ahf maf poistettu käytöstä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ahf maf poistettu käytöstä

ViestiKirjoittaja xniko » 3.11.2012 15:01

Tuli tuossa aikansa kuluksi kateltua ocusta vikakoodit ja löytyihän sieltä. Ei tosiaan kulkupuolen suhteen ole mitään

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-10 - - - Intermittent

Aikasempi omistaja sanoi, että tuosta on maf poistettu ohjelmallisesti käytöstä. Eli onkohan tuohon joku virisofta laitettu vai? Menohalujakin on aivan erilailla kuin aikasemmalla 85kw pumppari passatilla.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 24.11.2012 9:48

Ei kukaan osaa tähän ottaa kantaa miten ja miksi tuo maffi on poistettu käytöstä? Sitten vielä, että saako vcds-litellä ahtoja katottua? Siitähän sen varmaan näkisi onko tuolle tehty jotain..

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 24.11.2012 15:52

Eikö ne kovimmat virittäjät nakkaa sen maffin sieltä aina mäelle. Ehkä sulla on entinen loppuun rääkätty st alla? =) Se on siis ainoastaan MAPilla eli ahtopaineella ohjattu nyt. Vaatii kyllä ohjelman muutoksen tuo muutos. Toimii varmasti ihan hyvin tuollaisena vaikkei isompia virityksiä muuten olisikaan. vCDS litestä ei kokemuksia.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 24.11.2012 16:24

Saa litellä katsottua ahdot ja kaiken muunkin tarpeellisen... engine -> means blocks -> ja sieltä etsii sopivan ryhmän missä ahdot näkyy, en nyt muista mikä se oli mutta 1 ja 10 välistä taitaa jo löytää.... aika selkokielellä (englanti) ne mittaukset on siellä ilmaistu ;)

MAP actual = ahtopaine (mbar)
MAP specified = pyydetty paine

huomioi että arvo näytetään absoluuttisena paineena, eli 0,9 bar ahtopaine on noin 1900 mbar

Sori jos kirjoitin väärin tuota enklantia, ei ole ihan vahvin osaamisalueeni, enkä jaksanut alkaa tarkistelemaan tarkkaa kirjoitusasua.... kyllä se itse asia tuolla pitäs selvitä :)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 24.11.2012 18:42

Ehkä sulla on entinen loppuun rääkätty st alla?


Kyllä se kantsii poistaa käytöstä ihan vakioistakin koska eroja ajossa tai päästöissä ei käytännössä huomaa, huomattavasti parempi vaihtoehto kuin uusia MAF. Taidampa lisäksi tietää tämän topikin ajoneuvon, hyvä peli.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 24.11.2012 20:34

Juu hyvin tuo kyllä on toiminu, ottaen huomioon et mittarissa jo kuitenkin 410tkm, niin en uskoisi et ihan piloille poljettu on.. Ainut "vika" on et coolerin rivoituksessa jossain pieni reikä kun sieltä nokottelee öljyä aina sillointällöin. Mutta muuten puhtain kone ulkoisesti mitä noita vaggeja nyt on ollut.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 24.11.2012 22:48

Tuo vika koodi voi tulla Maffin antamasta liian suuresta ilmamassa arvosta. Vaikkei käytössä maf ohjaus olekaan. Näin ainakin mulla. Silloin kun ohjattiin maffilla niin tuon vika koodin ilmaantuminen aiheutti tehon leikkautumisen, joka tosin palautui kaasu poljinta hieman keventämällä.

Tosin ainakin nyt Itellä tuo vika koodi ei aiheuta vetoon mitään muutosta, map ohjaus käytössä.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 24.11.2012 22:59

Onko MAFfin johto paikallaan? Irroitettu johto antaa myös koodin. Kaikki nuo vikakoodit saisi kyllä mykäksi ohjelmallisesti tuolta turhalta anturilta. Itsellänikin liittimessä ei ole mitään paikallaan, ja joku koodi sielä on aina. En ole jaksanut perehtyä sen mykistämiseen kun ei ole ajossa häirinnyt vilkkuvien valojen yms. muodossa.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 25.11.2012 1:08

Anturi ja johdot on paikallaan. Skodalla on varttimailia kokeiltu mitata(gps, yhteys 28 satelliittiin) ja ajaksi saatiin 17.1s, loppunopeus +140km/h. Todella pirteä tuo on, menohaluja riittää yli 4000, toisin kuin aikaisemmissa.

Mutta tuohon varttiaikaan itse suhtaudun vähän epäilevästi, vaikka itse ajoin. On aika kova aika.. Pitää nyt kattoa tuolla vsdc:llä ahtopaineet. Turboakaan ei ole kyllä katottu sen kummemmin, joten eipä tiedä onko siellä alkuperäinen vai ei.. Ollut siis täysin "työmatkavälineenä," ihmetellyt vaan miksi se hyökkii noin hyvin..

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 25.11.2012 16:43

Ihan realistiselta kuulostaa tuo varttimaili, ja myös ihan normaalilta toiminnalta hyvälle ohjelmalle. Jos puhutaan samasta autosta jonka kuvittelen sen olevan, siinä on ihan vakiot palikat ja ohjelmakin oli muistaakseni vielä kohtalaisen mieto.

Tuo vikakoodihan voi olla vanha, tai sitten se tulee sieltä ihan aiheesta. Täysin merkityksetön koodi jokatapauksessa, kaasua vaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa