Mitä konetta caddyn keulalle?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 11.10.2010 17:43
Mitä konetta caddyn keulalle?
Tuli saatua perintönä 85 caddy 1.6l bensakoneella jossa pellit hyvässä kunnossa, mutta kytkimessä häikkää. Onko järkeä lähteä vaihtelemaan konetta dieseliksi ja onko muita vaihtoehtoja kuin aaz?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... ight=caddy
Hakukoneella löytyy tuhansia sivuja ja kuviakin "caddy", jos vähän ajat sillä niin älä dieselöi sitä.
Hakukoneella löytyy tuhansia sivuja ja kuviakin "caddy", jos vähän ajat sillä niin älä dieselöi sitä.
Dieselöinti kannattaa Caddyn kohdalla varmasti jos taloudellisuutta ajattelee, koska pieniveroinen laite kyseessä. Itse laskin että 317€:n dieselverolla olevalla Golfilla ajaessa väh. 6tkm vuodessa, on käyttökustannukset siitä eteenpäin halvemmat kuin 1,8 bensaversiossa (vero otettuna huomioon).
Teknisestikin tuo on helppo toteuttaa, konehuoneen johtosarja vain vaihtoon itse moottorin lisäksi (yksi töpseli sulaketaulun takana), pa-linjat käyvät kaasariversiosta suoraan. Mikäli siis puhutaan Caddy-aikakauden dieseltekniikasta, uudempi tdi-versio vaatiikin jo hieman perehtymistä..
Teknisestikin tuo on helppo toteuttaa, konehuoneen johtosarja vain vaihtoon itse moottorin lisäksi (yksi töpseli sulaketaulun takana), pa-linjat käyvät kaasariversiosta suoraan. Mikäli siis puhutaan Caddy-aikakauden dieseltekniikasta, uudempi tdi-versio vaatiikin jo hieman perehtymistä..
samaa mieltä kuin jake tuosta diisselöinnistä. mutta
mitä sie haluat siitä. luotettava pieni ruokainen käyttöauto? ylävireinen +6000 kiertävä diisseli? alavääntöinen ja muutenkin mukava ajettava? vaiko lämmin talviauto (tai siis sen mitä ykkönen lämpiää muutenkaan)?
jäi siis epäselväksi mitä sulla on haaveena.
mitä sie haluat siitä. luotettava pieni ruokainen käyttöauto? ylävireinen +6000 kiertävä diisseli? alavääntöinen ja muutenkin mukava ajettava? vaiko lämmin talviauto (tai siis sen mitä ykkönen lämpiää muutenkaan)?
jäi siis epäselväksi mitä sulla on haaveena.
Joo vaikea sanoa mitään kun ei tiedä mitä haetaan.
Itse en bensacaddya lähtisi dieselöimään jos vaihtoehtona on vakion 1.6TD tai 1.9TD asentaminen pellin alle. Toki vakiokuntoinen 1.6TD on melko vähäruokainen. Vähänkään viritettynä kannattaakin sitten jo miettiä samalla 02A laatikon istuttamista keulille samalla. Vakiopalikoilla noista 1.6/1.9TD koneista ei mitään hirmuisia tehoja revitä.
Itse en bensacaddya lähtisi dieselöimään jos vaihtoehtona on vakion 1.6TD tai 1.9TD asentaminen pellin alle. Toki vakiokuntoinen 1.6TD on melko vähäruokainen. Vähänkään viritettynä kannattaakin sitten jo miettiä samalla 02A laatikon istuttamista keulille samalla. Vakiopalikoilla noista 1.6/1.9TD koneista ei mitään hirmuisia tehoja revitä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa