Kannen ja nokka-akselin vaihdosta??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

koku
-
Viestit: 50
Liittynyt: 9.5.2011 22:09

Kannen ja nokka-akselin vaihdosta??

ViestiKirjoittaja koku » 12.5.2011 12:03

Elikkä caddyssä tällä hetkellä paikalla 1.6tdi pasuunan kone. Ajattelin tätä hieman virittää, ja tuli mieleen josko kannen vaihtaisi 1.9tdi kanteen ja samoin myös nokka-akselin.
Onko tämä vaihto ylipäätänsä mahdollinen ? Ns "bolt-on" taktiikalla. Ja onko siitä sen suurempaa hyötyä tehojen puolesta?

Ja muutenkin viritys ohjeita kannattaa tänne heittää. Minkälainen ahdin kannattaisi hankkia ja ilmeisesti tuo 12mm nestepää riittää kyllä virityskäytössä hyvin, vai? Tarvitseeko nuita suuttimia vaihdella...

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.5.2011 12:21

mä kyl luulen 1.6tdissa mitää nestepäätä vaihdeta, kun on cr kone. Eikä varmaan kannen vaihtokaan ihan kovin helposti käy. 1.6tdin lastuttaminen ja virittäminen taitaa olla muutenkin vähä liian haastelista?

koku
-
Viestit: 50
Liittynyt: 9.5.2011 22:09

ViestiKirjoittaja koku » 12.5.2011 13:19

Okei, kiitos asiallisesta vastauksesta!
Eli pitänee ilmeisimmin etsiä joku 1.9tdi kone jostain ja swapata se keulalle vai mikä olisi ns "virityspotenttiaalisin" ja helpoin kone joka sopisi caddyn keulalle ja josta saisi hieman tehojakin kutiteltua ulos?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.5.2011 13:48

Onha caddya 1.9tdi pumpparina jo tehtaalta, miksei vaihtais suoraan semmoiseen? Pienellä ahin ja suutin pokalla on 200 selällään. 1.9tdi virittämisesta löytyy foorumilta varmaan eniten tietoa joka tapauksessa.

edit. otetaanpa takas, kun uusinta caddyä saakin 2.0tdi koneella ja vanhempaa 1.9lla

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 12.5.2011 16:12

Ettei tässä nyt puhuta 1.9TD ja 1.6TD koneista?

Minkäikäisestä Caddysta topikin aloittaja puhuu?

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 12.5.2011 17:32

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=151987&highlight=

Tuon perusteella ainakin kyse -85 caddysta.

Viritysohjeita sit täältä.. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=30813

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.5.2011 18:16

Noh TD=!TDi

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 12.5.2011 18:20

Ei siinä, Laakkosen mainoksessakin luki PowerDiesel :)

koku
-
Viestit: 50
Liittynyt: 9.5.2011 22:09

ViestiKirjoittaja koku » 12.5.2011 18:40

caddy vm.-85, koneesta ei muuta tietoa kuin että on passatista otettu ja 1.6td siis kyseessä. Eli perjaatteessa keulalle voisi swapa tuollaisen 2.0td koneenkin vai mitenkä nämä prosentit/ suomen valtio siihen suhtautuvat?
Ja jos oikein ymmärsin 1.6td koneeseen voi suoraan pultata 1.9td syöttöpumpun vai?

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 12.5.2011 19:13

Ei taida vaggilaista 2.0td konetta olla ja 2.0 tdi:t on varmaan aika hinnoissaan........ http://lmgtfy.com/?q=caddy+1.9td
Eli tota 1.9td:tä on ainakin nakeltu cadyn keulalle, ei jaksa katella onko 1.9tdi:täkin laiteltu.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 12.5.2011 22:26

2,0td on viissylinterinen, ei mee ihan heittämällä Caddyn keulalle :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa