Jes
2003/74kW (avb) Passatiin vaihdettiin taannoin turbo, entisen siivet takerteli ja se ahtoi koko ajan reippaasti liikaa. Uusi ahdin on kunnostettu vaihtoahdin (Professional Motor). Jossain vaiheessa vanhalla turbolla moottori alkoi pöläyttelemään sinistä/harmaata savua startissa selvästi tavanomaista enemmän ja samalla haisee diesel. Kylmäkäynnistyksessä pöläyttää eniten, mutta myös lämpimällä koneella selvästi. Tuntuu että pöläyttely lisääntyi aavistuksen ahtimen vaihdon yhteydessä. Voiko elektroniikka olla jollain tapaa sellaisissa säädöissä, että pöläyttely johtuu siitä? Vanhalla ahtimellahan elektroniikka lienee muuttanut moottorin ohjaus-arvoja "parhaansa mukaan", jotta moottori toimisi edes jota kuinkin oikein. Kommentteja ja ajatuksia otetaan mielellään vastaan. Ahtimen vaihdon yhteydessä autoa ei käytetty tietokoneessa, mutta vanhan turbon aikaan käytetiin ja jostain syystä vag-com näytti yhdelle sylinterille korjauskertoimia. Moottorin käyntiääni muuttui turbon vaihdon yhteydessä jonkin verran, etenkin kiihdytyksissä on selvästi äänekkäämpi kuin ennen. Ilmamäärämittari on uusi ja jakopää vaihdettu 75tkm sitten, hihna lienee jo venynyt aavistuksen.
Jussi
TDI savuuttaa startatessa
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa