Arvon tietäjät, uskollisesti palvellut kiisseli-leoni ei lähde käyntiin.
Aamulla ajoin 50 km lenkin, toimi normaalisti. (keli -5 astetta). Ennen ajoonlähtöä auto oli piuhan päässä noin kolme tuntia.
Auto oli parkissa noin tunnin, lähti normaalisti käyntiin. Noin 20 sekunnin päästä auto sammui liikkeelle lähdettäessä, vääntö oli hukassa. Starttia sai sahata muutaman sekunnin, mutta lähti käyntiin. Ajoa noin 20m jonka jälkeen taas auto sammui. Starttia sahaamalla vaivalloisesti käyntiin ja muutama metri ajoa ja taas auto sammui. Nyt ei sitten starttaa enää ollenkaan.
Jos hiemankin pidempään sahaa startilla, niin hehkuvalo alkaa vilkkumaan.
Vikakoodien luvussa (surkea Bluetooth-palikka) ei vikakoodeja löytynyt.
Huomenna pitäisi saada lainaan kunnollinen lukija.
Ensimmäisenä hiipi mieleen jäätynyt pa-suodatin, kun nyt oli kovien pakkasten jälkeen muutaman päivän plussan puolella. Aloin tutkimaan huoltokirjaa, ja yllätys oli melkoinen kun siellä ei ole merkintää pa-suodattimen vaihdosta. Huollettu vain merkkiliikkeessä, viimeiset kaksi huoltoa auto on ollut minun omistuksessani. Huolto-ohjelman mukaan, tuo pitäisi kuitenkin 30 tkm välein vaihtaa.
Tuleeko arvon raadille muita vaihtoehtoja mieleen, kuin tuo pa-suodatin.
Huomenna pitäisi saada auto mahdollisesti lämpimään talliin, sillä ainakin selviäisi josko kyseessä on jäätysmisongelma.
Leon 2.0 TDI FR (2008 / 140 tkm) ei käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
Sopis kyllä aika täydellisesti ahtoputken jäätymisoireisiin...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=322.0
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=322.0
Noniin, vikakoodia pukkasi:
- 08518 (-105) heti startatessa päälle.
Netin kätköjen mukaan (08518 : fuel injector group asupply voltage)
Taitaa taas tämä poika olla lompakko levällään marmoritiskillä.
Jotain positiivistä, ahtoputket oli lähes puhtaat. Ihan tippa öljyä valui sulattelun jälkeen ulos. PA-suodatin oli ihan pikimusta ja siitä irtosi melkoisesti mustaa kuravelliä kun sen nosti astiaan lepäämään. Liekö jotain yhteyttä...
- 08518 (-105) heti startatessa päälle.
Netin kätköjen mukaan (08518 : fuel injector group asupply voltage)
Taitaa taas tämä poika olla lompakko levällään marmoritiskillä.
Jotain positiivistä, ahtoputket oli lähes puhtaat. Ihan tippa öljyä valui sulattelun jälkeen ulos. PA-suodatin oli ihan pikimusta ja siitä irtosi melkoisesti mustaa kuravelliä kun sen nosti astiaan lepäämään. Liekö jotain yhteyttä...
PA-suodatin oli ihan pikimusta ja siitä irtosi melkoisesti mustaa kuravelliä kun sen nosti astiaan lepäämään. Liekö jotain yhteyttä...
Purin aikoinaan polttoainetankissa olevan siirtopumpumpun.
Sen läpi virtaavaan polttoaineeseen siirtyy hiilien ja kollektorin kulumisesta aiheutuva pöly.
Kollektori ei ole kuparia, niinkuin "esim. lämppärinmoottorissa" vaan jotain samanlaista kuin hiilet.
Ainakin tuossa pumpussa kollektori oli kulunut yhtä finaaliin, kuin hiilet.
Eiköhän se musta ole hiilipölyä..
Mikäli Siemensin suuttimet, niin maahantuojan vastuuhan se taitaa olla..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa