Eli kyseinen auto vm -99 ja ilmeni yhtäkkiä semmoinen vika että alkoi öljynmerkkivalo palamaan, auto seis ja katsomaan->öljy oli alamerkissä joten öljyn lisäys ja baanalle, valo sammui mutta seuraavana päivänä sama homma jatkui->auto kotipihalle ja parkkiin->öljyä riittävästi joten epäilin antura vikaa. Tänään sitten vaihdoin tuon suodattimen jalassa olevan anturin mutta vika ei korjaantunut vaan vika ilmenee sillain että tyhjäkäynnillä valo ei pala mutta n. 100m ajon jälkeen palaa mutta taas joskus kun kääntyy niin se sammuu. Öljynpaineita ei mitattu ja tämä onkin seuraava etappi sitten että kun tietää niiden olevan kunnossa niin voi sitten ilman huolta käyttää ja etsiä vikaa, onko kellään ollut tämmöisiä vikoja niin tietäis mistä lähteä vikaa korjaan?
Aikaisempia topickeja lukenu niin siellä oli yleensä anturin vaihto auttanu mutta tässä ei näköjään toiminu se..
Oliko autossa jossain öljypohjassa joku öljynmäärä/lämpötila/taso tms. anturi?
Iteltä löytyis tuo vcds-lite + piuha mutta en oikein sitä osaa vielä käyttää niin näkiskö sillä että mikä anturi vikaa ilmoittaa? ja jos näkee niin viittiskö joku jelpata?
Toledo 1M 1.9TDI ja öljynpainevika.
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt sain vasta mitattua paineet ku meinas vähän kestää tuon mittarin tuleminen ebaystä, mutta paineet näytti 4,5-5bar kylmänä ja kun sitte 1km ajoa ja 15min tyhjäkäyntiä ja 1km ajoa niin paineet näytti tyhjäkäynnillä 1,5bar, kone ei kerennyt kuitenkaan lämmetä vaan lämpömittari rehotti 60, eli pohjassa. Oisin ajanu kuumaksi mutta hiukan meinas tiristä öljyä tuosta mittarin liitoksesta niin pitää jotaki tiiviste teippiä laittaa ens kerralla.
Paljo tässä pitäs olla öljynpaine lämpinä kun on 2000rpm on koneessa?
Paljo tässä pitäs olla öljynpaine lämpinä kun on 2000rpm on koneessa?
No nyt ois vika selvinny ku kerkes alkaa oikein perehtyyn, eli niinkin iso vika oli että johto kuoren alta rispaantunu ja lopulta sitte katkes että semmosta tällä kertaa, varalta mittasin ne öljynpaineetkin niin lämpimällä koneella näytti 4 bar kun oli 2000 kierrosta ja tyhjäkäynnillä, 1,5bar joten eiköhän se pumppu oo kunnossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa