2.5 Tdi Caravellen lämpeneminen
Valvoja: ffp jäsenet
2.5 Tdi Caravellen lämpeneminen
Mikähän mahtaa olla vikana kun caravellen sisälämpötila ei tahdo pysyä millään kunnossa tyhjäkynnillä kyllä tulee lämmintä ja kaikki vaikuttaa olevan ihan OK mutta ajossa lämpimän ilman tulo saattaa yht' äkkiä loppua kokonaan ja tulee vain kylmää ? keulaa koitettu vähän peitellä mutta ei suurempaa vaikutusta, termari vaihdettu keväällä ja autossa myös uusi ja toimiva eberi.
kiertopumpusta ...
Onkohan se kiertopumppu se mikä on vaakasuorassa syylärin alapuolella, mikähän sen toimintatapa mahtaa olla, (eberillähän on oma kiertovesipumppunsa) minä kuvittelin että sen pumpun pitäisi pyöri vasta kun moottorin sammutttaa.(jälkilämmöntasausta)
Caravelle
Kyseessä vm 99 caravelle jossa ei ole ilmastointia, lämppärin "läpät" kyllä toimii koska välillä tulee lämmintä ihan hyvin, tossa kävin äsken konehuoneen puolella pähkäilemässä josko joku letku vois olla väärässä paikassa, autoon on nimittäin edellinen omistaja teettänyt koneremontin joten ainakaan mulla ei ole täyttä varmuutta letkujen oikeasta sijainnista. Tietääköhän joku pitäiskö sen kiertovesipumpun pyöriä aina koneen käydessä vai vasta kun lämmin moottori sammutetaan (letkut näytti menevän ylävesiletkusta kanteen menevään t-Haaraan (pumppu tietysti vä'lissä), mistä kytkimestä pumppu saa käskynsä ? entä mikä ohjaa ns solenoidiventtiiliä ?.
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_t4_7d
Tuolla kuvia vesi/lämpö järjestelmästä, avaa tiedosto sieltä.
Kiertovesi/sähköpumppu lämpötilasta lähtee pyörimään, vesiletkussa käsky (4-napainen), testaa pumpun toimivuus 12v jännitteellä, pieni sirinä ääni kuuluu jos pyörii/toimii.
Vesijäähdytys järjestelmässä ei ole sulkusolenoidia, vaan pumppu, lämpötilankytkin, releet ja termostaatti.
Tuolla kuvia vesi/lämpö järjestelmästä, avaa tiedosto sieltä.
Kiertovesi/sähköpumppu lämpötilasta lähtee pyörimään, vesiletkussa käsky (4-napainen), testaa pumpun toimivuus 12v jännitteellä, pieni sirinä ääni kuuluu jos pyörii/toimii.
Vesijäähdytys järjestelmässä ei ole sulkusolenoidia, vaan pumppu, lämpötilankytkin, releet ja termostaatti.
vian paikannus
toivottavasti vika löytyi, joku oli asentanut eberille menevän ja lämppäriltä tulevan letkun ristiin ja se aiheutti kiertovaikeuksia lämppärinkennossa, ainakin uskon niin , koska letkujen paikanvaihdon jälkeen lyhyen koeajon perusteella kone lämpiää nopeammin eikä ainakaan vielä vetänyt kylmäksi, tarkkailu jatkuu. kiitokset kaikilee avustaneille.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa