Audi A3 8P 2.0 TDi ostamassa
Valvoja: ffp jäsenet
Audi A3 8P 2.0 TDi ostamassa
Elikkäs otsikon mukaista kulkuneuvoa ostamassa, kyseessä 2004 vuoden auto. Onko kyseisessä automallissa mitään erityistä huomioitavaa kun menee katsomaan? Miten isoimmat huollot, missä kilometreissä jakopään laitto?
Ihan vaan mun rehellinen mielipide että käytä aikaa ja tutki tuota moottorityyppiä. Käy kurkkaamassa vaikka audifoorumilta topic: 2,0 tdi koneiden kotkotuksia. Tuo 2,0 tdi motti pitää sisällään aika paljon kalliita tyyppivikoja. Muuten hieno ja tehokas kone. Käytä hakua niin löydät. Uudemmissa kait noita pahimpia jo saatu karsittua pois.
^ Ööö, mainitse yksi kallis tyyppivika pumppusuuttimien lisäksi...?Kaikki ongelmat (ravistaminen, nykiminen) tuon moottorityypin kanssa tuntuu jotenkin linkittyvän viallisiin pumppusuuttimiin...Kallis remontti kylläkin jos sitä ei ole vielä tehty...
Onkos kyseessä 140 vai 170hv versio...?Tuon ikäisessä autossa ei taida kuitenkaan vielä hiukkassuodantinta olla...?
Onkos kyseessä 140 vai 170hv versio...?Tuon ikäisessä autossa ei taida kuitenkaan vielä hiukkassuodantinta olla...?
Itsellä on Vitoskopan Golffi BKD-koneella ja tyytyväinen olen ollut. 25tkm aikana ei ole muuta korjattavaa ollut kuin kerran syttyneen moottorinvikavalon nollaus.
Jakopään vaihtoväli uudemmissa on 150tkm, vanhemmissa 120tkm. Maahantuoja suosittelee vaihtoa uudempiinkin 120tkm kohdalla. Itse tein jakopäärempan tänään ja kaikki osat olivat vielä 119700km kohdalla todella hyvässä kunnossa. 150tkm olisi varmasti mennyt vahoilla hiluillakin rikki, mutta onpahan nyt uutta osaa sisällä.
Kulutus nelivetoisena on minun ajossa ollut 5,7l/100km. Ajo 80% maantietä.
Jakopään vaihtoväli uudemmissa on 150tkm, vanhemmissa 120tkm. Maahantuoja suosittelee vaihtoa uudempiinkin 120tkm kohdalla. Itse tein jakopäärempan tänään ja kaikki osat olivat vielä 119700km kohdalla todella hyvässä kunnossa. 150tkm olisi varmasti mennyt vahoilla hiluillakin rikki, mutta onpahan nyt uutta osaa sisällä.
Kulutus nelivetoisena on minun ajossa ollut 5,7l/100km. Ajo 80% maantietä.
.
Taitaa ne 170-heppaiset vaan noissa olla Siemenssin tekniikalla.
Niinkuin Antti sanoi, Bossilaisissa ei mitään merkillistä.
Mottorihan itsessään ihan ok, oikeastaan hyväkin.
Vakiona vaan jo liian pieni ahdin, joka ei määrättömiä kestä, voi nyt jo äännelläkkin...
Kytkin taitaisi olla ihan kestävä, mutta (alkupään) vauhtipyörät kyllä ei, kannattaa kysyä, onko vaihdettu.
Jos ei paljoa tilaa tarvitse, niin autohan on kivan näköinen.
Muuten se on jo niin vanha, että vikoina voi taivaan ja maan väliltä olla mitä vaan, riippuu edellisistä omistajista. Kysy.
Jos vikoja pelkää, niin ei kannata ostaa...
Taitaa ne 170-heppaiset vaan noissa olla Siemenssin tekniikalla.
Niinkuin Antti sanoi, Bossilaisissa ei mitään merkillistä.
Mottorihan itsessään ihan ok, oikeastaan hyväkin.
Vakiona vaan jo liian pieni ahdin, joka ei määrättömiä kestä, voi nyt jo äännelläkkin...
Kytkin taitaisi olla ihan kestävä, mutta (alkupään) vauhtipyörät kyllä ei, kannattaa kysyä, onko vaihdettu.
Jos ei paljoa tilaa tarvitse, niin autohan on kivan näköinen.
Muuten se on jo niin vanha, että vikoina voi taivaan ja maan väliltä olla mitä vaan, riippuu edellisistä omistajista. Kysy.
Jos vikoja pelkää, niin ei kannata ostaa...
Joo tuli ehkä vähän liioteltua. Eipä noita "ominaisuuksia" taida olla kun nuo suttimet ja tuo hieman pieni turbo. Lähinnä ajattelin vaan että on hyvä selvittää tuo asia kunnolla ennen kuin ostaa. Muuten kuten jo sanoinkin hieno ja tehokas, vääntävä kone, josta tällainen mopokuski ei voi kun uneksia ;)
Myös 140 heppaisia on Siemensin suuttimilla, mutta vain 3C Passatissa tietääkseni.
Kansivikoja on jonkin verran alkupään BKD-moottoreissa. Vuotaa nestettä imu- tai pakokanavaan.
EGR-cooleri voi samoin vuotaa ja silloin menee ahtimen siivet jumiin ja ahdin rikki. Ahtimia menee sitten tasaisin välein jos tuota vuotoa ei huomata, pitäisi kyllä näkyä vaaleana mössönä pakopuolella.
Öljypumppu ja tasapainoakselit pyörii yhdellä ja samalla ketjulla, sen kiristysmekanismissa on heikkoutta. Öljypohja kannattaa jossain öljynvaihdossa käyttää irti ja tarkistaa rattaiden kunto.
Nokkavikoja BKD:ssa ei ole ilmennyt joten hyväksi moottoriksi tuon voi lukea. Itsekin uskalsin ostaa ;).
Kansivikoja on jonkin verran alkupään BKD-moottoreissa. Vuotaa nestettä imu- tai pakokanavaan.
EGR-cooleri voi samoin vuotaa ja silloin menee ahtimen siivet jumiin ja ahdin rikki. Ahtimia menee sitten tasaisin välein jos tuota vuotoa ei huomata, pitäisi kyllä näkyä vaaleana mössönä pakopuolella.
Öljypumppu ja tasapainoakselit pyörii yhdellä ja samalla ketjulla, sen kiristysmekanismissa on heikkoutta. Öljypohja kannattaa jossain öljynvaihdossa käyttää irti ja tarkistaa rattaiden kunto.
Nokkavikoja BKD:ssa ei ole ilmennyt joten hyväksi moottoriksi tuon voi lukea. Itsekin uskalsin ostaa ;).
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa