Transporter T4 2,5 TDI hihnanvaihto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

Transporter T4 2,5 TDI hihnanvaihto

ViestiKirjoittaja mikalie » 21.4.2012 16:50

Kyseiseen kulkineseen vaihdoin pumpun- ja jakopäänhihnan ym. helyt. Ei ollut kun Volvon koneesta noi ohjeet. Ovatko koneet samanlaisia? Jäi ihmetyttämään seuraavat seikat. Miksi pitäisi irroittaa nokka-akselin ratas? Mikä merkitys on sillä, että jakokopan takakannen yläruuvissa on valkoinen pistemerkki?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 21.4.2012 19:53

http://translate.google.fi/translate?hl ... 42597.html

Noilla ohjeilla omani vaihtanut, ei niitä nokkapyöriä kaikki löysää, ne merkit hyvä laittaa joka tapauksessa kaikkiin pyöriin.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 22.4.2012 20:02

Hihna ei ollut vielä paikoillaan kun edellisen viestin kirjoitin. Hihnaa asentaessa huomasin, miksi nokkapyörä kannattaa irroittaa. Tuo ruuvin merkki jäi edelleen ihmetyttämään.

PSI&Siitin
-
Viestit: 24
Liittynyt: 6.11.2009 13:13

ViestiKirjoittaja PSI&Siitin » 23.4.2012 19:12

me ei ainakaan irrotettu nokkapyörää.

Mulla oli ajotusmerkki siellä nokkapyörän alapuolella valkoinen piste, näkyi vaan alapuolelta.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 23.4.2012 19:27

Eihän tuossa nokkapyörässä mitään merkkiä ole kun se ei ole kiilalla, vaan kartio. Nokka laitetaan kohdilleen pumpun päästä sellaista työkalua apunakäyttäen. Hihnaa ei tahdo saada paikalleen, mikäli ei irroita tuota nokkapyörää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa