LT 35 -01 2,5 TDI käy kylmänä.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jiipee62
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.1.2010 11:55

LT 35 -01 2,5 TDI käy kylmänä.

ViestiKirjoittaja jiipee62 » 17.2.2011 13:14

Tuo otsikon LT on nyt saanut uuden lämpöanturin ja Wahlerin termostaatin, pahvin keulaan jäähdyttäjän eteen. Edelleen ei lämpömittari suostu näyttämään mitään, paikallaan kun huudattaa n. neljässä tonnissa jonkun aikaa nousee viisari pari milliä. Kilpuri kärryssä perässä ja n.40km matkaa ei nostanut viisaria, eberi koko ajan päällä ja hytin lämpö täysillä, lämmintä tulee, ei kuumaa. Lisäkennoja takaosaan kaksin kappalein. Eilen läppäri kiinni koneessa tuon viiden kilsan kotimatkan, ja normaaliajolla alun pari km nousi n. 20 asteeseen, pykälä pienemmäksi niin kierroksilla ajaen oli lämpö 42 astetta kotipihalla, mittariston viisari ei tuolla vielä liikkunut. Onko tuo tosiaan noin huono lämpenemään vai mitä seuraavaksi? Loput reiät keulasta umpeen ja koneen alle suojus on tullut mieleen.

Kyselee epätietoinen Nummelasta.

P.S.
Ajoitus vielä tarkastamatta koneen levälläänolon jälkeen, miten pielessä oleva ajoitus voisi vaikuttaa lämpenemiseen?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 17.2.2011 13:26

Naapurilla täysin sama ongelma LT:ssä, eikä ratkaisua ole vielä löytynyt. Ei tuollainen ajoituksesta voi johtua, kyllä siellä mehut kiertää syylärissä koko ajan syystä tai toisesta.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 17.2.2011 22:03

Eeberi asennettu väärin ja kiertää vastasuuntaan nesteet eberin pumpulla? vai onko jo pidempään ollut paikallaan..

jiipee62
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.1.2010 11:55

ViestiKirjoittaja jiipee62 » 18.2.2011 0:34

Eberi on uutena asennettu, vanha ambulanssi kun on. Jollei sitten joskus ole mennyt jotkut letkut ristiin. Lämmintä alkaa tulemaan melkein heti kun eberi syttyy. Voisiko olla vaan niin tehokas jäähdytys noiden takatilan ja oman llämmpärinkennon kautta ettei vaan lämmintä riitä? Takatilan toinen kenno on ihan takakulmassa ja sinne menee eristetyt letkut auton alla, pituutta noilla se pari-kolme metriä suuntaansa. Täytyy kokeilla puristaa jäähdyttäjän letku tukkoon niin tulee eliminoitua viallinen uusi termari jollaiseen olen joskus aiemmin törmännyt. Jotain tolle tarvis keksiä, ei varmaan tee koneelle hyvää pyöriä noin kylmänä koko ajan.

Jyrki

P.S. Ajoituskin ihan hehtaarillaan, kylmällä n. 20 asteisella koneella arvo keikkui 60-70 paikkeilla.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 18.2.2011 9:51

http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_lt_2d

Tuon vakion letkut/liittimet aika ihmeelliset (+ambulanssin), jos kädellä letkuja koitat niin ei saa lämmetä jäähdyttäjän letkut yhtään näillä pakkasilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa