Caddy Maxi 1.9TDI jakopään hihnan ja rullien tarkistus
Valvoja: ffp jäsenet
Caddy Maxi 1.9TDI jakopään hihnan ja rullien tarkistus
Millainen homma ton hihnan ja rullien tarkistus olisi? Huolto väitti että rullat on kuluneet ja pitäs vaihtaa asap. Autolla ajettu 199tkm ja hihnalla noin 75tkm. Ylimmän rullan sain pikasesti katottua ja se näytti ainakin mun asiantuntemattomaan silmään olevan ihan OK. Hihnan hampaat oli just eikä melkeen rattaassa, rakoja ei ollut havaittavissa.
Laakerit niissä rullissa lähinnä kuluu ja jos leikkaa kiinni niin menee hihna...
Olisko ihan vaan korvakuulolla arvelleet että jokin rulla alkaa olla loppu.
Onko mitään tietoa rullien vaihdosta jakorempan yhteydessä? yleensähän nekin vaihdetaan, mutta jotku jättää vaihtamatta ja luottaa tuuriin että kestävät seutaavaan vaihtoon asti...
Kunnolla jos ne rullat meinaa tarkistaa niin jakohihnan joutuu ottaa irti, ja silloin on lie järkevintä kasata uusilla osilla.. Ei tarvi hetkeen murehtia jakopäätä.
Olisko ihan vaan korvakuulolla arvelleet että jokin rulla alkaa olla loppu.
Onko mitään tietoa rullien vaihdosta jakorempan yhteydessä? yleensähän nekin vaihdetaan, mutta jotku jättää vaihtamatta ja luottaa tuuriin että kestävät seutaavaan vaihtoon asti...
Kunnolla jos ne rullat meinaa tarkistaa niin jakohihnan joutuu ottaa irti, ja silloin on lie järkevintä kasata uusilla osilla.. Ei tarvi hetkeen murehtia jakopäätä.
Ainakin väittivät että ovat jopa kiristäneetkin hihnaa huollon yhteydessä ja 50e siitäkin oli ylimääräistä veloitettu. Edllinen hihnanvaihto tehty Etelä-Suomessa merkkiliikkeessä ja auto on silloin ollut taksiajossa (160tkm saakka). Alkoi vain kovasti epäilyttämään että merkkiliike vedättää ja haluaa ittelleen lisää tuloja/töitä...
Vissiin tuosta rofiilin -08 kulkineesta kyse, eli ei vissiin mahottoman montaa vuotta vanhat romut olleet paikallaan? Kun hihnan vaihtohan on xx tkm / x vuotta.
Toki jos on vähän aikaa vaihdosta niin sehän voisi melekeen mennä takuuhommina / osittain takuuhommina kun kerran merkkiliikkeessä laitettu. Kannattaapi kysellä.
Ite en ainakaan uskaltaisi ajella ylimääräistä jos kerran liikkeestä sanotaan, että jouduttu kiristään niin eipä ne yleensä aivan puutaheinää näistä sanele. Voi toki mennäkkin sinne vaihtovälin loppuun asti, mutta jos ei mene niin tulee kallis tikki.
Toki jos on vähän aikaa vaihdosta niin sehän voisi melekeen mennä takuuhommina / osittain takuuhommina kun kerran merkkiliikkeessä laitettu. Kannattaapi kysellä.
Ite en ainakaan uskaltaisi ajella ylimääräistä jos kerran liikkeestä sanotaan, että jouduttu kiristään niin eipä ne yleensä aivan puutaheinää näistä sanele. Voi toki mennäkkin sinne vaihtovälin loppuun asti, mutta jos ei mene niin tulee kallis tikki.
Juu, profiilin autosta kyse niinkun viestin otsikossakin mainitten. En nyt tarkkaan muista millon tuo edellinen vaihto on tehty kun on tosiaan edellisen omistajan aikoihin. Ja remppa on tehty Turussa ja olen ostanut auton Huittisista (merkkiliikkeestä sieltäkin tosin) ja asustan Oulunseudulla että nää etäisyydet nyt vähän haittaa. Mutta pitää vähän kysellä.
yippo: omallani on ajettu n 140000km ja hihna + rullikset on vaihdettu kaksi kertaa.
Eka vaihto oli noin 60tkm kohdalla ja se meni auton takuuseen (2v)
Toinen kerta oli 116tkm kohdalla ja silloinkin huoltoliike vähensi ns osatakuun mukaisesti hintaa, kun kerran vaihtoväli jäi lyhyeksi.
Entisissä takseissä suurin syy remmin kulumiselle on pitkäkestoiset tyhjäkäynti jaksot, jotka eivät näy matkamittarissa.
Suosittelen että selvität sen myyjäliikkeen kanssa mahdollisuuden vaihdattaa hihna Oulun seudulla, missä nyt asut. Tästäkin on lähipiirissä kokemusta. Ystäväni osti käytetyn Hondan Treelta ja myyjän takuu kattoi cvt-vaihteisto korjauksen Oulun Veholla.
Remmin katkeamisen odottamista en suosittele. Se kun napsahtaa, niin todennäköisesti napsahtaa myös venttiilien varret, mahd männät + muuta laajempaa vauriota. Viiden sadan säästöstä voi tulla viidentonnin remontti.
Jokohan pelottelin tarpeeksi.
Eka vaihto oli noin 60tkm kohdalla ja se meni auton takuuseen (2v)
Toinen kerta oli 116tkm kohdalla ja silloinkin huoltoliike vähensi ns osatakuun mukaisesti hintaa, kun kerran vaihtoväli jäi lyhyeksi.
Entisissä takseissä suurin syy remmin kulumiselle on pitkäkestoiset tyhjäkäynti jaksot, jotka eivät näy matkamittarissa.
Suosittelen että selvität sen myyjäliikkeen kanssa mahdollisuuden vaihdattaa hihna Oulun seudulla, missä nyt asut. Tästäkin on lähipiirissä kokemusta. Ystäväni osti käytetyn Hondan Treelta ja myyjän takuu kattoi cvt-vaihteisto korjauksen Oulun Veholla.
Remmin katkeamisen odottamista en suosittele. Se kun napsahtaa, niin todennäköisesti napsahtaa myös venttiilien varret, mahd männät + muuta laajempaa vauriota. Viiden sadan säästöstä voi tulla viidentonnin remontti.
Jokohan pelottelin tarpeeksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa