Pumpun remmi silee?
Valvoja: ffp jäsenet
Pumpun remmi silee?
Vika valo on syttynyt muutaman kerran, tässä viimesen puolen vuoden aikana, ja aina tullut sama vikakoodi:
Address 01: Engine Labels: 074-906-018-ACV.lbl
Part No: 074 906 018 C
Component: 2,5l R5 EDC G000AG 2520
Coding: 00001
Shop #: WSC 11400
VCID: 1629DFED729CBD9
1 Fault Found:
17656 - Start of Injection Timing Regulation
P1248 - 35-10 - Control Deviation - Intermittent
Readiness: N/A
Tänään sitten ajelin kotiin, ja kun piti hetken kuluttua lähteä kauppaan, niin eipäs enää käynnistynytkään! Ryskyttää ja ehkä hieman lupaa, mutta ei lähde käyntiin.
Missä vika? pumpun remmi sileenä? Remmeillä ajettu muutamaa tuhatta vajaa 90tkm.
Address 01: Engine Labels: 074-906-018-ACV.lbl
Part No: 074 906 018 C
Component: 2,5l R5 EDC G000AG 2520
Coding: 00001
Shop #: WSC 11400
VCID: 1629DFED729CBD9
1 Fault Found:
17656 - Start of Injection Timing Regulation
P1248 - 35-10 - Control Deviation - Intermittent
Readiness: N/A
Tänään sitten ajelin kotiin, ja kun piti hetken kuluttua lähteä kauppaan, niin eipäs enää käynnistynytkään! Ryskyttää ja ehkä hieman lupaa, mutta ei lähde käyntiin.
Missä vika? pumpun remmi sileenä? Remmeillä ajettu muutamaa tuhatta vajaa 90tkm.
http://translate.google.fi/translate?hl ... 42597.html
Pitkälle pääsit, suositus 60tkm vaihto pumpun remmille ;)
Pitkälle pääsit, suositus 60tkm vaihto pumpun remmille ;)
Noniin, ei ollu pumpun remmissä muuta kun ehkä pientä kulumaa, kaikki hampaat tallella, vaikka puristin hihnan littuun ja pyörittelin kaikki hampaat läpi.
No vaihdoin silti kiristimet ja uuden hihnan, ja käänsin vetolevyn merkkeihin ja nokan oikeeseen asentoon, niin, että se ura on sen venttiilikopan tiivistepinnan tasalla. Sitten käänsin pumpun hihnapyörässä olevan pisteen suunnilleen merkin kohdalle, tossa auton alla ei nyt kovin tarkkaan sitä saanu katottua... Mutta ei se nyt varmaan hammasta enempää pielessä voi olla... yhtä kaikki, nyt kone ei edes lupaa.
Raotin ykkösen suutinta, ja ainakin siitä tuli naftaa ulos...
Mitäs seuraavaks?
No vaihdoin silti kiristimet ja uuden hihnan, ja käänsin vetolevyn merkkeihin ja nokan oikeeseen asentoon, niin, että se ura on sen venttiilikopan tiivistepinnan tasalla. Sitten käänsin pumpun hihnapyörässä olevan pisteen suunnilleen merkin kohdalle, tossa auton alla ei nyt kovin tarkkaan sitä saanu katottua... Mutta ei se nyt varmaan hammasta enempää pielessä voi olla... yhtä kaikki, nyt kone ei edes lupaa.
Raotin ykkösen suutinta, ja ainakin siitä tuli naftaa ulos...
Mitäs seuraavaks?
No jotain tommosta mietin kanssa... tosin sillon ei oo tolkkua siitä että kuinka paljon menee mihinkin suuntaan!?
Kuinka tarkka toi TDi on ajotuksesta? Jos puhutaan vaikka hampaiden määrästä, eli yksi hammas pumpun hihnapyörällä mitälie 5mm?
Se kone on helppo pistää merkkeihin, nokan hihnapyörän ja sen vetolevyn merkin kanssa, mutta sitä pumpun ajotusmerkkiä ei oikeen alhaaltapäin pääse kunnolle tossa pihalla näkemään...
Mikä on kunkkupultti?
Kuinka tarkka toi TDi on ajotuksesta? Jos puhutaan vaikka hampaiden määrästä, eli yksi hammas pumpun hihnapyörällä mitälie 5mm?
Se kone on helppo pistää merkkeihin, nokan hihnapyörän ja sen vetolevyn merkin kanssa, mutta sitä pumpun ajotusmerkkiä ei oikeen alhaaltapäin pääse kunnolle tossa pihalla näkemään...
Mikä on kunkkupultti?
Toi kun on automaatti, niin siitä vaihteesta ei ole paljoo hyötyä ;-) Kyllä mä uskon, että se pultti on kirellä...
Zekattiin tänään kaverin kanssa että se pumppu on merkeissä, ei sitä kannattanu alkaa yhtään säätelemään... Sain peilillä katottua oikeessa linjassa ja se oli ihan justiinsa merkeissä.
Sitte kokeiltiin käynnistyssumulla, ruikkasin sellasen puolen sekunnin sumun, ja sillä se hörähti käymään, kävi karkeesti mutta kävi kuitenkin ja äänestä päätellen kävi kaikilla! Sen täyty käydä myös dieselillä, koska se kävi n. 30sec... Otti vähän laiskasti kierroksia tosin... sitte se sammu ku seinään, eikä lähteny ilman sumua. Sumulla pysyy karkeesti käynnissä, kun sitä sopivasti annostelee.
Vaihdoin varmuuden vuoksi kaikki suuttimien paluuletkut, kun yks oli vähän kostea... Kokeiltiin myös raottaa suuttimien putkia, ja neljästä suuttimesta tuli sellasia strittauksia... viidettä en saanu auki, mutta oletan että siitä tulee samalla lailla, eli kamaakin pitäs tulla.
MA koitan vaihtaa diesel suotimen ja ne loputkin kumiletkut, mitä siinä suodattimen ja pumpun välissä on. Sitte vois kokeilla syöttää sitä pumppua ihan asemalta haetulla uudella dieselillä jostain pullosta, eli poissuljetaan epäkurantti polttoaine...
Zekattiin tänään kaverin kanssa että se pumppu on merkeissä, ei sitä kannattanu alkaa yhtään säätelemään... Sain peilillä katottua oikeessa linjassa ja se oli ihan justiinsa merkeissä.
Sitte kokeiltiin käynnistyssumulla, ruikkasin sellasen puolen sekunnin sumun, ja sillä se hörähti käymään, kävi karkeesti mutta kävi kuitenkin ja äänestä päätellen kävi kaikilla! Sen täyty käydä myös dieselillä, koska se kävi n. 30sec... Otti vähän laiskasti kierroksia tosin... sitte se sammu ku seinään, eikä lähteny ilman sumua. Sumulla pysyy karkeesti käynnissä, kun sitä sopivasti annostelee.
Vaihdoin varmuuden vuoksi kaikki suuttimien paluuletkut, kun yks oli vähän kostea... Kokeiltiin myös raottaa suuttimien putkia, ja neljästä suuttimesta tuli sellasia strittauksia... viidettä en saanu auki, mutta oletan että siitä tulee samalla lailla, eli kamaakin pitäs tulla.
MA koitan vaihtaa diesel suotimen ja ne loputkin kumiletkut, mitä siinä suodattimen ja pumpun välissä on. Sitte vois kokeilla syöttää sitä pumppua ihan asemalta haetulla uudella dieselillä jostain pullosta, eli poissuljetaan epäkurantti polttoaine...
Tuo vikakoodi on siitä ajoituksesta ja nyt jos kone kävi karkeesti säädön jälkeen taitaa pumppu olla hampaan pari liian aikaisella.
Jos et sitä pumppua säädä et saa autoa käyntiinkään...
Ja tuosta kunkkupultista sitte sen verran että siihen ei pelkkä uskomus riitä et se on kireellä.
Jos se ei ole ohje tiukkuudessa niin jakoremmen hammaspyörästä hakkaantuu pikkuhiljaa kiila paskaksi ja moottori tuhoutuu.
Jos et sitä pumppua säädä et saa autoa käyntiinkään...
Ja tuosta kunkkupultista sitte sen verran että siihen ei pelkkä uskomus riitä et se on kireellä.
Jos se ei ole ohje tiukkuudessa niin jakoremmen hammaspyörästä hakkaantuu pikkuhiljaa kiila paskaksi ja moottori tuhoutuu.
No miten se pumppu voi aikasella olla, kun se on ihan merkeissä? Siis nokka, vetolevyn merkki sekä pumpun merkki, kaikki kolme yhtäaikaa...
Tohon kunkkupulttiin, tai jakopään sekoamiseen ei kait tässä vaiheessa mikään viittaa, kun kerran vetolevyn ajoitusmerkki, ja nokka osuvat oikeisiin kohtiin yhtä aikaa!?
Tohon kunkkupulttiin, tai jakopään sekoamiseen ei kait tässä vaiheessa mikään viittaa, kun kerran vetolevyn ajoitusmerkki, ja nokka osuvat oikeisiin kohtiin yhtä aikaa!?
"No miten se pumppu voi aikasella olla, kun se on ihan merkeissä? Siis nokka, vetolevyn merkki sekä pumpun merkki, kaikki kolme yhtäaikaa.."
Jos kaikki oli kunnossa ennen sekoamista ja jälkeen niin ei jää paljon muuta kuin pumppu vika tai suutin antaa väärää/pyörimisnopeus tietoa eculle, paljonko ajettu kone kyseessä ?
Jos kaikki oli kunnossa ennen sekoamista ja jälkeen niin ei jää paljon muuta kuin pumppu vika tai suutin antaa väärää/pyörimisnopeus tietoa eculle, paljonko ajettu kone kyseessä ?
Kyllä kai kampuraltaki anturi löytyy. Tosin ei kyllä vaikuta tuohon käynnin karkeuteen. Ennakkoa liikaa. Se yksikin hammas vaikuttaa paljon. Ota sitä ennakkoa vähemmäksi. Vag-comilla sitte hienosäätö, kun on edes kartalla ensin. Karkea käynti, tai tässä tapauksessa kun ei meinaa käydä johtuu herkästi siitä, että syöttää löpön pyttyyn ennen kun mäntä on yläkuolokohdassa. Alakerta ihmettelee varmaan ku hakkaa jonku verran vastaan.
Ennen näkemätöntä ei olis, että on luiskahtanu pumpun akselilla ratas, siinä ku ei kiilaa ole. Oli merkeissä eli ei niin ennakkoa on liikaa.
Ennen näkemätöntä ei olis, että on luiskahtanu pumpun akselilla ratas, siinä ku ei kiilaa ole. Oli merkeissä eli ei niin ennakkoa on liikaa.
Pumpunhihnan alasäätöpyörästä voit säätää ennakkoa, se ylimmäinen on kiristyspyörä.
Ei saa polttoainetta tai jako sekaisin, jos lähelläkin oikeaa niin käy.
Otsikko oli väärä, ei ollutkaan remmeissä vikaa ?
Ei saa polttoainetta tai jako sekaisin, jos lähelläkin oikeaa niin käy.
Otsikko oli väärä, ei ollutkaan remmeissä vikaa ?
Viimeksi muokannut sa, 9.4.2013 0:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt en oikeen ymmärrä, mitä tarkotit, mutta mulla oli siis nokapyörä löysällä, ja käänsin käsin merkeistä pumppua taaksepäin tai jos pumpun jousikorma esti sen, konetta eteenpäin, eli pumpun olisi pitänyt mennä myöhäisemmälle... Ja mielestäni tuolla metodilla saan portaattoman säädön, koska nokkapyörässä ei ole booreja eikä uria...
Pumppu pitää laittaa mittakellolla oikeaan kohtaan sen jälkeen hienosäätäää niillä kiristin ja ohjain rullilla.
Eli pumppuun käännetään 0,55mm ennakkoa ja lukitaan siihen arvoon, pumpun kyljessä pultti jossa metallilevy alla. Pultti irti ja levy pois välistä, niin pumpun saa lukittua sillä pultilla.
Kun alakerta on merkissä laitetaan hihna oikealle kireydelle ja kiristetään nokkapyörä, sen jälkeen pumpun lukitus auki ja levy takaisin pultin alle, jonka jälkeen hienosääto testerillä.
Eli pumppuun käännetään 0,55mm ennakkoa ja lukitaan siihen arvoon, pumpun kyljessä pultti jossa metallilevy alla. Pultti irti ja levy pois välistä, niin pumpun saa lukittua sillä pultilla.
Kun alakerta on merkissä laitetaan hihna oikealle kireydelle ja kiristetään nokkapyörä, sen jälkeen pumpun lukitus auki ja levy takaisin pultin alle, jonka jälkeen hienosääto testerillä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa