BJB ja BKC - johtosarjan vaihto päittäin. (1,9 TDI)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Petsamo
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 24.1.2012 21:07

BJB ja BKC - johtosarjan vaihto päittäin. (1,9 TDI)

ViestiKirjoittaja Petsamo » 24.1.2012 21:33

Tapahtuipa seuraavasti: Erinäisten sähkökatkojen aiheuttajaksi BJB -moottorissa paljastui rispaantunut moottorin johtosarja. Tilalle löytyi BKC -koneen sarja, ja katkot ovat tiessään. Tilalle jäi kuitenkin vikakoodi 19561 (Valve for intake manifold flap N239: Open or short to ground). Ilmenee niin, että puolilämpimänä sulkee juuri koodissakin mainittua sammutusläppää. Se on nyt vedetty nippusiteellä väkisin auki joten auto on ajossa.

Käsittääkseni tässä BJB:ssä ei ole lainkaan tuota N239 venttiiliä (eikä N75:ä) vai miten? Onko tietoa löytyykö vika vaihdetusta johtosarjasta (rikki tai kuten pelkään väärän mallinen sarja kuitenkin) vai ihan jostain muualta. Akkukotelon takana olevaan alipaineblokkiin menee johto ihan eri nipusta, kuten myös ilmamassamittarille. Mikähän neuvoksi? Vaikka se nykyisellään toimiikin, on tuo vikakoodi ja "emissions workshop" valo päällä jatkuvasti, ja tuskin läpäisee OBD-testiä.

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa