Miten luen vw:n todellisen vedenlämpölukeman?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vagner
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.4.2010 14:03

Miten luen vw:n todellisen vedenlämpölukeman?

ViestiKirjoittaja vagner » 6.2.2012 21:32

Moro.
Elikkä sellaista tiedustelen näin pakkaskeleillä, että miten luen automaatti-ilmastoinnista moottorin vedenlämpölukeman?
Ihan konkreettisesti mitä nappuloita piti painaa yhtä aikaa ja monesko rivi näyttää celcius lukeman?
Auto on Passat 1.9 tdi 96kw -03.
Vedenlämpömittarin lukemahan tulee ajotietokoneen kautta ( näyttää melkein aina 90), joten olisi kiva tietää onko siellä moottorissa oikeasti tarpeeksi lämpöä.

Kiitos vastauksista.

disutus
-
Viestit: 87
Liittynyt: 29.8.2010 10:32

ViestiKirjoittaja disutus » 6.2.2012 23:26

Vähän sivuaa aihetta, mutta ei näköjään ainakaan mun passatti näytä samaa mittaristossa, kuin pistokkeen kautta luettuna.
OBD pistokkeen kautta luettuna obdscopella mittaristo näyttää 90 astetta heti kun moottori on 72 asteinen. En tiedä miksi, mutta kun lämpö laskee 71 tai alle niin silloin vasta mittaristosta laskee viisari. Korkeimmaksi luvuksi scopeen on jäänyt 88 astetta.

Passat 3b 1.9tdi AHU

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 7.2.2012 3:31

se mittariston käyttämä käppyrä on epälineaarinen ja suosii neulan 90-asteen asentoa, eli neula ei heilu keskellä pienin lämmönvaihteluin ollenkaan. "nousu - tasaista - nousu" , muistelin että ois ollu 80-100-astetta keskellä, mutta jotain tuon suuntaista...

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 7.2.2012 17:30

Niinpä. Olisi hyvä tietää miten transporter oman T4 lämpömittari asteikko on suhteessa nesteen lämpöön. Siis ennen vuotta 1999 oleva mittaristo missä ei ole tuota 90' asteen lukemaa. Vaikea arvailla, kun ei ole numeroita.
Tosin omassa työautossa MB Sprinter 2011 ei ole lämpömittaria ollenkaan...

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 14.2.2012 8:04

Vastaan itse itselleni.
Otin kaksi tiedossa olevaa lämpötilaa ja asetin ne lämpömittarin asteikolle. Termostaatti alkaa aueta 87C ja Oma eber katkeaa kun neste 85C.

Alhaalla lukee C, eli Cold. Tuon C:n yläpuoleinen viiva on 75, seuraavat viivavälit aina 5 astetta. Eberin katkeaminen juuri 85 kohdalla(pakkasilla ei jaksa juuri tämän yli taajama-ajossa) ja mittari jämähtää hieman alle 90 kun kone lämmin(termari aukeaa)

Tämä vain olettamus, mutta onko jollakin parempaa tietoa. Oma T4 mittaristo vm.98.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 14.2.2012 9:10



Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa