Eli auto 2.5tdi portteri,tuli outo ja uus vika väristää 2000-3000rpm välillä joka vaihteella
kokeilin vag-comilla groub 013&014
Tyhjäkäynnilla
1.1
-0.4
0
-0.3
0.15
Ajos
1.0
-1.4
0
-0.48
-0.3
Voiko noista päätellä mitään ja onko toi 014 viitosen sylinteri ku ei lue ku IMG guantity tai jotain
vw 2.5tdi 2009 pumppusuutin rikki ?
Valvoja: ffp jäsenet
portteri
330000 nyt ajettu,vanhas meni nokka 230
helpolla pääsis jos vaan nokka olis kulunu
RM koneistamolla oli tarvike nokka ja nostimet vähä yli 500€
No jos ajojen päälle jaksais sunnuntaina purkaa keulan ja kattoa se nokka
Nii ja siihen tärinään vielä sen verran että ku tärinä lakkaa 3000 jälkeen nii vetää huonosti ja pukkaa reilusti mustaa
Kun tämä vika tuli viikko sitten oli ensin rajumpaa ja välillä oireet poistui nyt vika kokoajan vähän lievempänä
Hiukkaspönttö on pois ja LTR ohjelma
helpolla pääsis jos vaan nokka olis kulunu
RM koneistamolla oli tarvike nokka ja nostimet vähä yli 500€
No jos ajojen päälle jaksais sunnuntaina purkaa keulan ja kattoa se nokka
Nii ja siihen tärinään vielä sen verran että ku tärinä lakkaa 3000 jälkeen nii vetää huonosti ja pukkaa reilusti mustaa
Kun tämä vika tuli viikko sitten oli ensin rajumpaa ja välillä oireet poistui nyt vika kokoajan vähän lievempänä
Hiukkaspönttö on pois ja LTR ohjelma
nokka
Alle 3000 on mitattu.ku mun mielestä ei näyttäny luvut paljon muuttuvan 2000 jälkeen
Ja tämä vika tuli yhtä äkkiä että luulis jos olis vpyörä nii olis ilmoittanu ennemmin jotain
Ja ei se mustaa pukkais sen takia
Et kyllä epäilen noita suuttimia tai nokkaa
Ja se on ihme juttu et jossain nokka kestää ja jossain ei
oon kyllä kuunnellu et tyhjäkäynnillä kuuluu Sellanen lievä mokotus mikä kuului silloin ku vanhasta meni nokka mutta ääni on vielä tosi lievä ja joka ei osa kuunnella ei kuule mitään erikoista
Monella epäilty johtosarjaa mutta vois kuvitella että se joko pelaa tai ei ollenkaan jos johto poikki
Ja tämä vika tuli yhtä äkkiä että luulis jos olis vpyörä nii olis ilmoittanu ennemmin jotain
Ja ei se mustaa pukkais sen takia
Et kyllä epäilen noita suuttimia tai nokkaa
Ja se on ihme juttu et jossain nokka kestää ja jossain ei
oon kyllä kuunnellu et tyhjäkäynnillä kuuluu Sellanen lievä mokotus mikä kuului silloin ku vanhasta meni nokka mutta ääni on vielä tosi lievä ja joka ei osa kuunnella ei kuule mitään erikoista
Monella epäilty johtosarjaa mutta vois kuvitella että se joko pelaa tai ei ollenkaan jos johto poikki
Yleensä nokat noissa on mennyt 400-500tkm kohdilla, tunnusmerkki juurikin tuo tyhjäkäynti ääni.
Johtosarjavika voi hyvin olla myös tuollainen epämääräinen, ei välttämättä mitään näkyvää vikaa johdoissa mutta jotain vikakoodia yleensä löytyy (sytytys katkoja tms.) Johtosarja oli muistaakseni kohtuu hintanenkin ainakin suuttimen hintoihin verrattuna.
Johtosarjavika voi hyvin olla myös tuollainen epämääräinen, ei välttämättä mitään näkyvää vikaa johdoissa mutta jotain vikakoodia yleensä löytyy (sytytys katkoja tms.) Johtosarja oli muistaakseni kohtuu hintanenkin ainakin suuttimen hintoihin verrattuna.
Nokka menee yleensä välillä 200-300tkm riippuen tyhjäkäynnin määrästä (ehkä). Eka mulla 220 ja toinen 290tkm. Äänen kuulee parhaiten kylmästä koneesta kun avaa ilmansuodattimen kotelon. Tupsuttelee sinne sillain kompressorimaisesti. Nokka kyllä varoittaa itsestään pitkän aikaa ensin ääntäen aluksi pelkästään käynnistyksessä ja loppuvaiheessa jatkuvasti. Automaattia ei ainakaan ole tärisyttänyt lainkaan.
500 osista todella halpa hinta. Orkkikset vajaa pari tonnia.
500 osista todella halpa hinta. Orkkikset vajaa pari tonnia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa