octavian luistonesto palaa kiihdytyksen jälkeen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

octavian luistonesto palaa kiihdytyksen jälkeen

ViestiKirjoittaja villev » 16.6.2011 23:23

eli onkelma ompi seuraavanlanen:

Auto on octavia 81kw TDI (ASV) 2003

laitoin uuden ohjelman ocuun ja potkua tulikin kivasti lisää..mutta kun lähtee paikalta vedättään
niin ykkösellä toimii nomraalisti (sutii kyllä ihan tolkuttomasti) mutta ku kakkosen laittaa pesään ja alkaa vedättään ehtii jonkumatkaa kiihtyä ja sitte "BOOOOO" lyö vedot pois ja luistonestonvalo jää palamaan, pari sekuntia oottaa kun on jalan nostanu kaasulta niin taas mennään.

tuskin on ABS yksikössä vikaa kun ABS:n valo ei kuitenkaan pala ja muutoin toimii jarrut mukaanluettuna hienosti eikä kytkinkään luista kun ei 3,4 ja 5 vaihteella ole mitään ongelmaa vetää hyvin ja tasaisesti, vika siis ainoastaan 2. vaihteella ku oikein kunnon veto alkaa..

luistoneston valo ei sammu ennen kuin autosta on virrat käyttäny pois.

voisko tämä nyt olla likaisen ABS anturin syytä?

koodit katon het ku saan auton piuhan nokkaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.6.2011 23:27

Ootko kysyny ohjelman tekijän mielipidettä asiaan?

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 16.6.2011 23:56

juu pohdittiin asiaa ja ei siihen oikein keksitty mitään syytä.. ku millään muullla vaihteella ei tee samaa.

koitan nyt ensitöikseni puhistaa kaikki ABS anturit jos sillä jotain tekemistä asian kanssa olis...

vaikkakaan auto teki saman vaikka otin sulakkeen ABS:ltä pois.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 17.6.2011 0:27

voisko tämä nyt olla likaisen ABS anturin syytä?

Ei, onko logiteltu arvoja kun hyytyy? Mitä vikakoodeja antaa?

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 17.6.2011 0:46

sen verran logiteltiin juu että ohjelman laiton jälkeen teki heti tämän ja katsottiin vikakoodit
niin herjas imusarjan jotain läppää (N239) -> se vika on korjattu, oli johdot menneet tyystin poikki läpältä.

korjauksen jälkeen ei kyllä ole vikakoodeja logattu pois kun en oo saanu autoa piuhan nokkaan mutta tuskin tuo nyt vaikuttaa nykäykseen joka laittaa luistoneston pois päältä..?

kentietää.. kuitataan koodi pois kun ehitään mutta putsaan nyt nuo ABS anturit kuitenkin, sen verran on paskaa ympärillä mitä tuossa ensimmäisen irrottelin ja puhdistin...että ei siitä ainakaan haittaa ole :)

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 17.6.2011 12:42

voiskohan nyt kuitenkin oll mahdollista että ahdot pääsee karkaamaan liian korkeelle vaikka ei ohjelman mukaan ihan pitäis..

kun en mitään muuta järkevää selitystä keksi tuolle hommalle. ABS antureiden puhdistus
ei asiaan vaikuttanu vaikka oli melkosessa möhnässä kyllä.

täytynee nyt vielä koittaa laskee ohjelmasta ahtoja jos se tosiaan on siitä kiinni.
Se voi olla että ahdot on suurimmillaa juuri kakkosvaihteella mikä kyllä kuulostaa hieman oudolta mutta kai se voi olla niinkin.

Syöttöjä laitettiin 23% lisää mutta ahtojen määrää en nyt muista.

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 22.6.2011 23:41

dodii, nyt sain oman piuhan vag-comiin ja antoi tuon nykäisyn jälkeen mistä kyse oli seuraavanlaisen vikakoodin:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 038 906 012 CL
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 3359
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 31480
Additional Info: TMBGP21U132794975 SKZ7Z0C1991639
1 Fault Found:
17969 - Quantity Adjuster (N146): Control Deviation
P1561 - 35-10 - - - Intermittent

liittyykö tuo nyt määränsäätimeen jotenkin? eli onkohan syöttöjä hieman liikaa....
kun ei ainakaan ahtopainetta valittanut


en oikein googlettamallakaan löytäny mitään tuosta.

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 23.6.2011 14:31

koitan ohjelmoijan kanssa huomenissa laskea hieman ahtoja josko vaikuttais asiaan...

savua ei mahottomasti tule muutenkaan että ahtoja saattaa polttoaineenmäärään nähden olla liikaa vaikka ei vikakoodia moisesta ole tullutkaan.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 23.6.2011 18:15

Pumpunjännitekartasta viritetty ja vähän liikaa?

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 23.6.2011 21:05

tuo on varmaan ihan totta..ahtojen lisäks myös syöttöjä joutuu sitte laskemaan.

mikä tuon aiheuttaa siinä jännitekartassa?

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 4.7.2011 23:38

eipä ole vieläkään selvinny miks sooda tekee tuota "lössähtämistä" välillä.

ulkolaisilta foorumeilta olen lukenu vastaavanlaisia oireita kun käytössä on ollu EVRYmod tai joku "tuningboxi" mutta sieltäkään en oo selitystä sitte löytäny korjaukseen...

ohjelmaa koitettiin muuttaa:

-syöttöjä kartasta pienennettiin / suurennettiin

-ahtoja laskettiin

-VNT siipien toimintaa muutettiin suuntaan ja toiseen

millään näillä ei ollut vaikutusta asiaan...mietin tuossa että voisko MAFfi aiheuttaa moiset oireet?
toisaalta kun nykäys tapahtuu ja luistoneston valo syttyy ( merkiksi "viasta") niin pelkkä kaasun höllääminen hetkeksi palauttaa tehot, luistonseton valo kylläkin jää palamaan . Luulis että jos MAF olis syynä niin täytyis käyttää virrat pois ennenkuin mikään nollautuisi.

riuskutuksen määrää kattelin VAG-COMilla ja se oli jotakuinkin 8mg, paljonko sen pitäis olla?

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 7.7.2011 15:15

eikö kellään ole mitään ideoita mistä lähen seuraavaksi vikaa hakemaan?


voiko olla mahdollista että pumpusta ei vaan saa niin paljon vakio nestepäällä mitä pyydetään ohjelmallisesti?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa