Todellinen tehonlisäys AFN-Passattiin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Konna56
-
Viestit: 80
Liittynyt: 5.10.2011 2:37

Todellinen tehonlisäys AFN-Passattiin

ViestiKirjoittaja Konna56 » 10.4.2012 10:48

Morjesta!

Itselläni on 3B neliveto Passatti 1.9TDI AFN-koneella ja itseäni todella häiritsee tehonpuute. Auto on lastutettu, mutta silti moottoritehoja olis mukava saada reilusti lisää. Itselleni osui henk.kohtasesti kiva rahasampo tähän keväälle, joten oon tässä muutamina päivinä miettiny pitäiskö vaihtaa auto johonkin oikeesti tehokkaampaan vai kutkutella Passatista lisää tehoo. Nelivedossa haluan kyllä pysyä monesta syystä.

Joten mistä kannattaa lähtee kutitteleen? Budjetti pitäis pysyä muutamissa tuhansissa euroissa ja hevosia 200-300hv on tavotteena. Hyvää kun ei tunnu saavan halvalla, niin mieluummin laatuosia laittaisin sitten samantien autooni.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 10.4.2012 10:57

Perus-resepti olis joku isompi ahin, vaiks bv43 tai gtb-sarjalainen ja isommat suuttimet.
Pari tonnia siihen uppoais kivasti. Kytkintäki ehkä joutuu uusimaan. Luulis sen 200 olevan rikki jo noilla.

Konna56
-
Viestit: 80
Liittynyt: 5.10.2011 2:37

ViestiKirjoittaja Konna56 » 10.4.2012 11:05

Minkälaista modifikaatioo tarvii, että saa kiinni bv43 tai gtb-sarjalaisen? Tuolla ei kyseisessä autossa ihan liikoja ole tilaa ahtimen kohdalla..

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 10.4.2012 11:18

Mun käsityksen mukaan tollai bv43, joka olis tuosta 170hp pumpparimallista käy ihan bolt-on tohon. GTB:hen ilmeisesti jonkun verran modauksia tekemään lähtöjen suhteen?

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 10.4.2012 11:30

Pumpparin bv43 menee tosiaan melko suoraan, mutta commarikoneesta peräisin olevassa joutuu hiukka taittamaan öljyn tulopuolta, paluupuolen joutuu modaamaan öljynkestävällä kumiletkulla, pakoputken lähtöä pikkuisen muuttamaan parin prikan ja hitsauskoneen muodossa, painepuolelta ahtimesta teurastettava "tötterö" ja pakosarjaan kiinnitys menee vinkua ja akkukonetta käyttäen.

Erittäin hyvä ja kompaktin kokoinen ahdin peruskäyttikseen tuonne 180- hv lukemiin.

Tuohon sitten ultime 1 tai 2 kaveriksi, niin alkaa AnttiFaaraoNiilokin liikkumaan.

Itsellä ATJ koneellisessa 4motion pasuunassa kyseinen ahdin ja 115hv vakiopumppusuuttimet ruokkii sen, mitä ikinä vain pystyvät....

70 000km taivalta takana eikä vielä murheita... vakio kytkin ja kaksoismassa vielä ( 300tkm ajettu), toisaalta softa tehty hivenen ylävetoiseksi nimenomaan vauhtipyörää ja kytkytintä ajatellen...

Konna56
-
Viestit: 80
Liittynyt: 5.10.2011 2:37

ViestiKirjoittaja Konna56 » 10.4.2012 12:52

Kuulostaa ihan lupaavalta vermeeltä, mites toi Garretin 1749va muuttuvasiipinen kapistus mitä pienemmässä pumpparissa on käytössä. Se ilmeisesti menee ilman modauksia paikalleen. Mitä olen kuullut että painepuoleen pitää joku kumiadapteri tehdä, mutta se nyt ei ole homma eikä mikään. 1749va ei taida riittää kumminkaan niin "hyviin" tehoihin kun tuo bv43?

Oletko edisoni päässyt penkittään autoosi? Tai mitannut mitään kiihtyvyyksiä tms. arvoja? Jos nyt ensimmäiseksi juurikin asetettais 200hv tavotteeksi ja kesän aikana sitten enemmän hevosta kehiin. Kannattanee varmaankin ostaa nyt turbo millä saa isommatkin tehot ulos, näin jatkoa ajatellen.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 10.4.2012 13:03

Muista sitten katsoa budjetti kohalleen. Tuollaisella +3000€ voisi lähtee havittelee tuollaisia +200hv tehoja kaikkine osineen ja töineen. Tuollaiseen 300hv pakettiin varaisin mieluummin sen 6000€.

Nää on ehkä helppoja virittää, mutta ei se oo koskaan niin kovinkaan halpaa.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 10.4.2012 16:36

200hp tavoitteella kannattaa unohtaa 1749VA. 170 paikkeille riittää.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 10.4.2012 18:43

Konna tullu näemmä jututtamaan taas.... Näistä on sen kanssa juteltu jo viime syksyllä jne...
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=84 ... ht=#841057

Konna56
-
Viestit: 80
Liittynyt: 5.10.2011 2:37

ViestiKirjoittaja Konna56 » 10.4.2012 23:19

Jep juurikin viime syksynä 1749VA:n ostin, mutta en sitä missään vaiheessa autooni saanu istutettua. Jäi kiinni lähinnä rahoituksesta ja sen takia myin ahtimen eteenpäin. Nyt paremmalla rahatilanteella uusi yritys. BV43 on nyt ostoslistalla, jos jollain on jäänyt ylimääräiseksi niin yksityisviestillä tavoittaa. Saattaa olla, jos ei hyväkuntoista ahdinta löydy käytettynä niin täytyy kääntyä Tammer-Dieselin tai Fin-Turbon puoleen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa