transporter vs. crafter

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

xtrimmi
-
Viestit: 13
Liittynyt: 23.11.2010 10:12

transporter vs. crafter

ViestiKirjoittaja xtrimmi » 12.2.2012 21:17

Jos olisi hankkimassa tuollaista esim. carsporttilaista niin kumpaan vaaka kallistuisi?
transporter vs. crafter.
Mitkä ovat merkittävimmät erot ajettavuudessa, koneen kestävyydessä, käytännöllisyydessä jne jne.
kyse olisi uusista autoista.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 12.2.2012 21:35

Crafterista puuttuu paljon tehdasvarusteita joita Sprinteriin saa. Esim automaattivaihteisto, sähköliukuovi jne jne. Mikset valitse Viton ja Sprinterin väliltä. Kalliimmat huollot mutta ainakin toistaiseksi näyttäs olevan vähemmän ongelmia tässä marsussa kuin T5 portterissa ja kuulemma uusi on vielä huonompi koneen osalta. Ja huoltoväli on merkittävästi pidempi mersussa.

Jos tuosta kokoluokasta puhutaan niin aikapaljon riippuu mihin käyttöön. Jos jatkuvasti kyydissä 8 raavasta miestä pitempää matkaa niin Crafter, kaikkeen muuhun Transporteri on riittävä. Sopii kaksi manuaalipyörätuolia mutta sähköisiä ei kahta transporteriin saa mahtumaan. On muitakin eroja paljon.
Viimeksi muokannut vk, 12.2.2012 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

xtrimmi
-
Viestit: 13
Liittynyt: 23.11.2010 10:12

ViestiKirjoittaja xtrimmi » 12.2.2012 21:41

toi on kyllä ihan harkitsemisen arvonen juttu. onko totta et crafteriiin ei saa sähköliukuovea?
jotenkin tuntuu et vw laatu porttereiden osalta on hukassa. toivottavasti olen vääräs...

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 12.2.2012 23:36

Saa siihen sähköoven muttei tehtaan ovea. Asentavat koritehtaalla kotimaisen tekeleen.

En tiedä onko T5 GP saamassa jonkun uuden moottorin mutta nykyinen 2.0TDI tuntuu olevan aika vikaherkkä

Sprinter on kalliinpi mutta kun ynnää kaikki muutokset mitä Crafteriin joutuu tekemään niin ei se enää kallis olekaan. Ja ei tämä kuutoskone nyt niin janoinen ole.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 13.2.2012 0:11

Voiskohan käydä mersun varaosatiskiltä hakemassa sähkö-ovi roippeet crafteriin? Alkavat tietysti ä-ä-änkyttämään jotain runkonumerosta väärästä merkistä keulalla eivätkä myy

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 13.2.2012 16:08

Epäilen ettei onnistu. Carsport kasaa molempia merkkejä joten eiköhän ne ois sen jo tehneet jos ois helpompi/halvempi kuin nykyinen muutos.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 13.2.2012 21:10

Aikoinaan (viimevuosituhannella) vertailtiin käytettyjen kohdalla LT vs. Sprinter. Ratkaisevin syy valintaan silloin oli moottorin jakopään rakenne. Sekin aika minkä jakopäänhuolto vie aikaa, auto on ajossa, eli säästää ainakin rahaa.
Tälläkin hetkellä pihassa odottelee aamun lähtöä yli 700 tkm ajettu Sprinter (312D), josta moottorille ei ole ollut tarpeen tehdä mitään (tietty hehkuja, öljyn sekä nesteiden vaihtoja, laturinremmejä, ed. kiristäjän iskareita ja laturi särkyi 690 tkm:ssä).

Miten nämä nykyiset VAG dieselit on, kun bensiinikoneissahan taitaa alkaa jo ketju löytyä?

xtrimmi
-
Viestit: 13
Liittynyt: 23.11.2010 10:12

ViestiKirjoittaja xtrimmi » 13.2.2012 21:55

itellä 500tkm ajettu t4 trp ja on pelannu kyllä uskomattoman hyvin. ei mitään isoja vikoja. ja onhan noita aina isommillakin kilsoilla näkynny...ei taida nykymalleilla ajella moisia määriä...Päästöpolitiikkahan jo sanelee sen, että moottorin pienempi tilavuus ei voi tuoda kestävyyttä. no mene ja tiedä aika sen sit näyttää.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 14.2.2012 12:02

Kyllä se on ihan tietoinen valinta autotehtaalta tehdä heikko moottori. BNZ koneen nokkaongelmat tulevat niin säännönmukaisesti 200tkm jälkeen että onhan se ihan varma että insinöörit on ajaneet pari konetta dynossa loppuun ja huomanneet tuon että materiaalin laatu ja määrä ei vaan ole riittävä.

Kyllähän tuo BNZ menis kans iloisesti miljoonan avaamatta jos vaan heti uutena olisi ollut pokkaa poistaa EGR ja DPF ja käyttää eri öljyä kuin mitä suosittelevat ja vaihtaa 10tkm välein. Niin ja jos nokan saisi jotenkin paremmaksi että oikeasti materiaalilaatu kestäisi tuon rasituksen. Nyt vaan yksinkertaisesti kuluu pois.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa