ASZ viritys nokka-akseli

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Heko
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.8.2009 20:24

ASZ viritys nokka-akseli

ViestiKirjoittaja Heko » 7.12.2010 2:55

Joo, elikkä lueskelin täältä juttuja pumppusuutindieseleiden nokkien ja paininkuppien kulumisesta, ja päätin sitten varulta omasta vaihtaa kepin uuteen, ja muutenkin tarvittavaa hilua sinne.

Mistä saisi uusia keppejä, löytyykö näille viritysakseli-valmistajaa, vai onko tuotanto koneistamoiden jälkeenhiottujen varassa? Mistä saisi joko valmiin hyvän kepin, tai edullisen kunnon aihion ja missä hiotuttaa?

Ja mitä muuta sinne kannattaisi varautua uusimaan samassa savotassa? Jakopää on muutaman kymmenentuhannen sisään laitettu.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 7.12.2010 6:29

R-koneistuksella noita on käytetty ja minulta löytyy aihioita.

Ouwi
-
Viestit: 183
Liittynyt: 22.9.2007 16:36

ViestiKirjoittaja Ouwi » 7.12.2010 9:38

Joo ei muuta kun teetät akselin R-koneistuksella, niin tulee ainakin ihan toimiva.
Aihioksi kannattaa ostaa uusi akseli (150e), kun kuluneesta pumpparin akselista eivät välttämättä pysty hiomaan enää kunnollista.

Samalla kannattaa uusia nokan laakerit (90e), paininkupit (180e), nokka-akselin stefa, tandempumpun tiiviste, keinuakselin ja nokkapukkien pultitkin taitaa olla suositeltavaa vaihtaa.
Viimeksi muokannut Ouwi, 10.12.2010 9:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 7.12.2010 17:16

Mistäs löytyy tuohon hintaan uutta nokkaa?

Ouwi
-
Viestit: 183
Liittynyt: 22.9.2007 16:36

ViestiKirjoittaja Ouwi » 7.12.2010 19:07

Koivusen maahantuoma AE:n / Federal Mogul:n nokka oli 140e tuossa paikallisella koneistamolla tuossa syyskuun puoli välissä.
Piti ottaa yksi ylimääräinen tuohon omaankin hyllyyn kun olivat niin edullisia ja R-koneistukselta suosittelivat käyttämään ennemmin tälläistä aihiona kun vanhaa kulunutta akselia.

Heko
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.8.2009 20:24

ViestiKirjoittaja Heko » 10.12.2010 2:07

Eli noilla osilla liikutaan noin 500e paikkeilla? Paljon lienee koneistamon hinta hionnalle?

Ouwi
-
Viestit: 183
Liittynyt: 22.9.2007 16:36

ViestiKirjoittaja Ouwi » 10.12.2010 9:13

Pari satkua.

Heko
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.8.2009 20:24

ViestiKirjoittaja Heko » 11.12.2010 0:29

Ok,

alkaahan tuolle hintaa jo sen verran kertyä, jotta taidan kuitenkin investoida ensin kunnolliseen tarkastukseen ammattilaisen toimesta, ja katsoo sitten tarviiko alkaa virittämään, eikun siis huoltamaan autoa...mahdollisesti säästyneillä rahoillahan voi vaikka upgreidata ahtimen.

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 11.12.2010 9:21

Minkälaista hyötyä viritysnokan vaihdolla haetaan? Pitääkö softa mulkata uusiksi vaihdon jälkeen?

Heko
-
Viestit: 57
Liittynyt: 11.8.2009 20:24

ViestiKirjoittaja Heko » 12.12.2010 2:05

Oliko tuo siis minulle suunnattu kysymys? Parantunutta suorituskykyä minä ainakin virittämisellä haen ja alle 20% tehonlaskua, vai miten se oli.

Ja softan päivitys varmasti kannattaisi jos rahat riittäisi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa