Perusviriä 1.9Tdi:hin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

Perusviriä 1.9Tdi:hin

ViestiKirjoittaja Mro » 18.4.2011 15:27

Eli tarvis kaverin autoon laittaa viriä kansirempan yhteydessä, ja nyt en tarkoita mitään evryä vaan isompia suuttimia ja turboa. Voisitte suositella mitä kaikkea kannattaa laittaa.
Koneena 1.9 Tdi ALH

edit: Missä on muuten jakajapumppu Tdi virityskeskustelu?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 18.4.2011 16:17

Turboksi Garrett GT1749VB (150hp koneen vakio turbo), suuttimiksi Bosio Race520 kärjet tai DSS Ultimet. Noiden lisäksi kun laittaa custom ohjelman niin alkaa olla tehot ja väännöt tuplattu vakiosta. Coolerin, pakoputkiston ja kytkimen päivitys on toki suositeltavaa, muttei välttämättä pakollisia.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 18.4.2011 16:24

Kyllä se kytkimen+vauhtipyörän päivitys isommilla suuttimilla on aika pakollista varsinkin ALH koneessa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 18.4.2011 16:44

Voihan se ohjelmoija rajata sen väännön vaikka 300Nm jos omistaja ei ole päivittänyt kytkintä. Ei se väännön rajaus huipputehoon vaikuta.

Suosittelen kuitenkin kytkimen päivittämistä. Kerralla kiinteä vauhtipyörä ja sellainen kytkin joka kestää +400Nm.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 18.4.2011 23:28

Mutta kun alh kytkin ei oikein kestä edes sitä, on erilainen siiinä mitä agr ja asv koneissa joissa kestää sen n. 300nm.

Itselllä agr kytkin pitää mutta vauhtipyörä pohjaa, vääntöä mitä lie ehkä se 300nm.
Toki mun auton kytkimellä on ajettu se 375tkm...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 19.4.2011 8:26

Miten se moottorikoodi (AGR, ALH, ASV, AHF) vaikuttaa näissä vehkeissä siihen mikä kytkin siellä on perässä? Ei mitenkään! Esim. mulla oli vakiona ALH koneessa kiinteä vauhtipyörä ja kytkin joka piti 350Nm.

En todellakaan vertaisi vajaa 400tkm ajettua kytkintä muihin, tajusit sen varmaan itsekin.

Jos puhutaan neloskorin pohjalevylle tehdyistä konsernin tuotteista, niin näissä jakajapumpullisissa on ollut ilmeisesti aina kaksoismassa. Kytkimen merkki ja halkaisija on hieman vaihdellut ja sitä myötä myös väännönkesto. Viritetyssä vehkeessä päivittäminen kiinteään vauhtikseen on ihan paikallaan, mutta muistakaa pysyä erossa Valeon tarvike kiteistä, koska edullisemmin saatte kasattua paketin ihan alkuperäisosista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 24 vierailijaa