikuttaa olevan yhdistettynä toisiinsa (tämä mitattiin plussakenkä irti). Pitääkö myös maan ja plussan välinen vastus näyttää jotain lukemaa jos akun kenkä on irti?
Kokeiltiin nyt myös niin että otin johtosarjan irti virtalukon pohjasta joten virtalukon pohja ei voi vaikuttaa (ja tämähän vaihdettiin jo uuteen tämä pohja). Sama vika edelleen, virrat on päällä vaikka avaimet on kädessä.
Eli käyttövirta on ja pysyy. Tästä syystähän auto ei myöskään sammu avaimella kun yrittää.
Tuntuu että on asiaa pohtinut jo niin monelta kantilta että ei osaa ajatella enää järkevästi :)
Jokainen sulake ja jokainen rele on kokeiltu yksi kerrallaan irti mutta autossa on ja pysyy virrat päällä. Eli mittaristossa palaa öljyn ja laturin valo. Kun auton heittää käymään niin varoitusvalot sammuvat ja auto toimii ok.
Kun mittaa stereoiden takaa liittimistä niin sekä herätteessä että jatkuvassa on virrat päällä kokoajan ja vastusta mitattaessa vaikuttaa olevan yhdistettynä toisiinsa (tämä mitattiin plussakenkä irti). Pitääkö myös maan ja plussan välinen vastus näyttää jotain lukemaa jos akun kenkä on irti?
Kokeiltiin nyt myös niin että otin johtosarjan irti virtalukon pohjasta joten virtalukon pohja ei voi vaikuttaa (ja tämähän vaihdettiin jo uuteen tämä pohja). Sama vika edelleen, virrat on päällä vaikka avaimet on kädessä.
Eli käyttövirta on ja pysyy. Tästä syystähän auto ei myöskään sammu avaimella kun yrittää.
Tuntuu että on asiaa pohtinut jo niin monelta kantilta että ei osaa ajatella enää järkevästi :)
Lainataanpa vanhaa ketjua... Omaan 1,9 tdi cordoon tuli sellainen vika, että kun virta-avaimesta kääntää sammuksiin, niin kaikki muut virrat sammuvat, mutta syöttöpumpun virta ei katkea. Auto siis jää käyntiin, mutta puhaltimet yms. sammuvat. Kun vaihteella sammuttaa ja sitten mittaa syöttöpumpun solenoidista, niin virtaa ei tule.Kun virrat laittaa päälle, niin laturin valo jää sammuksiin. Mikäli kohtalotovereita löytyy, niin kertokaa toki millä on korjaantunut.
Heh... No mulla on starttisolenoidi menossa ensi viikolla vaihtoon, kun jää päälle starttauksen yhteydessä. Tosin se vika on ollut jo muutaman viikon, mitä olen tuon kopperon omistanut ja käyntiinjäämisongelma tuli vasta viime torstaina. 109 -releen vaihdan ensimmäisenä, kun se on joka tapauksessa hyvä vaihtaa saman tien, ettei tule ylläreitä. Solenoidin jälkeen sit virtalukon pohja vaihtuu. Katotaan sitten meneekö vika näillä ohi.
Mulla teki portteri kans ettei sammunut avaimesta. Mulla oli syynä eberin jälkiasennus sarjan ihmeellinen kytkentä, sieltä oli yksi diodi palanut niin pääsi +30 virta kulkemaan väärään suuntaan. Mutta nytkin tuntuu siltä että jostain menee jatkuvaa virtaa väärään paikkaan, kaikki maadoitukset kannattaa myös syynätä tarkkaan.
Joo eli virrat sammuu avaimesta siten, että puhallin, mittariston valot yms. sammuu samalla. Pa-pumpun Solenoidin virrat menee siten, että kun virta-avaimen kääntää tavoitteenani sammuttaa auto, niin solenoidiin menee edelleen virta, mutta pakkosammutuksen jälkeen virta loppuu. Sain vinkkiä, että imupuolta kannattaa myös tarkastella vuotojen varalta. Voisi letkut käydä läpi joka tapauksessa :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa